Ik ben waarschijnlijk oud genoeg dat ik dit wel leuk vind. Ironisch leuk, niet leuk leuk.
Ik vind dat iedereen zelf mag weten of je het vaccin haalt of niet, maar ik ben verkouden (en getest en gevaccineerd maar ik hoest alleen nog maar af en toe) en ik was net ergens en diegene maakte zo’n sneer dat je het niet kan maken om verkouden ergens heen te gaan. Diegene wist dat ik verkouden was én negatief getest. Alleen zelf is ze niet gevaccineerd
Die had ik een verbale veeg uit de pan gegeven
Ik heb me ingehouden maar wel gezegd dat je je ook gewoon kan laten vaccineren . Ben alleen nog geïrriteerd
Ik merk dat ik me toch een beetje zorgen maak om mijn gezondheid mm. Ik ben dus voor de 2e keer positief getest, ondanks vaccinatie, en best weer wat klachten (koorts, overgeven, verkoudheid, geen smaak en geur, pijn aan mijn lijf, hoofdpijn). Is het overdreven om hier de huisarts voor te bellen? Niet zozeer voor mijn klachten, maar feit dat ik weer besmet ben laat me twijfelen aan mijn immuun/afweersysteem mm.
Bellen kan altijd! Ik kan me voorstellen dat een huisarts dit eventueel ook aan instanties wilt melden e.d.
Maar voor jezelf kun je inderdaad ook bellen en eventueel overleggen/laten onderzoeken.
Heb gebeld, thanks voor het zetje!
Even een heel andere vraag, waar staat mm voor?
Hahah ik schrijf vaak zoals ik spreek op het forum, in spreektaal dus. “mmm” is een soort van bijwoordje? Niet op gelet in de vorige post. Dan stel ik me voor dat ik een gesprek heb met “jullie” en typ ik dus wat ik letterlijk zeg. Klinkt wat vaag als ik het nu opschrijf😂 Lees mijn berichten ook nooit door voordat ik het post.
Hahaha oké, dacht zelf is een afkorting van momenteel ofzo. Had hem niet in dat verband gelegd
Ik vind dit echt heel leuk
Heb jij de Coronamelder app nog op je telefoon?
- Ja
- Nee, nooit gehad
- Nee, wel gehad maar nu niet meer
0 stemmers
Ik kan dat hele corona weer niet zo goed loslaten. Ik ben verkouden, negatief getest én ingeënt maar toch doe ik nu, voor ik onder mensen kom, een zelftest. Terwijl ik weet dat dat geen zin heeft bij klachten…
Ik weet ook dat ik het maximale gedaan heb (corona gehad, oke niet expres, ingeënt 2 keer, me aan de regels gehouden en ik houd nog afstand) maar toch
op de nos werd net gezegd: misschien dat er ook beschermingsmaatregelen worden genomen bij te hoge griepbesmettingen
wtf is dit joh zijn we van corona af en dan moeten we gaan grieptesten en wellicht weer 1,5 meter terug? moet je straks een GRIEP qr code hebben? moet horeca mensen weren omdat ze griep hebben? niet op vakantie omdat je griep hebt helemaal gestoord joh
LETTERLIJK een man zegt nu “ja als we dus zien dat het griepvirus hard rondgaat kunnen we dus misschien zeggen hey gooien we de 1,5 meter er weer in”
what the actual fuck
In dat nieuwsartikel wat je gelinkt hebt wordt dat helemaal niet gezegd toch?
nee, op eenvandaag werd dat gezegd!
Ook dat je moet gaan griep testen en een griep QR code? Dat lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk.
Wat in het artikel wat je gelinkt hebt komt wel logisch over; sommige griepepidemieën geven aardige druk op ziekenhuizen, dan is het helemaal niet zo gek om tijdens het griepseizoen wat beter op hygiëne en afstand te letten. Vooral als er dit seizoen een ‘uitgestelde’ griepepidemie is waardoor meer mensen ziek zijn. Maar daar zal het wel bij blijven hoor.
Door wie?
er wordt gezegd dat maatregelen niet ondenkbaar zijn en een man suggereert dat de 1,5 m afstand er wel weer ingegooid kan worden als er teveel griepbesmettingen zijn.
als het zo ondenkbaar is (wat ik hoop) vind ik het echt heel erg raar dat ze het zo casual op de publieke omroep uitzenden.
Heel eerlijk gezegd vind ik bepaalde ontwikkelingen wel heel fijn, zoals extra hygiëne in winkels
En ik vind het fijn dat je ook gewoon thuis kan werken met verkoudheidsklachten.