Caronatopic #12

Het verschil is dat we 2jr geleden niet dit virus hadden rondzweven waar veel mensen aan zijn overleden.
Dat je nu gevaccineerd bent wil niet zeggen dat je het niet kan krijgen + overdragen.
Er zijn ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden om bepaalde redenen.

7 likes

Ja dit. Lijkt me trouwens ook wel belangrijk voor de statistieken en cijfers om juist te gaan testen.

Omdat je corona kan krijgen, en zo anderen kan besmetten die (ondanks vaccinatie) wel in het ziekenhuizen belanden.

6 likes

& @FrozenFlame
Ja maar in het oorspronkelijke bericht ging het over na testen (negatief) maar wel verkouden ergens heen gaan. Dat dat niet oké is.

Ik reageerde ook niet op jou.
@SemM geeft aan na de vaccinaties besloten te hebben niet meer te testen bij klachten.
Als je klachten hebt, je laat je testen en die test is negatief vind ik het een heel ander verhaal.

1 like

Haha ja ik reageerde achteraf misschien meer op @Harrrie dan @SemM :sweat_smile:

2 likes

Weten je vakantiegenoten dat ook?

3 likes

Blijven testen jongens!

15 likes

Lekker superspreaden

3 likes

Dat ik verkouden ben? Ja haha dat is overduidelijk

Ja en dat je ongetest bent. Je weet niet eens of je verkouden bent toch. Ik zou not amused zijn als ik jouw reisgenoot was. Ik snap niet dat jij het verschil met twee jaar geleden niet snapt.

29 likes

Ik heb het niet zodanig gezegd maar we zijn allemaal snotterig. Niet per se zo verkouden als ik.

Wat mij betreft is het enige verschil de naam van het virus. Als je gevaccineerd bent zijn de risico’s net zo groot als bij andere virussen. Als je niet gevaccineerd bent om welke reden dan ook dan zul je die zorg bij jezelf neer moeten leggen.
Wij hebben ook een (stief)dochtertje dat naar de opvang gaat en om de haverklap verkouden is. Zij en haar klasgenoten worden zelden tot nooit getest, ik zie niet in waarom dat voor mij anders zou zijn. Wij wonen in hetzelfde huis

Maar hoe zie jij dit voor je als ik vragen mag? Je kan toch niet steeds thuis blijven wanneer je verkouden bent (en negatief getest bent)

2 likes

Dat je net dus in dit topic leest over iemand van wie de operatie misschien weer wordt uitgesteld en dan nog steeds niet begrijpt dat dat dus een van de vele redenen is om gewoon ff te testen bij verkoudheid :+1:

63 likes

Waarom niet?

1 like

Dat is voor jou misschien het enige verschil ja. Voor andere mensen niet. Maar vertel ze dat vooral als ze aan de zuurstof op de IC liggen :+1: Of na een jaar nog met long covid rondlopen en niet meer kunnen werken en hun oude leven kunnen leiden.

3 likes

Maar dat is toch de eeuwige discussie met alle ziekten? Als je wacht op een donornier en je zit met mij en mijn verkoudheid in 1 ruimte dan kan diegene ook op de ic komen. Welk virus ik dan ook heb

Ik had er sowieso altijd al een hekel aan wanneer collegas snotverkouden kwamen werken en geen afstand hielden wanneer ik erom vroeg.(als ik verkouden ben wordt ik 9 van de 10 keer doodziek met hoge koorts). Vond het echt fijn dan men thuis moest blijven bij klachten. Nu gebeurt dat dus niet meer terwijl er op een andere locatie collega’s corona hebben(en doordat er daar meerdere zieken zijn moet er van ons personeel werken).
Ik heb ook veel collega’s met kinderen(want ja die nemen alles mee naar huis van de opvamg) die nu weer hoestend en proestend komen werken en opeens zo vlak naast mij staan.
Heb hierdoor 3 weken geleden dus weer met 39 graden koorts op bed gelegen(gelukkig geen corona)

3 likes

Dit is een pandemie, dat is toch echt een andere situatie. Bovendien is corona een stuk dodelijker dan een verkoudheid, dus je vergelijking gaat sowieso mank.

7 likes

Ik heb sinds gisteravond keelpijn en hoewel mijn eerste gedachte was dat ik vast een of ander verkoudheidsvirus heb (want dat heerst idd overal, ben uit geweest en bij een hardloopevenement geweest), toch maar een afspraak gemaakt om te testen. Want t kan net zo goed natuurlijk wel corona zijn ook al ben ik gevaccineerd.

Wel gek trouwens dat ik nu voor t eerst weer zulke klachten heb sinds maart 2020. Zo lang niet ziek(ig) geweest

4 likes