Caronatopic #11

Off topic maar bij tweets die gedeeld worden zie ik steeds kesäk ipv juni staan, blijkbaar Fins?
Screenshot_20210611-185524_Chrome
Hebben jullie dat ook

3 likes

Misschien zie je het alleen als je in aanraking bent gekomen met iemand die gevaccineerd is

15 likes

VOlgens mij niet alleen waar een epipen voor nodig is, maar ook andere allergische reacties. Bij een opgezwollen keel zou ik wel ja invullen. Ik weet het niet zeker hoor, maar zou het voor de zekerheid wel melden.

1 like

Na 2 vaccinaties verander je gewoon langzamerhand in een Fin, let maar op.
Mijn haar wordt al lichter en dat komt niet door de zon, straks heb ook nog zin om naar de sauna te gaan.

3 likes

Satana

Je kunt gewoon “Ja” invullen bij die vraag, dan moet je ipv een kwartier een half uur blijven zitten en is de arts op de hoogte. Ik zou dat in dit geval wel doen, voor de zekerheid.

(verder hangen er dus geen consequenties aan dit antwoord en ze slaan het ook nergens op ofzo)

1 like

Oh je hebt zelf locaties genoemd? Mijn medewerker ging zelf kijken, maar dus geen idee.

Ik denk idd dat je “nee” kan invullen, maar wel even daar noemen dat je wel eens milde klachten hebt. Bij “ja” moet je een half uur blijven.

1 like

Ik heb ook locaties genoemd, die klikken ze dan gewoon aan, kon binnen een week terecht

1 like

@Bunnyslippers Als je nee invult kijken ze niet wat er verder bij geschreven staat.
Ze scannen de ja’s en nee’s
Ja is naar de arts. (Als ze goed kijken. Die van mij keek niet goed. Foutje!)
Die bekijkt dan of het ernstig is.

1 like

Mijn collega zou de 24e gaan maar is echt nog heel bang… dus ze heeft gebeld en kan zondag nu al!

Ik zou ook nog wel eerder willen maar ik kan al de 22e en dat is al snel

Ja ik heb gewoon gezegd, ik heb een auto, al moet ik naar Breda. Zou je wat locaties in de omgeving willen kijken die voor datum X zijn? En hij was heel behulpzaam. Ben er ook echt blij mee want nu krijg ik dus mijn 2e vaccinatie vóór de bruiloft waar niet echt rekening wordt gehouden qua maatregelen. Wel maar 8 dagen van tevoren maar zal vast voldoende zijn.

4 likes

Ik twijfel hierover. Omdat ik nog net geen 2 weken volledig gevaccineerd ben als ik naar Frankrijk ga. Heb 23 juni de eerste prik en misschien vraag ik dan gewoon wel om Janssen.

1 like

:confused:

Kun je online ook ergens je afspraak data terugzien? Ik heb nog geen bevestigingsmail gehad en nu vraag ik me af of de afspraak wel staat.

Op dezelfde site als waar je de afspraak kan maken kun je ook je vaccinatie-afspraken zien!

https://coronatest.nl/ → mijn vaccinatiegegevens inzien.

2 likes

Als je telefonisch een afsrpaak maakt, krijg je dan ook een bevestigingsmail?

Ja, ik kreeg een mail en sms’jes.

Over 13 uur heb ik m’n eerste vaccinatie :tada:

12 likes

En dit is waarom ik het stiekem heel stom en egoistisch vind als mensen naar het buitenland op vakantie gaan nu. Ja, het mag. En dat vind ik ook dom want we hebben allemaal gezien wat er vorig jaar van is gekomen. Ga gewoon ff in Nederland op fun vakantie mensen, zo erg is dat niet :upside_down_face:

10 likes

We komen hier nooit meer vanaf(ook niet van prikken) want een virus blijft zich muteren. Denk dat de samenleving en wereld daarop ingesteld moet worrden.

Ik snap die overweging ook alleen merk ik zelf dat ik ook op een punt ben van; wanneer dan wel? Nu ziet het erna uit dat we volledig gevaccineeerd zijn voordat we op vakantie gaan.

2 likes