Caronatopic #11

Vinden ze helemaal niet erg. Ik had gisteren een mevrouw aan de telefoon die heel fanatiek ging zoeken of er ergens een plekje vrij was gekomen. “Jaaaa zondag plekje vrij, zal ik reserveren klikken??”

Daarna hebben we samen gejuicht. :rofl:

46 likes

Voor wie wil: het RIVM gaat een Vaccinatiestudie doen gedurende 5 jaar. Iedereen kan deelnemen, ze sturen ook een willekeurige groep mensen (waaronder mij dus haha) een uitnodigingsbrief. Meer info en aanmelden via RIVM.nl/vasco

8 likes

Aangemeld! Dank je. Vind het fijn om ergens aan mee te kunnen werken

3 likes

Yes, ik mag binnen 2 weken al, en op 5 minuten fietsen. Ging toch snel opeens met die geboortejaren die aan de beurt waren.

2 likes

Haha geweldig! Bedankt voor jullie recties ook @Takkie en @Druppels ik ga het misschien wel proberen!

3 likes

Woohoo sinds vanochtend helemaal gevaccineerd!

Voor de mensen met naaldangst: de tweede keer viel het qua angst echt enorm mee. Ik wist waar het was en wat ik kon verwachten. Heb bij de eerste balie meteen gezegd dat ik het spannend vond en zij stelde me meteen gerust. Weer een mega lieve prikster waar ik ook tegen had gezegd dat ik heel bang was. Ze vroeg of ze moest aftellen of dat ze maar gewoon moest prikken. Ging voor de laatste optie en toen ging ze vragen stellen of ik nog wat leuks ging doen vandaag enz. Toen was het weer binnen 3 seconden gepiept en ik voelde er amper iets dan :). Nu heeeeel moe en een beetje hoofdpijn (maar dat kan net zo goed zijn omdat ze spanning nu is weggevallen) en een beetje duizelig. Heel blij dat het achter de rug is!

27 likes

Ik heb mijn eerste vaccinatie, astrazeneca, gehad via prullenbakvaccin bij een huisarts. Ik dacht dat ik mijn tweede vaccinatie dan ook automatisch zou krijgen bij die huisarts, maar dat is dus niet zo.
De huisarts heeft me wel op de reservelijst gezet voor de de dag waarop ze de tweede vaccinatie prikken en belt me als er over is. Eerst ging ik er vanuit dat ze me wel gaat bellen, maar nu denk ik ineens: wat als ze niet belt, waar krijg ik dan mijn tweede? Ik heb de GGD/RIVM gebeld maar werd daar niet veel wijzer van. Tweede vaccinatie mag ik in ieder geval niet via mijn regulier oproep want dat is moderna of pfizer en ik moet weer az krijgen.

Weet iemand van jullie dit? Ik dacht volgende week misschien ook even mijn huisarts te bellen en het voor te leggen, misschien heeft die nog wel eventueel wat over ofzo?

1 like

Ik kwam laatst dit formulier tegen. Misschien dat je dat kan gebruiken? Ik heb het niet ingevuld dus weet niet of er ergens nog wordt gevraagd welk vaccin je hebt gehad. Misschien kan je voor de zekerheid je huisarts bellen want ze zijn nu nog bezig met het vaccineren met AZ maar geen idee tot wanneer dat is?? (Ik ken zelf bijvoorbeeld alleen mensen die ‘m nog in juni/begin juli krijgen.)

1 like

Oh superfijn, dankjewel! Love het forum hierom, altijd iemand die een idee heeft.
Nu moet het wel goedkomen; misschien heeft de huisarts waar ik mijn eerste kreeg wel gewoon over (ga ik wel een beetje vanuit), heb voor de zekerheid dit formulier en anders inderdaad nog even mijn eigen huisarts vragen. Thanks!

2 likes

Doen ze echt niet moeilijk over! Ben nu net gevaccineerd ipv de eerste op 28 juni omdat ik het geprobeerd heb. Alleen maar fijn als de vervallen plekjes opgevuld worden op deze manier.

Heb wel de dag van de EHBO man gemaakt toen ik na mijn 15 min naar hem toe liep om te vragen of ik zo een cava kan drinken op het terras. (Antwoord is ja btw :tada: :champagne:).

13 likes

ik heb net mijn 4e uitnodiging voor een vaccin gekregen. Wel netjes om te zien dat ze echt eerste alle echte zwakkelingen, daarna de gewoon zwakkelingen en vervolgens iedereen op volgorde van leeftijd uitnodigen!

8 likes

Ik zal een ander woord dan zwakkeling gebruiken? Kwetsbare misschien. Zwakkeling klinkt zo negatief of ligt dat aan mij :sweat_smile:

10 likes

Vragen ze waarom je 'm eerder wilt? Toen ik online een afspraak maakte stond er aan het eind dat alleen in noodgevallen verzetten nodig was…

Nee, vroegen ze niet.

2 likes

ik ben zelf zo’n zwakkeling, ja is misschien een beetje cynisch maar ook wel om het allemaal wat minder zwaar te maken en een beetje de draak te steken met mijn gezondheid.Ik vind zelf kwetsbare net iets te serieus, in elk geval associeer ik mezelf daar niet mee.

6 likes

Oh ik dacht dat je het over kwetsbare mensen had, dan heb ik niks gezegd haha

Sorry misschien kwam het idd wat persoonlijk over op mij dat ik zo reageerde maar na haar tweede bericht begreep ik het wel

afbeelding

Moet altijd een beetje gniffelen om mensen die denken dat ze een heel statement maken zo en dat dit bedrijf/evenement echt wat misloopt nu ze niet meer willen komen (“mij zijn jullie kwijt als klant!”). Eh nee, voor jou 10 anderen en we zullen je niet missen. Byeeee

22 likes

Net even gebeld, helaas hier in de buurt geen eerder tijdstip beschikbaar. Ze waren inderdaad heel behulpzaam en vroegen geen reden!

1 like

Hebben we hoop op 1993 vanavond? Ik kan de twitter van Het Orakel niet achterhalen