Op tijd maatregelen nemen? Wat denk jij nou we wonen in Nederland
Ik las op Twitter dat er nieuwe maatregelen komen als we naar een hoger niveau gaan. Daarvoor moet het 7-daags gemiddelde van ic-opnames boven de 25 zitten en gewone ziekenhuisopnames boven de 100.
Ik heb het toch maar afgezegd en heb gelukkig een cancellation afspraak bij een leuke salon gevonden! Nou maar hopen dat ze daar wel allemaal gevaccineerd zijn, ik ga er in ieder geval niet over beginnen dit keer
ik snap dat het vervelend is maar niet iedereen heeft kinderopvang en als je naar t ziekenhuis moet dan moet je toch maar je kind meenemen toch?
Maar hoe werkt dit dan? Was ze er voor zichzelf of voor haar kind? En wat als ze geen oppas heeft maar zelf wel een belangrijke afspraak daar?
De afspraak, indien mogelijk, afzeggen? Afgelopen week hadden wij een, voor ons, belangrijke afspraak voor dochter staan. Zowel vriend, dochter als ik wat verkouden, maar wel negatief getest. Poli gebeld en zij gaven aan dat we de afspraak moesten verzetten, omdat ze dicht bij het gezicht van dochter moesten behandelen. Ontzettend balen, maar absoluut begrijpelijk. Je wil het niet op je geweten hebben om kwetsbare mensen aan te steken, met wat voor virus dan ook.
Volgens mijn nicht, die bron-en contact onderzoek doet bij de GGD, heeft ze in de afgelopen tijd al meerdere keren meegemaakt dat volledig gevaccineerde personen besmet zijn geraakt door ongevaccineerde personen in hun omgeving.
Je hoort veel wappies nu zeggen ā zie je wel, die gevaccineerden krijgen ook gewoon Corona ( dat was ook nooit de bedoeling geweest, 100% bescherming maarrr dat terzijde)ā, terwijl het Ć©igenljjk zo is doordat het virus via hun makkelijker/ sneller wordt overgedragen zĆj dus weer het probleem zijn voor de gevaccineerde mensen.
Het ging om bloedprikken dus lijkt me niet dat dit niet een dag uitgesteld kan worden tot er oppas of wat dan ook is. Kind had ook een leeftijd om naar school te gaan. Dus denk dat het voor het kind was.
Lijkt me voor het kind omdat het kind een leeftijd had om naar school te gaan. Daarnaast vraagt dit ziekenhuis bij aanmelden of je de afgelopen 7 dagen verkouden bent geweest of klachten hebt (gehad) maar goed wellicht was het kind getest, dat kan natuurlijk allemaal. Ik geef alleen aan dat ik mān frustratie even kwijt moest en het niet fijn voelde.
Een collega heeft corona. Toevallig de collega die echt nog niet op kantoor wilde vergaderen. Ook is hij niet gevaccineerd. Hopelijk valt het mee voor hem en collegaās. Maar vind het toch wel lastig empathie voor 'm op te brengen.
Nou we gaan al wel hard die kant op, 118 om 21 afgelopen 24 uur. Ben heel benieuwd.
Zijn bordje met uitleg is er wel los op, haha.
Denk alleen dat het niet mag, als arts patiƫnten weigeren omdat ze niet gevaccineerd zijn?
118 opgenomen in het ziekenhuis afgelopen 24 uur? Kan alleen weekgemiddeldes vinden over ziekenhuisopnames
Ik ben volledig gevaccineerd en heb mij maandag laten testen omdat ik flinke keelpijn had. Gelukkig was de uitslag negatief. Inmiddels ook wat aan het hoesten en zag net dat ik verhoging had en voel mij ook wat ziek de laatste dagen. Dus toch maar een tweede test ingepland voor vanmiddagā¦ Doe het niet voor mijn lol maar het is wel extra irritant dat mijn omgeving mij dan ook te braaf vindt dat ik nu weer ga testen.
Heel irritant inderdaad. Je doet het goed!
Dankje, toch fijn om het even te horen! . Test is inmiddels achter de rug.
Denk inderdaad dat hij hier wel eens mee in de probkemen zou kunnen komen, maar aan de andere kant snap ik hem wel. Kan niet het hele artikel lezen maar het zou om een oudere huisarts gaan, dan snap ik dat je het risico liever niet neemt. Al zal hij misschien ook patiƫnten hebben die buiten hun wil om niet (volledig) gevaccineerd kunnen worden, vraag me af of die dan ook niet meer welkom zijn.
Mooi zo! En nog een oppepper: mijn man had een tijdje geleden hetzelfde en testte gelukkig twee keer negatief