Caronatopic #12

Het is toch zo zo zielig :cry: :cry:als je niet zomaar naar het toilet kan, kon je er maar iets aan doen. (bijv. vertrouwen in de wetenschap???)

17 likes

Ik denk niet dat er een lockdown voor ongevaccineerden gaat komen in Nederland maar ik herken absoluut jouw gevoel van boosheid. Ik word ook wanhopig. We komen hier nooit uit ondanks de hoge vaccinatiegraad, lijkt het, en ik word er echt verdrietig van te denken dat een klein deel van de bevolking er hoogstwaarschijnlijk weer voor gaat zorgen dat 100% van de bevolking weer beperkt zal worden in doen en laten.

8 likes

Ik denk ook niet dat die vaccinatie graad nou super veel ervan zal stijgen. Er doet sowieso “maar” 90% mee aan het reguliere rijks vaccinatie programma, voor die nieuwere HPV prik is dat zelfs maar een kleine 50%. Er is een groep in NL die nooit vaccineert, en die gaan dat nu dus ook niet alsnog doen denk ik.
En dan nog een super klein gedeelte die op medisch advies (nog) niet is ingeënt. In Oostenrijk waar het kennelijk maar 60% is snap ik dat ze dan nog iets te winnen hebben zegmaar.

1 like

Ik denk dat we de kleinere maatregelen niet los hadden moeten laten, mondkapje, afstand houden op plekken zonder qr. Gedrag is denk ik echt de belangrijkste factor. “We” denken dat alles kan weer. De meeste mensen leven volgens mij weer zoals vroeger. Als ik klanten voorbij zie lopen met 5 taarten vind ik dat best heftig. Maar ja als je dan bedenkt dat 75% van de ic bedden (meen ik gelezen te hebben) door ongevaccineerden bezet word dan denk ik ook ja leuk eventuele maatregelen maar dat de ziekenhuizen het moeilijk hebben is hun schuld. De egoïsme en arrogantie van de mens is waar we nu last van hebben.
Heb nu ook al 2x gehoord dat na een feestje thuis heel veel besmet waren, denk dat dat soort dingen nu de grote bron zijn. Plus de verkouden mensen die niet testen maar wel verspreiden.

En sommige ongevaccineerden hebben geluk en weinig last en dat helpt dan ook niet om mede ongevaccineerden in hun omgeving te laten zien dat t echt wel ernstig is.

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat t nu alweer zo slecht zou gaan.

6 likes

Ik ben gisteren tussen de middag naar de McDonald’s geweest en 's avonds naar een restaurant. Bij de McDonald’s werd netjes de qr code en id gecontroleerd, bij het restaurant kon je zo doorlopen. Toch wel erg dat een snacktent dan zijn zaken beter op orde heeft dan een restaurant đŸ„Č

11 likes

Ik vind het wel heftig hoe hier door sommigen alle verantwoordelijkheid bij ongevaccineerden wordt gelegd. Terwijl het wat mij betreft echt de overheid is die we moeten aankijken om uit deze crisis te komen. Dit kabinet heeft gigantisch bezuinigd om het aantal IC bedden en weigert nog steeds maatregelen te nemen om personeel beter te belonen, dit kabinet heeft door onduidelijke en onbetrouwbare communicatie (nee we gaan nooit een pas verplichten naar wel verplicht binnen Ă©Ă©n maand) juist mensen de kant van complotten opgestuurd. En in plaats van dat we die mensen nu proberen terug te halen met gerichte communicatie, geeft dit kabinet ze van alles de schuld en wordt de polarisatie steeds groter. Ik vind het echt erg als ik hier dan dingen lees als ‘het QR systeem moet blijven anders is het een overwinning voor de wappies’. Ik denk persoonlijk dat het veel beter zou zijn om dat systeem zo om te buigen dat iedereen weer moet testen omdat veel besmettingen nu ook komen door gevaccineerden die niet meer testen of met positieve test toch de deur uit gaan, want groen vinkje. Maar het lijkt hier soms wel of alles gewoon maar de schuld van ongevaccineerden mĂłet zijn want zij zijn de ‘kwaden’. Ik maak me echt zorgen om dit zondebok denken en vind het ook echt naar dat ik dit op een forum waar verder zoveel aandacht lijkt te zijn voor tweedeling in de samenleving, dit zo makkelijk wordt geaccepteerd. Richt je pijlen op diegene die de macht hebben, zou ik zeggen!

22 likes

Ik snap wat je zegt. Alleen als de niet gevaccineerde dir wel zouden doen. Zou je minder deze 2 deling hebben. Ik ben het absoluut eens dat de overheid beter kan en moet.

Maar als je in het nieuws leest dat vooral de niet gevaccineerde voor zorgen dat de IC drukker is en dat daardoor mensen andere operaties e.d. niet kunnen krijgen. Dan snap ik dat de pijlen naar de niet gevaccineerde gericht zijn.

1 like

Trouwens, de ongevaccineerde zijn ook wel een keer op toch :sweat_smile:? Een deel krijgt het en komt niet op de IC, een deel wel, met hoge cijfers zijn we daar toch vrij vlot doorheen :see_no_evil:

4 likes

Nou dat denk ik al twee jaar lang met de besmettingen. Na een tijdje heeft iedereen het wel gehad toch? Maar nee dus

Heb jij corona gehad?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja een deel van die 14% zonder zal een herstel bewijs hebben denk ik?

1 like

Wat is dat toch met juffen en geen vaccin willen. Je werkt de hele dag met die ongevaccineerde snotapen waarvan de helft gewoon in de vrije lucht hoest.

16 likes

Heb je het stuk gelezen over de evaluatie van het Corona beleid? Ik meen dat kpmg dat heeft gedaan, ze hebben hiervoor openbare bronnen, cijfers en informatie van andere landen gebruikt.
Één van de conclusies was dat opschalen van de ic capaciteit juist een fout in het beleid is geweest. Door een hogere ic capaciteit zijn er meer bedden beschikbaar en konden ze dus langer wachten met echt ingrijpen waardoor er heel veel mensen onnodig zijn gestorven of ziek geworden.
In landen waar gestuurd werd op besmettingcijfers is minder oversterfte en minder long covid.
Dat hele geschreeuw om meer zorg capaciteit lijkt misschien nuttig maar ook met Corona geldt beter voorkomen dan genezen.
En een feit is gewoon dat je door vaccineren een kleiner risico besmetting hebt en dus een kleiner risico op verspreiding en dus een kleiner risico op overbelasting van de zorg.

Ik lig er al maanden uit vanwege long covid, iets dat voorkomen had kunnen worden als er toen al een vaccin beschikbaar was geweest, een verhoogde zorgcapaciteit had dit niet kunnen voorkomen.

Die tweedeling is er omdat mensen niet willen accepteren dat vaccineren de enige manier is om dit te laten stoppen.

30 likes

Moet een beetje kotsen van die “vastgoedondernemer”.

4 likes

Dit is helaas een hardnekkige misvatting, zie bijv:

En wat zou het beter belonen van zorgpersoneel (hoe belangrijk ook) op dit moment gaan bijdragen aan het oplossen van de coronacrisis in de ziekenhuizen?

5 likes

Uh pardon, de kinderen zijn geen snotapen die zomaar wat hoesten. Bijna alle kinderen, ook de kleintjes, hoesten en niezen in de elleboog sinds corona.

2 likes

Nouuu dat wil ik wel even nuanceren, zeker jonge kinderen die uit het niets moeten niezen als ze aan het eten zijn sproeien zo alles over tafel

5 likes

Ja maar dan nog? Als ze op de IC komen dan zijn ze toch niet opeens gevaccineerd?

1 like

Dit is zeker weer een uitspraak puur op basis van je gevoel? Sorry maar vind het echt stom om te doen alsof een groep die waarschijnlijk niet anders is dan de gemiddelde bevolking en waarin de meeste mensen dus een vaccin halen en een select groepje niet er zo uit te trekken en te doen alsof ze een probleem vormen.

Naast de dingen die anderen al aangaven, ja tuurlijk moet de zorg veel meer middelen krijgen (maar straks stemt iedereen weer op partijen die dat niet doen) maar ik mag toch hopen dat we ook in een samenleving leven waarbij de overheid en andere mensen elkaar een beetje proberen te beschermen tegen zwaar leed en niet zouden denken van hĂ© maar wat klaag je niet mee inzitten dat ik je besmet hoor, er is plaats op de IC voor jou! Op de IC liggen en al zeker in coma kan heel traumatisch zijn. Dat is niet gewoon rustig een beetje slapen en dan wakker worden en jeeeej herstel vanaf nu. Dat zijn heel heftige ingrijpende levensgebeurtenissen. En vaccinatie is nu eenmaal het ding wat de kans daarop sterk verminderd, zowel voor jezelf als voor anderen want minder besmettingskettingen waarin ook gevaccineerden of mensen die niet kunnen vaccineren er terecht zullen komen. En nee de overheid doet verre van alles goed (soms werden echt bizarre keuzes gemaakt) en kleine maatregelen met weinig impact op de kwaliteit van je leven (mondmaskers en afstand in de zorg en op openbare plaatsen zoals winkels) hadden er veel langer in moeten blijven maar daarnaast is vaccinatie ook gewoon super belangrijk. Er is geen magische oplossing. Alles heeft ‘gaten’. Maar veel dingen werken wel goed en nog beter in combinatie met andere dingen. Oh en denk niet alleen aan de IC, vergeet long covid en al dat leed niet. Jonge mensen snappen soms echt niet wat voor een impact beperkt en ziek zijn op je leven heeft.

9 likes

Werk jij met kleuters ?

1 like

Wat wil je hiermee zeggen?

1 like