Caronatopic #12

Van de week dat het zo regende liep ik langs een terras waar er een man met laptop en kopje koffie onder de doorweekte parasol zat. Er lagen ook geen sigaretten of asbak bij hem op tafel dus het was ook niet daarom dat hij buiten zat.

Ik snap dan ook niet dat je perse in de regen dan ergens koffie wilt gaan drinken + werken terwijl je niet naar binnen kan. Dan moet je thuis echt zonder wifi of zo zitten

1 like

Dan sterf maar voor je principes :woman_shrugging:

Even een quote uit het Linda-artikel ā€œ Maar bloed bestaat uit bloedcellen, plasma en bloedplaatjes. Met een bloedtransfusie worden meestal alleen rode bloedcellen gegeven, wat betekent dat er geen antistoffen inzitten. Deze verstoppen zich namelijk in het plasma.ā€

Als ik dit goed lees, krijg je dus niet eens antistoffen binnen tenzij je plasma krijgt (dat gebeurt denk ik ook wel eens omdat er staat meestal alleen rode bloedcellen). Dus waar maken ze zich druk om :joy:

1 like

Het klopt wat je zegt! Omdat de antistoffen gescheiden worden bij na bloeddonatie, is het ook mogelijk dat 0- (O negatief) aan mensen met A, AB of B wordt gegeven. 0- is ook wel de ā€˜universele donorā€™. Dat terwijl de mensen die 0- hebben, zelf rondlopen met antistoffen tegen de antigenen A en B (en dus zelf alleen 0 kunnen krijgen).
Edit: bij oa vochtverlies bij brandwonden wordt plasma toegediend.

1 like

Wel mooi dom dus als je met zon papiertje rondloopt en daarmee dus een levensreddende behandeling weigert om een reden die niet eens klopt :sweat_smile:

Maarja er zijn ook mensen die menen dat hun menstruatiecyclus van slag is doordat ze met gevaccineerden in een ruimte zijn geweest, dus ach er zal ook vast wat mis zijn met de rode bloedcellen van gevaccineerde mensen :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Duitse farmaceut CureVac stopt met maken vaccin tegen corona. Nederland bestelde alvast 10 miljoen doses - Dagblad van het Noorden (dvhn.nl)
Volgens mij hadden een aantal leden aan deze studie meegedaan, dus daarom wel interessant om te delen.

Ook ā€˜oudste ouderenā€™ in Nederland komen in aanmerking voor extra coronaprik | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
En in Nederland gaan we volgens Hugo kennelijk in november beginnen met een boosterprik voor de ā€˜oudste ouderenā€™.

Maarā€¦ dan moet je wel geloven in de wetenschap :joy:ā€¦ om te accepteren dat het dus niet kan.

3 likes

Door dit soort berichten ga ik me toch weer een beetje zorgen makenšŸ˜•

4 likes

Ik houd mezelf voor dat het allmaal niet uitmaakt, zolang maar genoeg mensen dat vaccin hebben. Dan blijven ziekenhuis aantallen laag, is het virus snel uit je lijf en dus snel niet meer besmettelijk etc.
Maar weet niet of dit nou een geruststellend iets is richting mezelf of 100% waarheid haha :sweat_smile:

8 likes

Ik ook. Echt ik wil niet weer zoā€™n winter en weer terug bij af. Het lijkt echt of we er nooit van af komen.

2 likes

Ziekenhuis stijgt ook weer.

1 like

Vooral met ongevaccineerden.

Het aantal ziekenhuisopnames per besmetting zal een stuk lager liggen dan het geval zou zijn zonder vaccinaties!

Het aantal besmettingen is bekend, en het aantal ziekenhuisopnames ook toch?

Oh zo, excuus!

Nee dat wordt voor zover ik weet niet bijgehouden op het dashboard oid, maar heb wel artikelen gelezen waarin dit wordt geconcludeerd. En natuurlijk de vaccinatiestudies zelf!

Wilde vooral aangeven dat ondanks dat de ziekenhuiscijfers groeien, vaccinaties wel hun werk doen

Niet ergens officieel maar is gewoon overduidelijk. Nvalt heeft daar recent ook een publicatie over gepubliceerd

1 like

Ben ook deelnemer van deze studie en had het inderdaad ook gelezen. Had later ook een mail van het ziekenhuis, zij waren ook verrast door dit nieuws. Bizar dat dat dan niet met hun gedeeld is eerst.
Krijgen later deze week een nieuwsbrief over hoe en wat verder. Onderzoek zal wel gestopt worden.

1 like

There we go again

Ik zal hier wel te simpel over denken, maar ik word er zo moe van dat ā€˜zeā€™ constant maar weer verbaasd zijn hoe het zich allemaal ontwikkelt. We zijn al fucking anderhalf jaar bezig, het is niet nieuw meer ofzo. Het is toch voor het draagvlak ook beter om enigszins negatief in te zetten zodat het alleen maar kan meevallen ipv te positief waardoor je dingen moet uitstellen en/of terugdraaienā€¦

14 likes

Mijn werk liet net deze week weer werken op kantoor toe, maar soms denk ik weleens misschien moeten we de winterperiode maar een thuiswerk periode van maken :sweat_smile:

Ik ben het met je eens en vraag me dit ook af. Hun argument zal zijn dat er nog minder draagvlak zal zijn wanneer het negatief wordt ingestoken maar hoe negatief is die observatie, dat je gewoon als regering al weet dat het volk zich niet aan door jou opgelegde maatregelen wil houden vanwege gebrek aan vertrouwen en/of ā€˜de aard van het volkā€™ wat daarmee dan ook precies bedoeld wordt. Een egoĆÆstisch te goed voor alles-volk denk ik

2 likes