Caronatopic #12

@Dr.Watson @Wonderland

Alleen onderwijs versoepelingen en pas half september nieuw beslismoment.

2 likes

Ben benieuwd, same here! En ook hoe het zit met afstand houden etc

Precies dit!
@Twijfelkont wat een ellende hè! en dan ben ik niet eens degene die gaat trouwen en vind het al ruk.

1 like

Wij moesten het zelfs op het terras laten zien. Ook idd bij museumbezoek e.d.

Ik heb een vriendin die in zo’n zorginstelling werkt en niet gevaccineerd is omdat ze ooit nog een kinderwens heeft. Blijkbaar heeft haar werkgever er ooit een bericht uit gedaan met vage berichtgeving daarover. Heb dr aan de hand van @Ovenschaal’s argumenten hopelijk kunnen overtuigen, maar ik betwijfel dat ze alleen is hierin.

Ja iedereen die zich niet laat vaccineren zal ongetwijfeld geloven dat ze daar goede redenen voor hebben. Maar ik snap niet dat je dan met droge ogen met kwetsbare mensen blijft werken.

10 likes

Ik vond het ook echt schokkend. Het was geen prikker geloof ik, trouwens, maar wel een medewerker daar.

Iemand inspiratie nodig?

Ik ben hier nog niet klaar voor

3 likes

Van de week in de wachtkamer van de huisarts, een verpleegkundige die zei zich niet te laten vaccineren en veel collega’s ook niet?? Wie zijn die mensen die in de zorg werken en het niet doen? En ook niet goed onderbouwd ofzo waarom niet. Mijn eigen man werkt ook in de zorg (ziekenhuis)maar zijn afdeling en alle artsen etc zijn wel gewoon gevaccineerd.

Ik ben ook benieuwd hoe zich dit verhoudt tot andere landen eigenlijk, wat die nu voor “planning” hebben. Tussen aanhalingstekens omdat we nu wel weten dat er in deze pandemie niets te plannen valt.

Maar ik zag vandaag deze foto van Lollapalooza in Chicago, begin deze maand, 0,05 % van de 385.000!!! bezoekers besmet geraakt (wel 90% gevaccineerd).

Dus er breekt wel weer een andere tijd aan (maar ik vind het nog heel ongeloofwaardig aanvoelen dat dit er straks weer is)

11 likes

Wow ik krijg het spaansbenauwd van deze foto. Kan me dit echt nog niet voorstellen idd.

En over september: Uhh dat is over een paar weken al, en de herfstgolf dan??

3 likes

Ik vind het ook nog vroeg als je kijkt naar vorig jaar. De besmettingen zijn veel hoger dan vorige zomer en de ziekenhuizen(en ic) veel voller. En dat terwijl we nu grotendeels geprikt zijn.

1 like

Haha ik had nog helemaal niet stilgestaan bij een eventuele nieuwe herfstpiek. Ik gok paar weken de teugels laten vieren en dan toch weer aantrekken.

1 like

Jongens we weten toch hoe dit gaat. Ruim van tevoren een datum noemen en uiteindelijk gaat het toch niet door. No worries!

9 likes

Damn zelfs zonder corona zou ik hier niet tussen willen staan :grimacing:

16 likes

1 juno 2022

4 likes

Ik ga net naar zo’n commerciële testlocatie voor een antigeentest. Daarmee krijg je een certificaat om naar het buitenland te gaan. Maar ze gebruiken daar dus precies dezelfde test als de zelftesten die bij de drogist te koop zijn. Dat is toch te raar? Met de antigeentest mag je vliegen en terwijl een zelftest niet betrouwbaar genoeg is?

De test zelf is wel betrouwbaar, maar de afname/verwerking mogelijk niet, als jij graag op vakantie wil heb je er belang bij die test in plaats van in je neus in je oor te steken om op die manier zeker weten een negatieve uitslag te krijgen.
Zo’n testcentrum zorgt dat de test juist is afgenomen, juist is verwerkt en de uitslag juist is doorgegeven, pas dan maken ze dat certificaat voor je.

18 likes

Soms vraag ik me soms af of ze uberhaupt experts raadplegen. Sorry maar we zitten op het 10 voudige ic bezetting ten op zichte van vorige zomer. We hebben nu delta variant. Maar laten we vooral alles loslaten. Nee top. Kan ik dadelijk hyperventilerend in de trein omdat mondkapjes niet meer hoeven en ik in anderhalf jaar tijd niet verder dan huis, werk en enkele winkel ben geweest. Vond t idee van mondkapjes in de trein nog wel fijn. En ja sorry ik wil ook op vakantie en heb helaas geen auto. Drie keer raden wie buiten de spits dadelijk aso zn tas naast zich zet.

3 likes