Caronatopic #12

Je zal het vast goed bedoelen, maar dit kan echt pijnlijk zijn, alsof deze mensen niet al alles hebben geprobeerd. Ik weet dat je zelf ook niet gevaccineerd bent en uberhaupt nooit gevaccineerd bent (heb je ooit geschreven hier, niet dat ik weet wie je bent oid) dus denk dat je sowieso een andere denkwijze hebt dan de meeste mensen hier die wel vertrouwen op vaccinaties en wetenschap (mij inclusief). Ik ben (als chronisch zieke) zelf ‘wat’ allergisch voor dit soort kwakzalvers. Ik geloof zeker dat voeding bijdraagt aan je gezondheid maar voeding lost echt niet alles op. Dit soort mensen willen vaak profiteren van kwetsbare mensen en dat is echt schadelijk. Als chronisch zieke/iemand met Long Covid heb je vaak al zo weinig energie, dan kan je die kwakzalf dingen er echt niet bij hebben. Sommige mensen zijn hier gevoelig voor en willen alles wel proberen maar 9/10 keer is het via dit soort wegen alleen maar schadelijker voor de gezondheid/je energiepijl.

7 likes

@Pininhetweb Ik merk toch dat ik een beetje pissig word van je reactie. En nu reageer ik het af op jou, maar ik ben echt pissig op alle ongevaccineerden. Dit is net als iemand schoppen, en als het dan pijn doet diegene als tip geven er een pleister op te doen. Nee, je moet diegene gewoon niet schoppen.

Als je je niet laat vaccineren, moet je mensen die door jouw toedoen ziek worden ook geen tips geven over hoe ze beter kunnen worden. Echt, dat recht heb je niet.

47 likes

Als klachten veranderen of verergeren is het advies volgens mij weer testen. Bij twijfel kun je de regionale GGD bellen voor advies.

1 like

@Pininhetweb Dit soort berichten met onbetrouwbare informatie hoort hier niet thuis. Het is verwijderd.

Je geeft zelf al aan dat het om een “wappie” gaat.
Je kunt het eventueel kwijt in het complottheoriëentopic.

2 likes

Deze vrouw is geen arts of immunoloog of wetenschapper maar diëtist, dus het riekt wel een beetje naar wij van wc-eend. Bovendien:

A small number of medical doctors are suggesting a low histamine diet to help with Long Covid symptom, however currently, there is a lack of evidence to support this.

O ja je hebt gelijk idd, niet goed gelezen. Ze waarschuwt er juist voor. Sorry! Mijn fout.

Nee dat raadt hij ook af :roll_eyes::roll_eyes:

Ik ben ook een long covid patiënt en ik slik bijna het hele jaar door antihistamines tegen hooikoorts en ik eet ook niet veel dingen die op zijn lijst staan, dus ik ben het niet met hem eens. Het enige dat mijn long covid klachten flink verminderd heeft, was het nemen van de vaccinaties. Ik ben nog steeds niet helemaal 100%, maar na de vaccinaties zag ik wel een flinke verbetering.

14 likes

Ik ga zometeen vliegen (binnen Noorwegen) en ik kom er net achter dat ik geen mondkapje op hoef? Hoefde ook niks te laten zien qua vaccinatiebewijs of zo. Voelt zo raar!

Ik denk dat ik langzamerhand alle teststraten in Utrecht heb gehad sinds dat het bestaat. Maar dit keer was het kutst omdat ik met veel pijn en geen energie op de fiets moest en dan ook nog trage mensen.

‘Beide is niet goed of fout’

Hm nou ik weet niet vriend maar iets zegt me dat er toch een klein waardeoordeel hangt aan de drugsdealende dokters in hun Porsches

8 likes

@Moet @Ohappyday
Vanmorgen gesprek met de GGD gehad, voor dat bron en contact onderzoek.
Die gaf aan dat oudste zoon idd uit quarantaine mag zodra hij 24u klachtvrij is, omdat hij al sinds minimaal vorige week dinsdag verkouden is. Alleen heeft hij sinds vanmiddag opeens wat verhoging, vermoeidheid en hoofdpijn.

Vanuit de coronatest.nl pagina met de uitslag van zoon kom ik op https://informatiehulp.rivm.nl/
Als ik hier invul dat mijn kind corona heeft, dan staat er in de informatiebrief dat wij als gevaccineerde ouders 3 dagen in quarantaine moeten. Meneer van de ggd gaf aan dat wij als gevaccineerde niet in quarantaine hoeven, tenzij we klachten krijgen.
In de mail die ik na het gesprek kreeg staat een informatiebrief voor als iemand in je gezin/1 van je huisgenoten corona heeft. Daarin staat idd dat we niet in quarantaine hoeven en na 5 dagen even moeten testen.

Nu heb ik dus wel loopneus en keelpijn. Dus ik blijf bij oudste thuis en we gaan zaterdag maar weer testen.

Zijn broertjes zijn beide verkouden, als vanaf 4 oktober. Die moeten van de ggd tot 29 oktober in quarantaine, tenzij we ze laten testen. Dus die nemen we zaterdag maar gelijk mee, dan kan ik maandag weer naar m’n werk en hun naar de opvang.

1 like

Ja shit wij lopen er nu voor het eerst tegenaan dat we iets te vieren hebben met mijn familie en schoonfamilie en ik weet gewoon niet hoe we dat moeten doen met mijn Corona complotgekkie schoonmoeder? Ik vind het eigenlijk niet verantwoord haar (onvoorzichtig en ongevaccineerd) bij de rest te zetten. Daarbij vindt iedereen haar knettergek en is het super ongemakkelijk als we dan allemaal moeten doen alsof de verhoudingen normaal zijn. Jeetje man die complottheorieën zijn wel the gift that keeps on giving. Vind dit echt kut.

6 likes

Wat een klotesituatie… Kunnen jullie naar een zaak gaan die op QR checkt? Dan moet ze testen, helpt dat voor het gevoel? En als ze echt zo wappie is, dan komt ze niet

Het gaat om een kinderverjaardag dus denk dat het voor niemand leuk is om dat in de horeca te doen :joy: nee ik denk echt dat ik het bezoek moet spreiden, kan het wel verkopen als ‘anders is het te druk voor de baby’ ofzo. Was handiger geweest als het nu zomer was en alles in het park kon oid. Maar het pijnlijkst hieraan is wat de sociale gevolgen zijn van dit soort theorieën. Jeetje man mijn kind wordt 1 en wij zijn vooral bezig de gekke oma te managen :unamused:.

3 likes

Heel begrijpelijk. Ik had een tijdje terug gepost over m’n schoonbroer en schoonzus die wappies zijn en tegen mij tekeer gingen op een kinderverjaardag en dat m’n man er tussen moest komen. 1) dat is niet uitgepraat en 2) er volgt over twee weken een nieuwe kinderverjaardag opdezelfde plek. Enerzijds wil ik niet gaan, maar aan de andere kant die ouders waar het plaatsvindt zijn gewoon netjes gevaccineerd (en hun dochter van 12 ook). Vind het echt lastig worden. Triggert bij mij toch wat negativiteit die ik echt niet kan gebruiken.

1 like

Ja het is gewoon echt heel lastig. Als ze geen vaccinatie wilde omdat ze bang was voor van alles dan kan ik daar bij een vrouw van 74 die erg vatbaar is voor alternatieve dingen nog iets van begrip voor opbrengen. Maar ze heeft de meest waanzinnige shit op haar Facebook gedeeld en iedereen dom genoemd en Bill Gates met een nazi vergeleken en weet ik het. En dan vind ik het dus al heel wat dat wij met haar kleinkind een omgangsvorm hebben bedacht. Maar ik kan toch moeilijk ook aan mijn familie vragen dat ze maar vergeten wat er allemaal is gebeurd en hen in dezelfde woonkamer zetten (ze zijn gevaccineerd maar om verschillende redenen toch nog wel kwetsbaar)? Mens neem gewoon dat fucking vaccin en wees niet zo’n ongeleid projectiel.

6 likes

Het lijkt wel zo’n raadsel. Henkie en Pietje zijn al 4 dagen verkoudheid, sinds 3 dagen heeft Pietje ook keelpijn. Hoe lang moet Henkie thuis blijven?

En je leest het en denkt alleen maar :neutral_face:

13 likes

Gedelegeerd bestuurder van zorgnet-icuro vindt dat het mogelijk gemaakt moet worden om (in BE) zorgpersoneel te ontslaan als ze niet gevaccineerd zijn. Op twitter wordt ze afgedaan als ‘obersturmführer’, maar ik vind zoiets net logisch als je in de zorg werkt en wil blijven werken. Toch?
Als ik over die maatregel praat, dan beginnen mensen altijd over de groep mensen die geen vaccin mógen/kunnen nemen, maar die groep is procentueel zo klein dat de kans dat die zich allemaal in de zorgsector bevinden echt miniem is.

2 likes

Misschien haar apart uitnodigen voor of na het feest haha.

3 likes

Thoughts & prayers voor de volgende generatie wiskunde A leerlingen

10 likes