Caronatopic #12

Ik denk dat ze met maatregelen bedoelen: thuisblijven als je ziek bent, wat beter handen wassen, wat meer afstand houden, mondkapje op als je de griep hebt en de drukte in moet. Eigenlijk zoals in veel Aziatische landen al jaren gedaan wordt.

Ik denk echt niet dat ze gezegd zullen hebben dat er een griep QR code komt, je moet testen op de griep, etc. Dat lijkt me echt heel sterk.

8 likes

ik hoop het, ik vind het meer overkomen als suggereren naar coronamaatregelen toepassen wanneer er teveel mensen positief getest zijn op griep. ze zijn vanuit de ggd dus wel al aan het kijken of ze de corona testcentra zo kunnen inrichten dat er ook direct op griep getest wordt. en die man van het omt zegt dan dus dat er bij te hoge griepbesmettingscijfers meteen kan worden gekeken naar passende maatregelen.

als 1 van die maatregelen afstand houden is, betekent dat dus wellicht dat de horeca wéér de dupe is bijvoorbeeld en het nachtleven al helemaal. ik vind het niet echt een geruststellend item ofzo

2 likes

Kan me voorstellen dat het niet geruststellend overkomt. Ik denk dat je je niet zo’n zorgen hoeft te maken! Echt waar!

1 like

dank!

1 like

Ik baal echt. Ik was vanmiddag op een verjaardag waarbij mensen verspreid over de dag zouden komen. Nou, uiteindelijk kwam alsnog iedereen tegelijk en drie zoenen (sowieso mag dat echt voor altijd afgeschaft worden), maar zelfs als ik geen hand wilde geven, werd ik raar aangekeken. De hele woonkamer zat vol, allemaal graaien in hetzelfde bakje chips en nootjes en de jarige had keelpijn, maar zich niet laten testen want ze is gevaccineerd :pensive:
En dan ben ik degene die zich moet gaan verdedigen. Ben ik nou echt zo raar?

1 like

En @kali ik heb ook al meermaals vernomen dat de verwachtingen zijn dat het een influenza golf zal komen. Ik kan mij het periode van de winter van 2017/2018 nog herrineren. Nou de griepgolf liep door tot ver in mei! Het was echt niet doen. Als ik het werk vergelijk met Corona was het werk voor ons bij de influenza golf echt stukken zwaarder. Vooral geconcentreerd op de longafdeling. Met Corona had je dat iedereen je kwam helpen en ondersteunen, zoals chirurgen, radiologen en oogartsen. Bij de griep kijkt niemand om naar ons. Wij krijgen overigens binnen 2 wk onze griepprik :grinning:

2 likes

ah ja ik hoop dat het voor jullie gaat meevallen inderdaad! jullie hebben je ook helemaal het leplazerus gewerkt natuurlijk en beloond worden jullie nou ook niet echt :cry:

1 like

Heerlijk, was vandaag in een sport kantine waar wel de code gestand werd. Mijn hele team kon ook een qr code laten zien.

2 likes

Ik was uiteten vanavond en vind het dan echt een beetje triest dat mensen dan met hun jas aan en dekentjes om hun benen buiten gaan zitten eten… hoelang wil je dat vol gaan houden vraag ik me dan af

30 likes

Vriend van mij werkt voor een bedrijf dat o.a. terrasverwarmers verkoopt en die zei dat ze niet aan te slepen zijn. Hadden sowieso al meer aanvragen sinds maart 2020 maar nu helemaal :chart_with_upwards_trend: :boom:

Ik vind wel dat ze uithoudingsvermogen hebben maar kan me niet voorstellen dat je eten en de sfeer er beter van wordt. Je eten is zo koud :rofl:

Huhuhuh

1 like

Ik zit ook nog wel buiten met dit weer (op zo’n mooie herfstige dag als gister bv, niet als het regent haha) ook al ben ik gewoon gevaccineerd. Dan kan je vaak last minute nog wat eten terwijl je voor binnen altijd moet reserveren. Vind dat juist leuk en als je je warme jas aan doet echt wel prima te doen!

3 likes

Dan krijgen ze toch geen bloed. Er is nergens een bestand openbaar aanwezig om na te gaan of een donor wel of niet gevaccineerd is.

7 likes

Dat staat ook in het artikel inderdaad. Zulke eisen stellen betekent dat ze geen bloed ontvangen en dat het doen van bepaalde ingrepen mogelijk zal worden geweigerd.

Wel die hard van die patiënten (letterlijk?), had eigenlijk niet verwacht dat het ‘t niveau van facebook memes delen zou overstijgen.

2 likes

Denk dat ze zelf niet de consequenties ervan in zien. Sowieso krijg je in NL niet heel gemakkelijk bloed. Vaak moet er sprake zijn dan een semi-levensgevaarlijke situatie voordat je een zakje bloed krijgt (anders is het aan de ijzer tabletten en even vol houden). Om dan nog te gaan eisen met je thuis gemaakte A4 dat je iets weigert, vind ik echt onzin. Ze zouden juist blij moeten zijn dat ze toch wat antistoffen binnen krijgen. Hoeven ze het vaccin niet te nemen.

7 likes

Ik denk dat als puntje bij paaltje komt en ze écht op het randje van de dood zitten, ze ineens wel willen hoor. Je overlevingsinstincten zijn doorgaans wel iets sterker dan je wappie-facebook-knutselpapiertje.

9 likes

Beetje zoals die mensen die al het ziekenhuis met corona worden ingereden en dan smeken of ze alsnog ingeent kunnen worden. :’)

2 likes

Wordt wel lastig om dat nog te communiceren als ze al buiten westen zijn alleen

Oh ja, you win some you lose some

9 likes