Gisteren was er een nieuwsitem op de VRT waarin opgemerkt werd dat mensen toch steeds vaker opnieuw het mondmasker aandoen in supermarkten bv en dat dan vooral de ouderen waren. Net was ik in de supermarkt en ik was blij dat er ook nog mensen van onze leeftijd (late twintigers-dertigers) het masker aanhadden.
Ik zag van de week bij 1vandaag dat de anti vaccinatie groep ook anti maatregelen terug had gestemd. Had ik ook niet anders verwacht
En dat ze zich niet aan de regels gingen houden als er weer maatregelen gingen komen. Had ik ook niet anders verwacht
Ik vond wel kut van mezelf, ik merk dat ik door de pandemie soms echt boos/ kwaad over mensen kan denken wat ik hier voor niet had. Maar toen ik dat hoorde dacht ik ok de wappies riepen toch al van ja geen maatregelen, ouderen + zwakkeren opsluiten en het virus laten rondgaan. Nu gebeurd precies dit (behalve ouderen + zwakkeren opsluiten) en gaat het onder hun rond. En toen dacht ik dus zoek het ook dan maar uit en succes met het corona virus😅
Maar goed dat is natuurlijk geen optie want ze brengen alsnog gevaccineerde of mensen die niet kunnen vaccineren in gevaar. En het was ook ff een boze reactie toen ik dat uit het onderzoek hoorde.
Ik zie het toch positiever, een vaccinatiegraad van dik 85% en veel griepprikken. Gaat vast meevallen. Best naïef wel maar toch het zou kunnen.
Begin bijna te geloven dat de overheid liegt. Je hoort zoveel mensen die niet gevaccineerd zijn, hoe komen ze dan toch nog op 85%.
Verder vind ik de verdubbeling van t aantal coronadoden in een week ook best heftig. Maar vandaag is t aantal coronagevallen niet hoger. Dus jeej.
Grapje toch?
Welk deel?
Ik denk het stuk over dat je bijna begint te denken dat de overheid liegt
Dat je bijna denkt dat de overheid liegt.
Dat de mensen die het vaccin weigeren daar zo hard over schreeuwen online zegt volgens mij niet zo veel over de cijfers.
Niet gevaccineerde schreeuwen veel harder.
Las net op NOS dat die 85% de groep >18 betreft, gehele bevolking is 67%. Dus dat nuanceert het iets.
En daarnaast idd wat @Ikgebruiklievergeennaam en @Nox zeggen: de ongevaccineerden laten veel luider van zich horen.
Nou ja ten eerste denk ik dat die opmerking veel te serieus genomen wordt. Maar het is meer dat ik een heel groot verschil voel tussen hiep hoi 85% is gevaccineerd en wat ik in mn omgeving hoor. En heb echt geen gekke omgeving. Maar als ik hoor dat een leerkracht niet gevaccineerd is en meerdere niet op die school, of hele vriendengroepen niet. Dan rijmt dat in mijn hoofd niet met de hoge vaccinatiegraad. Helemaal als je daarbij ook nog de Staphorsten en dergelijke bij optelt.
Maar nogmaals, het zal echt wel zo zijn, maar het voelt niet zo. Las trouwens dat de vaccinatiegraad onder 12-18 ook hoog is, toch fijn.
Misschien geen gekke omgeving maar wel een andere dan dat ik heb.
In mijn omgeving gelukkig heel weinig vaccinatie weigeraars.
Maar in mijn omgeving zijn er ook heel weinig mensen die Corona hebben gehad en ook dat zegt niks over de landelijke cijfers.
Maar het is toch logisch dat de verdeling van mensen die niet is gevaccineerd niet gelijk verdeeld is. Het is toch niet zo dat voor iedereen geldt dat precies 85% van de mensen die zij kennen is gevaccineerd en de overige 15% niet. In jouw omgeving is misschien 75% gevaccineerd, in mijn omgeving 90% en onder IC artsen 99% en in Staphorst 50% en als je zo iedereen afgaat kom je uiteindelijk uit op 85%. Ik snap echt niet hoe je bij de gedachte “de overheid liegt” komt als er gewoon een super logische verklaring is voor het feit dat jij toevallig veel mensen (voor je gevoel) in je omgeving hebt die niet zijn gevaccineerd.
Gelukkig hebben we wetenschappelijk onderbouwd onderzoek als fundering van deze gegevens en wordt het niet gebaseerd op gevoelens
Ik hoop dat onze overheid met betere ideeën komt zoiets is toch ook niet te handhaven.
Ja heb t over toch ook over volwassenen die t wel hadden kunnen zijn maar bang zijn/denken dat hun niks gebeurd.
Maar blijkbaar klinkt 85% meer dan dat t daarwerkelijk is ofzo. 15 op de 100 zijn t dan niet natuurlijk. Sorry dat dat even een error geeft bij mij.
Overigens heb ik er in mn directe omgeving 3 waarvan 2 collega’s dus niet heel veel. Maar hoor t wel meer via via.
De wappie in mijn buurt heeft het over emigreren want hij houdt het niet vol met deze communistische regering. Ik heb Rusland, Cuba of China aangedragen als alternatief
Hier had ik het met een vriendin net nog over. In hoeverre dit nou een goed idee zou zijn.
Ik kan me namelijk voorstellen wat een gigantische onrust en woede het zal veroorzaken moesten we wéér een lockdown in deze winter. Met name voor de kroegen etc, maar ook voor iedere burger. Dan is er toch direct een tweedeling die niet meer goed komt?
Ik merk bij mezelf ook dat ik heel lang bij alle ongevaccineerden heb gedacht ‘ik vind hier wat van, maar whatever, ik ga door met mijn leven’. Maar nu de druk op de zorg toeneemt merk ik al dat mijn ergernis richting woede begint te gaan, laat staan als we een nieuwe lockdown in gaan. De ‘schuldigen’ van een nieuwe lockdown, met alle financiele en mentale gevolgen van dien, zijn dan natuurlijk makkelijk aan te wijzen.
Voor mijn rechtvaardigheidsgevoel is dit dan een eerlijke oplossing. Laat de ongevaccineerden maar voelen wat de gevolgen zijn van hun beslissing.
Maar aan de andere kant, is dit dan nou zo’n slimme stap en hoe ga je dit handhaven?
Mijn gevoel neigt toch naar alleen een lockdown voor ongevaccineerden
Oh ja @Pininhetweb ik heb bijna 3 maanden heel erg last gehad van long covid (telt het na 3 maanden al echt als long?) en na mijn eerste vaccinatie nog 2 weken goed ziek geweest en daarna was ik van al mijn klachten af.
Dat wordt één grote chaos met rellen en vernielingen door de wappies als ze dat hier gaan doorvoeren, zie ik echt niet gebeuren.