Caronatopic #12

Ik ben nog niet klaar om die 1.5 meter los te laten of om naar kantoor te gaan.

6 likes

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-zet-in-op-1-november-als-einddatum-voor-alle-coronaregels~a96f6638/?referrer=https%3A%2F%2Flive.bd.nl%2Flive%2F611567795697ce0007f2caca%3Ftheme%3Dbd%26order%3D%26steps%3D20

Het wordt geen link!!!

Maar hoe denken ze dat dit kan. Hoe dannnnn.

1 like

Misschien een jaar later ja. Of ben ik nu een pessimist.

Ik heb mijn tweede prik gehad en heb me op het ergste voorbereid maar valt me enorm mee. Vandaag van alles gedaan, gewandeld en terras ook. Ff afkloppen maar ben echt opgelucht.

Hoezo niet? Haha

Waarschijnlijk hebben dan genoeg mensen een vaccin gehad

Ik denk dat je dat niet goed kan vergelijken omdat de houding van mensen nu totaal anders is dan toen. Toen was het nog best nieuw allemaal en hielden mensen zich nog redelijk aan de maatregelen. Nu is dat bij het gros van de mensen ver te zoeken. Ik denk dat als we ons vorig jaar zouden gedragen zoals nu (maar dan dus zonder vaccinaties) het toen veel en veel erger was geweest. En andersom, als we ons nu zouden gedragen zoals toen, terwijl ook nog bijna iedereen gevaccineerd is, zouden er waarschijnlijk ook veel minder besmettingen en opnames zijn.

Nou zijn er vast genoeg andere redenen waarom het nu nog niet zoā€™n goed idee is om alles te laten varen, maar vergelijken met vorig jaar heeft niet zoveel zin want het is gewoon een hele andere situatie.

3 likes

Ik vind het ook best spannend om straks weer dichtbij een ongevaccineerd persoon te komen (je weet niet wie wel/niet gevaccineerd is). Ik ben echt voor een beleid zoals in Frankrijk en van mij mag het veel strenger allemaal (strenger dus voor ongevaccineerden). Maar dit zal wel een impopulaire mening zijnšŸ˜œ

18 likes

Ik stream via de NPO app en dit muziekje is zo onheilspellend/dramatisch. Alsof Rutte zo aankondigt dat Nederland de komende anderhalf jaar in zware lockdown gaat.

1 like

Hoeveel gebarenmevrouwen hebben we al versleten??:joy:

Oee Hugo met baardje :heart:

4 likes

Hehe eindelijk weer in de supermarkt schuren voor de vitrine met maaltijdsalades.

Hugo een baard??? Wat is dit

2 likes

Vakantielook

Geen rommel :heart_eyes:

Hij heeft toch weleens vaker een baard gehad? Staat hem overigens wel goed. Ook goed bruin.

Dan ga ik ook mā€™n baard laten staan tegen die tijd.

Tiktok staat na vanavond weer vol met daddy videoā€™s over Huug.

5 likes

Keep it together Oprah!

2 likes

Haha wat een grap weer zeg. Als ze straks overal het maximum aantal mensen loslaten dan doen ze dat overal, behalve onderwijs. Daar blijft die 75. Echt flikker toch op man. Word daar echt boos van

2 likes

Ik heb gewoon ruzie met mā€™n moeder omdat ik het niet verstandig vind dat mā€™n ouders naar Frankrijk gaan zonder vaccinatie bewijs en zonder negatieve test en dan denken er wel onderuit te komen om iets te hoeven laten zien bij accomodaties etc? Maar dat mag ik blijkbaar niet zeggen want nu ben ik de boosdoener en doe ik negatief

7 likes

Oh maar dat is ook gewoon niet verstandig? Een vriendin van mij is 2 weken eerder naar huis gekomen vanuit Frankrijk omdat ze nog niet gevaccineerd was en ze op een locatie was waar een testlocatie niet in de buurt zat en ze in die afgelegen plek toch echt bij alles om een testresultaat gevraagd werd. Dus ja, ze kunnen het er op gokken maar ze zijn op sommige locaties wel gewoon -terecht- streng.

1 like

Ah ja dit dachten studiegenoten ook; flink beboet.

Het is bijna 48 u later na mn tweede vaccinatie en ik had flinke koorts vannacht, ipv de nacht ervoor waar ik juist wel op had gerekend. Klappertanden, enorm koud en daarna ineens zo heet, had 39 graden en nu 38. Herkent iemand dat, dat de 1e nacht niks aan de hand was (ik ben gisteren zelfs flink gaan wandelen in de ochtend) en de 2e nacht juist wel reactie op de vaccinatie?

Overigens werden wat autoā€™s en caravans voor mij op de grens Duitsland- Nederland ook gecontroleerd, maar ik kon zo doorrijden. Zag er ook niet uit als een vakantieganger misschien of ze doen het steekproefsgewijs.

2 likes