Caronatopic #12

Zou het ook kunnen dat de vaccins zijn werking wat meer verliezen na zo’n tijd? Het is al wel bekend toch dat ze niet eeuwig werken en de ouderen kregen het al bijna een jaar geleden. Ik hoop het niet, maar zou dat een oorzaak kunnen zijn van zo’n cluster?

Heftig… bij ons ook een cliënt die echt onwijs ziek was ondanks 2 keer Pfizer

ik weet dat mijn nagelstylist niet gevaccineerd is (waarom niet weet ik niet) en ik weet ook dat ze zaterdag een feestje hebben gehad omdat de salon 1 jaar bestond.
en ik heb nu vanmiddag een afspraak.
ik twijfel nu echt heel erg omdat ik zit te rekenen van…ja 4,5 dag na het feestje, als ze besmet is dan heeft ze nog geen symptomen maar kan ze me misschien wel besmetten.

Irritant dat ik hier zo over nadenk terwijl ik normaal helemaal niet zo para ben, ik ga gewoon uit en hou geen afstand meer van vrienden. Maar ja ik ga er gewoon van uit dat de massa nu gevaccineerd is :stuck_out_tongue:

Mijn opa en oma hebben al een paar jaar een pedicure behandeling aan huis, kunnen er zelf niet goed bij en is handiger in verband met niet zo mobiel meer zijn.
Zijn ze er gisteren, tijdens de behandeling, achter gekomen dat de mevrouw van de pedicure geen vaccinatie heeft. Ze zat heel erg te klagen over het hele testen voor toegang.
Mijn ouders spuwden vuur, zitten wij al anderhalf jaar super voorzichtig te doen met de oudjes en dan komt er zo iemand gewoon even ongevaccineerd binnen (ook geen mondkapje op en die vrouw komt bij heel veel oudere mensen).
Er wordt ondertussen een ander gezocht :grimacing:

2 likes

Ik was dus vorige week bij een andere kapper dan normaal en die vertelde ook dat ze niet gevaccineerd was. Als ik dat vantevoren had geweten was ik niet gegaan.

Ohja, en ze kon zien dat ik wat haaruitval had gehad (veel afgebroken plukjes of zo) en dat kwam waarschijnlijk door de vaccinatie dacht ze :woman_shrugging:t2:

1 like

Arts en Auto, Arts en Auto :whistling:

3 likes

Waarom niet het makkelijker maken en naar een ander gaan?

2 likes

Ik ben zelf nu ook echt wel behoorlijk gevloerd ondanks 2x Pfizer ( laatste in juli). Ik ben kerngezond, sportief, nooit ziek ( zelfs niet van die kindervirussen) en toch raak. Het voelt voor mij nog echt als Russische roulette wie het krijgt en in welke mate.

3 likes

Dit was een boomer, laatste vaccinatie eind april, dus 6 maanden geleden; zou nog wel moeten werken. Wel het prototype dikke man - dus misschien was ie zonder twee vaccins wel al dood geweest. Overigens kan de rest van het cluster gewoon thuis uitzieken, dus hopelijk blijft het hier nu bij. :pray:

9 likes

Same😔 Misschien heel naif maar nooit verwacht nog zo ziek te kunnen worden. Maakt me ook wel wat bang voor hoe het nu verder gaat…

1 like

Ja klpt helemaal, en dat ga ik ook doen, maar voor deze afspraak is dat niet zo makkelijk :smiley: want de goede stylisten zitten komende weken vol of nemen uberhaupt geen nieuwe klanten aan. en er moet echt deze week iets aan gedaan worden want ik heb dikke uitgroei :frowning:

Dat heb ik niet, hoop wel heel erg dat mijn reuk en smaak terug komt snel want dat vind ik heel ‘claustrofobisch’ ofzo?
Ik zit nu op dag 4 en voel mij redelijk opknappen. Nog wel heel duizelig en verstopte neus/ hoesten.
Mijn oudste heeft het nu en mijn man heeft zich net laten testen. Denk dat ik van patiënt naar verzorger ga :sweat_smile:

Ja dit is ook extreem hoor, maar er is nu eenmaal een hogere kans dat je op de IC terecht komt als je ongevaccineerd rondloopt en zeker als je dan samen komt met andere ongevaccineerden.
Ik ben ook geen heilig boontje en rijdt ook weleens te hard en eet ook snacks maar overwegend leef ik gezond, nu met Corona als je dan heel bewust een groot risico opzoekt wat de zorg belast en ook de zorgmedewerkers vind ik het echt een heel ander verhaal. Met een relatief kleine oplossing (vaccinatie) kan je veel hiervan voorkomen, en dat is anders dan met extreme sporten o.i.d.

1 like

Dat vind ik ook echt onverantwoord.

1 like

Iemand in mijn familie is ook niet gevaccineerd, echt als enige volgens mij terwijl we best een grote familie hebben. Diegene is geen wappie maar heeft een irrationele angst voor de bijwerkingen wat waarschijnlijk komt door diens autisme. Maar nu begint de familie het toch wel erg lastig te vinden. Sommigen zijn ouder, wat kwetsbaarder, of een andere situatie wat het nu weer even wat spannender maakt allemaal. Nu was er laatst een verjaardag waar mijn familielid voor was uitgenodigd. Heeft de persoon die het feest gaf gewoon de uitnodiging weer ingetrokken omdat hen niet gevaccineerd is. :sweat_smile: Voor een seconde vond ik het heel lullig maar dit is wel wat diegene nodig heeft want het balletje begint wel langzaam te rollen nu. Als niemand hen meer uitnodigt en bij de deur weigert dan moet er toch iets gebeuren… :smirk:

2 likes

Ik lees 5223…

2 likes

Holymoly. Vind dat echt wel weer heftig. Terwijl ik sinds mn vaccinatie echt wel weer relaxt was. Nu vind ik t toch weer eng worden. Terwijl ik alleen in de supermarkt kom en af en toe een winkel. Ja en mn werk, ook in een winkel. Maar de enige keer dat iemand bij ons corona heeft gehad is toen we dicht waren dus daar voel ik me nog wel soort van oke achter mn plexiglasschermpje.

1 like

ik moet even m’n frustratie eruit gooien: Ik was vandaag in het ziekenhuis voor de suikertest voor zwangeren. Ik mocht dus in een aparte wachtkamer zitten omdat je 2 uur moet wachten voor er weer geprikt wordt. Dan hoor je heel wat andere mensen voorbij komen (wachtkamer waar ik zat was afgescheiden met een gordijn van de andere wachtkamer) dus kon alles volgen. Daar zat dus een dame met haar zoontje. Dat zoontje was zo ongelooflijk aan het hoesten en doen (wat ik begreep uit de gesprekken tussen andere wachtenden) zonder hand voor de mond. Ben ik dan de enige die denkt “blijf gewoon weg uit het ziekenhuis als je kind zo aan het hoesten is”. Je zit notabene in het ziekenhuis waar veelal mensen zitten omdat ze niet helemaal optimale weerstand hebben. Ik hoorde dus de andere mensen ook smoezen en fluisteren dat ze zich er niet prettig bij voelden. Ik was zo blij dat ik afgezonderd zat.

3 likes

Zouden ze weer maatregelen gaan invoeren binnenkort of alles weer op z’n beloop laten? Is natuurlijk ook nog afwachten wat het met de ziekenhuisbezetting doet. Jakkes houdt het dan nooit op

Morgen test zoveel. Longen beginnen nu goed pijn te doen en mag niet naar de huisarts voor ik een negatieve test kan laten zien.