Ja inderdaad… ik denk dat het een soort wisselwerking is tussen ‘de aard van het volk’ en de fouten van de regering. Zijn natuurlijk best wat fouten gemaakt, waardoor draagvlak afbrokkelt, waardoor misschien weer onhandige beslissingen worden genomen (want ja hoe ga je ‘de Nederlanders’ nog vertellen wat ze moeten doen) waardoor het draagvlak nog verder afbrokkelt etc. etc.
Apart, ben ook deelnemer maar nog geen mail ontvangen!
Zal wel per locatie verschillen. Doe zelf mee via het Noordwest Ziekenhuis in Alkmaar. Maar wellicht volgt het nog?
Mijn vader heeft vandaag z’n 3e vaccinatie gehad! Hij zei dat er veel jonge mensen waren die voor de 1e kwamen.
Voor iedereen die zich zorgen maakt over infecties ondanks vaccinatie, nieuwe varianten, en hoe verder te leven met het virus etc., dit vond ik een mooie en heldere video daarover:
Oh man, ik heb corona. Ondanks vaccinaties… En ik voel me zooo belabberd:pensive:
3700 besmettingen vandaag… dat is nog een stuk hoger dan het maximum wat Martijn had voorspeld voor vandaag. Krijg hier niet een heel chill gevoel van.
Hoelang na een coronabesmetting zou je opnieuw besmet kunnen raken? Ik ben in juli ziek geweest en ga er nu vrij losjes mee om want ik heb het toch ‘net’ gehad, maar vraag me af wanneer/of dat al onterecht is.
Dat verschilt heel erg per persoon. Er wordt nu een half jaar aangehouden en ik geloof dat het OMT dat wil verlengen naar een jaar, maar dat zegt helaas niets over individuele gevallen. Sommige mensen maken minder antilichamen aan dan anderen. Als je daarnaast ook gevaccineerd bent, zou het langer moeten zijn omdat je lichaam dan als het ware op herhaling is geweest (maar dan zonder ziek te worden).
De GGD houdt 8 weken aan voor de minimale periode voor een herinfectie. Dus je loopt nu ook weer risico om besmet te raken.
M’n favo tapas tentje vroeg niemand om de QR code.
En een van de personeelsleden was flink snotterend aan het werk omdat ze niet genoeg mankrachten hebben.
Vaccines work, ook in Nederland
Goh, kan dit niet echt verassend noemen
Nou ik heb ook eindelijk mijn GGD-test-ontgroening gehad hoor vanmorgen. Hoop dat ik snel de uitslag heb en het een “gewone” verkoudheid was, zo voelt het wel en m’n zelftest was negatief dus hoop het maar!
Vandaag liep een collega allemaal van die angstige onwaarheden over het Coronavaccin te bespreken. Zelf ongevaccineerd uiteraard. En dat ook nog eens flink verkouden “maar wel negatief getest hoor” wat later een zelftest bleek te zijn ipv GGD.
Normaal vind ik hem heel leuk maar ik kon dit echt niet aan. Ben maar gewoon totaal ergens anders in het gebouw gaan zitten werken. Echt jammer eigenlijk hoe dit je kijk op iemand best wel kan veranderen.
Ja vind dit ook zo zonde, je wilt gewoon zo graag dat iedereen hier hetzelfde in staat, prikken voor jezelf en de ander en zoveel mogelijk besmettingen tegenhouden.
Snap dat je ergens anders bent gaan zitten…
En, was het negatief? Ik mag morgen, ook voor het eerst. Ook hier gevaccineerd en negatieve zelftest, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Hier gooi je toch ook je eigen glazen in. Straks is het gevolg dat alles weer dicht moet omdat de regels toch niet opgevolgd worden.
Haha ik heb vandaag helemaal in paniek de corona hotlines hier gebeld. In mijn app kreeg ik namelijk maar geen internationale QR code, alleen een nationale. Ik heb AZ en Pfizer mix, dat was eerder wel een issue bij reizen, dus ik schoot helemaal in de stress (we vliegen maandag). Alle mensen aan telefoon ook (heb 2 verschillende instanties gesproken) oooh ik geef je nummer van corona app mensen want heb idd gehoord dat combi vaccin soms nog problemen geeft. Nouja voelde allemaal alsof het echt een issue was in ieder geval. Was al bijna aan het huilen. M’n vriend had namelijk wel gewoon QR code (heeft 1x Janssen gehad) ook.
Bel ik met corona app mensen… ‘je moet erop klikken’ en voila binnen 1 seconde mijn reis QR code. Kon wel door de grond zakken! Dacht echt een uur lang dat alles niet meer doorging.
Maargoed het is zover over een paar dagen zet ik voor het eerst sinds kerst 2019, met een kind rijker, voet op Nederlandse bodem
Haha, gelukkig is het goed gekomen. In welk land heb je tijdens de coronapandemie gezeten?