Caronatopic #12

Ik moet ook testen omdat ik naar voren ben gekomen in bron- en contactonderzoek. Gaat wel snel allemaal, uurtje geleden gebeld en over een uurtje kan ik al testen. Ben al een tijdje volledig gevaccineerd dus kans dat ik positief test zonder klachten schat ik niet heel hoog in. Wel een goede ervaring met de GGD!

Edit: negatief en binnen 4 uur al de uitslag. :clap: voor de GGD

5 likes

Ik zit in het OV en zo ver m’n ogen reiken heeft íedereen z’n mondkapje op z’n kin, mond en neus eruit. :confused:

We raken nooit uit de pandemie ik geloof er echt niet meer in.

3 likes

Hier ook voor de tweede keer negatief :partying_face:.

4 likes

Ik ben zo angstig voor aanstaande winter. Omdat we geen afstand meer houden zullen mensen ook ziek worden door een rhinovirus of influenzavirus. Veel mensen in de zorg ziek en daardoor bedden sluiten, veel meer coronapatienten, meer mensen in de zorg die een burn out krijgen. De gas-, benzine en boodschappenprijzen gaan omhoog, ik zie het zo negatief in allemaal.

2 likes

Idem, hetzelfde angst voor mij en m’n collega’s. We hebben de eerste influenza binnen.

Ik heb ook erg veel medelijden met jonge verpleegkundigen en dokters die nu worden opgeleid, ik krijg helemaal niet het idee dat die af en toe adempauze krijgen van werken. Denk dat er van veel kanten aan ze wordt getrokken om de gaten op te vullen.

2 likes

Yes en merk dat op onze afdeling (long) er per direct 5 goede verpleegkundige zijn vertrokken vw drukte en te zware zorglast. Krijg je wel flex krachten voor in de plek, maar die hebben meestal geen verstand van specifieke beademingsapparatuur waardoor dat zorg naar hun mede-verpleegkundige gaat of naar ons (de arts). Er is daar gewoon geen oplossing voor. Komt ook wel eens voor dat deze flex in de paniek raken. Bv: recent al paar keer gehad dat een patient zogenaamd zuurstof kreeg maar het slangetje was nergens aan verbonden. Echt slechte zaak.

Voor mijzelf geldt het helaas ook geen oplossingen. Bijna laatste trimester zwangerschap en wil wat minder werken (moet ook wel), maar wordt geen gehoor aan gegeven. Doordat we de afgelopen 1,5 veel onderwijs hebben gemist wordt nu alles in de avonden ingepland. Kansloos. Drukte op de SEH neemt toe. Drukte in het ziekenhuis neemt toe. Meeste dagen beginnen met de opmerkingen “ziekenhuis ligt op slot, patiĂ«nten zsm ontslaan”. Anders blijft een pt uren wachten op de SEH terwijl je in die tijd al de volgende wachten kunt zien. En dit is nog maar het begin van allerlei virale infecties.

7 likes

Ik was gister met mijn opa in het ov. Doet hij nauwelijks. Hij vroeg op een gegeven moment aan mij: een mondkapje in het ov moet toch nog gewoon of is dat nu alleen nog een advies? Aangezien echt meer dan de helft hem op zijn kin had en een kwart gewoon niks op had đŸ„Č

2 likes

Ik vind t echt heel slecht dat de regering pas 5 november weer wat gaat doen. Tegen die tijd zit je misschien wel op 10.000 besmettingen per dag weer. Heb echt respect voor iedereen in de zorg die geraakt is door corona en na anderhalf jaar van deze shit er nog steeds is. Denk dat veel dat niet zouden kunnen.

Gister op t werk ook zoveel verkouden mensen. Echt mag hopen dat ik niks krijg want wil donderdag gewoon mn griepprik halen.

5 likes

Wow 5 november pas :scream: dat is gewoon nog 2 weken.

Zag bij Martijn op Twitter dat de groeicurve van de besmettingen bijna identiek is aan vorige jaar, maar dan iets later is begonnen. Gelukkig is die van de ziekenhuisopnames wel een stuk positiever dan vorige jaar.

Als we nu maatregelen zoals een lockdown zouden nemen zou dat voor mij wel een klein beetje voelen als dat de ongevaccineerden hebben “gewonnen”. Neemt inderdaad niet weg dat dit bijzonder lelijk is voor de mensen in de zorg, zij mogen wĂ©Ă©r opdraven :hot_face:

1 like

Hmm, ik zie het niet echt zo. Ik zie het meer als een verlies voor vele groepen als er geen maatregelen genomen worden. Gevaccineerden bij wie de operatie niet door kunnen gaan, mensen bij wie het vaccin minder werkt, of natuurlijk mensen in de zorg. Denk dat zeker de wappies namelijk ook niet staan te springen om een lockdown.

Ik vind wel dat het huidige QR systeem moet blijven, stel dat dat nu opgeheven werd (lijkt mij niet nu) zou dat wel voelen als een soort overwinning voor de wappies.

5 likes

Dat van die wappies weet ik niet zeker. Als ik nu ongevaccineerd zou zijn zou ik het misschien wel fijn vinden dat alles weer dichtgaat want a) minder kans om besmet te raken zonder dat je jezelf allerlei dingen moet ontzeggen en b) je hoeft niet meer te zien wat je gevaccineerd allemaal kan doen want niemand kan meer wat doen.

Eigenlijk hebben ze dan waar ze vaak voor strijden: gelijke behandeling voor iedereen

De meeste wappies zijn ook anti-maatregelen toch? Ik denk echt niet dat ze een nieuwe lockdown zien als een overwinning (overigens denk ik ook niet dat er meteen een nieuwe lockdown zal komen)

3 likes

Hm ja volgens mij anti-maatregelen die verschil tissen gevaccineerd en ongevaccineerd in de hand werken dacht ik

Nee hoor, heel veel gewoon anti alle maatregelen al heel lang want eigen immuunsysteem etc. Maar sinds er weer meer mag wordt het gegooid op ongelijkheid

2 likes

Ik denk dat die groep echt heel erg klein is. Volgensmij zijn de meeste mensen die niet gevaccineerd zijn ontzettend dwars (‘ik laat me niet dwingen’), complotdenker (‘er zit een chip/5g/baby’s in het vaccin’) of zijn ze absoluut niet bang voor corona (‘ik ben jong en gezond en word toch niet ziek’).

Denk echt er nog heel weinig mensen over zijn die bang zijn om besmet te worden, maar ook geen vaccinatie willen.

14 likes

Interessant. Een vriendinnetje van mij is bang om ziek te worden van het vaccin op langere termijn maar ook bang om besmet te raken met Corona en ziek te worden. Ik denk dat zij dan in de minderheid is

2 likes

Dat denk ik ook. De meeste niet-gevaccineerden die ik tegen kom zijn ook anti-maatregelen en over het algemeen anti-establishment.

1 like

Anti alles.

8 likes