Denemarken, en daar wonen we nog steeds. Wat corona pandemie betreft wonen we in een prima land, maar ze waren erg streng met hun grensbeleid waardoor het als heel ver weg van familie/vrienden voelde, ook op toch wel grote momenten van onze levens allemaal.
Ja was negatief gelukkig!
Heeft iemand al een uitnodiging binnen voor de griepprik? Zou het nu ongeveer kunnen verwachten toch?
Word een beetje ongeduldig als ik zie dat mijn hele omgeving verkouden is.
Helpt de griepprik tegen verkoudheid, nee toch?
Ik heb de prik al gehad, maar bij mijn vorige ha moest ik de uitnodiging vaak nog krijgen rond deze tijd. Staat er niks op de website van je ha?
Nee, het verkleint alleen de kans op griep door specifieke influenza virusvarianten. (Jammer he? Anders zou ik het ook wel willen Heb vorige week de hele week lopen snotteren.)
Nee maar de kans op griep neemt natuurlijk ook toe.
Hier zijn de uitnodigingen 2 weken geleden verstuurd. Ik kreeg er geen een, voorheen wel. Er was iets fout gegaan dus eventueel gewoon even bellen?
M’n ouders hebben vorige week al de griepprik gehad. Ik krijg hem deze week.
Ik heb twee winters geleden griep gehad, normaal is het bij mij een keer per 8 jaar raak ofzo dus ik hoop dat ik de vorige keer ff flink immuniteit heb opgebouwd. Man wat voelde ik me toen beroerd
Bedankt voor alle reacties! Heb de huisarts gebeld en die is op vakantie, dus ik probeer het volgende week weer.
Ik heb toevallig vorige week het gevraagd (bedacht me ineens dat ik mn adres daar nog niet had gewijzigd) en bij ons verwachten ze hem deze week te versturen. Prikdagen staan helaas pas op 20 en 27 november.
Ik vind dit zo sneu. Is je operatie al eerder uitgesteld door corona en wordt het nu weer uitgesteld door corona. Ik vind het zo erg dat zoveel mensen zich niet laten vaccineren.
Fuck dit is echt waar ik zo bang voor ben dat bij mezelf gaat gebeuren… ik kan wel janken hierom en dat ga ik zo doen ook denk ik wacht al zo lang op m’n reconstructie operatie, door corona moest ik dus al langer wachten, maar nu ligt er een voorlopige datum eind november. Maar ja dit soort berichten zijn niet echt hoopvol. Als het uitgesteld wordt dan word ik echt helemaal gek van teleurstelling denk ik. Serieus mensen hoe moeilijk is het nou om die verdomde vaccinatie te halen en andere mensen daarmee dus te helpen. Volgens mij wordt maar wat vaak vergeten dat er dus veel meer mensen hiervan de dupe zijn en het echt niet alleen maar gaat om ‘maar ik / jongeren worden er toch niet ziek van’. Ik word onderhand ziek van verdriet ja als ik weer langer moet gaan wachten… maar oké, probeer maar positief te blijven en duimen dat het doorgaat
Net een GGD test laten doen, een jaar lang geen klachten gehad en mega voorzichtig om zwangerschap, nu kan ik ieder moment bevallen en BOEM mega neus en keelpijn. Voel me zo beroerd en benauwd ook met die dikke buik erbij.
Vriendin van me was verkouden afgelopen weekend bij gezamelijk etentje en ‘negatief getest met zelftest’ nadat ik het vroeg, ik zei nog ik houd afstand van jou want kan wel negatief zijn ik wil niet verkouden die bevalling in. Ze is trouwens ook nog met haar verkoudheid ongetest in een ziekenhuis geweest.
En ja hoor… Weet natuurlijk niet of het van haar komt maar sommigen gaan er zo makkelijk mee om ze zegt: ja het hangt in de lucht dus als je buiten komt heb je het zo te pakken.
Het heerst nu wel maar ik zie zo weinig mensen in mijn verlof, het voelt niet eerlijk dat t zo tegen zit, beetje zielige post van mezelf maar bleh. Hopelijk snel beter en negatieve uitslag (2 vaccins gehad gelukkig).
Pff snap dit echt niet gewoon. Blijf gewoon thuis met klachten ook al heb je geen corona? Hopelijk valt het mee bij jou zo kort voor de bevalling!
Werk vandaag ook een dag op kantoor maar mijn halve team heeft keelpijn en is verkouden, en zitten ongetest op kantoor want ingeënt. “Ja we zouden toch samen werken op kantoor vandaag”. En dit terwijl we verplicht anderhalf jaar thuis gewerkt hebben 100% van de tijd, dus het is niet alsof we niet thuis kunnen werken…
Ik vind dat, want ingeënt, toch wel een ding. Ik ben ook ingeënt en toch behoorlijk ziek. Het zal nu stukken minder gevaarlijk zijn, meer dit gun ik ook echt niemand.
Heel eerlijk: ik ben er ook zo een. Mega verkouden maar wel met een groep op vakantie. Wat maakt het voor verschil met 2 jaar geleden of ik niets doe tot ik negatief getest ben? Mijn vriend en ik hebben besloten niet meer te testen na 2 vaccinaties
Ik laat me wel testen, maar bij negatief doe ik wel alles weer… ik ben nu al 4wkn verkouden (2x getest). Weet ban mezelf dat ik dit ook nog wel even blijf en periodes van keelpijn heb in de herfst en winter… en ik wil toch echt graag blijven sporten deze maanden .
We hoeven voor een verkoudheid niet binnen te blijven toch…?
Maar dat is toch gewoon niet hoe het nu werkt? Bij klachten moet je testen, ongeacht je vaccinaties. Vet irritant, maar wel het goede om te doen (voor jezelf en zeker voor anderen).