Wat wil je hiermee zeggen?
Nee maar na een tijdje hebben ze het wel gehad, en daarmee een bepaalde natuurlijke immuniteit opgebouwd. Zeker de wappie groep die zich nergens aan houdt en al maanden staat te dansen in de woonkamer, zou ik van verwachten dat het sneller doorheen raast.
Nee op basis van wat er net gezegd werd en t feit dat ik dit al vaker gehoord heb (vriendin plus collegas die t later inderdaad van collega heeft gekregen). Plus dat t zo’n impact heeft als de juf t krijgt, en dat na zoveel sluiting vorig jaar. En ze zitten gewoon dicht op die kinderen, de hele dag.
@chasingrainbows Misschien dat ze t op school netjes doen, maar in openbare ruimtes niet hoor, sommige staan lekker uitgebreid om zich heen te hoesten. Bedoelde meer letterlijk te zeggen dat kinderen gewoon vaker verkouden zijn, niet dat ze vervelend zijn ofzo. Maar juist omdat kinderen vaker verkouden/griep/corona zijn, en je de hele dag met ze in een ruimte zit lijkt t me fijn om in ieder geval die prik te halen. Maar zoals iemand hierboven zei zullen dat wel uitzonderingsgevallen zijn.
Iemand die thuiswerkt wordt bv veel minder blootgesteld dan juffen (of winkelmedewerkers, zorgpersoneel, beroepen waarin je veel mensen ziet).
Ja dat snap ik, dat was het hele idee van thuiswerken
Vond het alleen zo hard klinken: ongevaccineerde snotapen die in de lucht hoesten.
Want de kinderen op mijn school en ik zie meerdere groepen gedurende de week hebben zich prima aangepast.
Ik ga vanavond met een vriend naar een concert in België en beide eigenlijk stom genoeg ervan uitgegaan dat qr codes prima zouden zijn, maar nu lees ik dat we een covid safe ticket nodig hebben. Ik zie even door de bomen het bos niet meer en we kunnen de zaal ook niet bereiken. Hoe krijgen we dit nog voor elkaar?
Normaal gezien is je qr-code gemaakt voor internationaal gebruik en kan die ingelezen worden. Die voor ons in de app werkte gewoon in Frankrijk en Italië, wij hebben niet extra’s moeten doen.
Heb je een geschreven vaccinatiebewijs? Neem dat mee voor de zekerheid.
Thanks, zie het nu ook maar werd net even gestresst dus ik kon het even niet meer helder zien allemaal.
@Daelyss thanks
Nu misschien omdat ze niet gevaccineerd zijn? Maar bedoel dat ze dan verkouden zijn en je weet niet of t corona is.
Hè kut, gisteravond naast iemand gezeten die vandaag met zelftest positief heeft getest. Gisteren had hij blijkbaar nog geen klachten. Volgens ggd hoef ik niet in quarantine komende week als ik geen klachten heb, maar dat voelt toch niet goed. Klote, hoop dat m’n prikken goed werken
Ik ben ziek vandaag en wil alleen nog maar pijnstillers eten tegen de keelpijn en in bed liggen.
Heb geen zelftests meer in huis😭 misschien maar even een vriendin vragen
Pfft ik wilde een test doen zodat ik morgen hopelijk naar therapie en werk kan (mits psycholoog en collega’s er akkoord mee zijn! Heb ze al gemaild). Heb elke dag (negatief) zelftest gedaan en weet eigenlijk wel zeker dat ik gewoon verkouden ben. Maar ik kan nu dus geen testafspraak inplannen omdat de site het niet doet vanaf inloggen met DigiD en als ik het telefoonnummer bel hoor ik alleen een klikje en wordt er automatisch opgehangen. Iemand anders vandaag ook problemen gehad met een test plannen?
Je dient dan toch een pcr test te doen?
Ah, zondagsrust .
Fijn dat je morgen terecht kunt, hopelijk is t negatief. Beterschap!
Ik snap wat je zegt, echter is mijn ervaring met ongevaccineerden dat ze zich ook nog nooit hebben laten testen. Los daarvan kwam uit het KPMG-rapport dat het verhogen van de IC-capaciteit een averechts effect zou hebben gehad.
Er zijn geen problemen bekend wbt de afsprakenlijn vandaag. Is het inmiddels al gelukt?
Damn ik heb Corona
Had een paar negatieve zelftests de afgelopen dagen maar nu toch positief getest (pcr) vanochtend. Bah echt balen, bang dat ik cliënten en collega’s heb besmet
Hoe voel je je?
Niet super maar niet kutter dan een flinke kater zegmaar. Gelukkig heb ik nog een lekkere voorraad paracetamol.
M’n vriend doet net ook een zelftest en die is ook positief, denk dat ik het van hem heb.
Ja we hebben allebei Janssen gehad in mei. Ben vooral bang voor long covid ook
Beterschap! Weet je waar je het hebt opgelopen?