Haha ik wou eigenlijk ook daar, maar heb nu vanmorgen mijn afspraak van 28 juni kunnen verzetten naar morgen op een andere locatie. Dikke priem.
Gemiste kans om dit gifje te gebruiken
Wil geen Debbie Downer zijn maar er staat een grote tent opgezet op het parkeerterrein naast de boot. Dus helaas prikken zonder uitzicht
Vanmorgen mn tweede prik gehaald. Volledig gevaccineerd
Ik mag 16 juni! Mān vriend had van de week een afspraak gemaakt en die kon pas 28 juni haha dus hij was al gefrustreerd dat ik eerder kan
Raar, want ik heb gister een afspraak gemaakt voor 9 augustus
Ja was een raar figuur, maar het is geregeld!
1 aprilš
Kan niet wachten tot '92 mag!
Ik hoor nu heel veel om me heen dat het vaccin alleen werkt tegen ernstig ziek worden. Dus als een soort preventief medicijn. Maar dat je het sowieso altijd nog kan krijgen en dus ook verspreiden. Ik dacht dat je in de meeste gevallen immuun bent, maar een deel van de populatie dus niet en dat we daarom een hoge vaccinatiegraad willen.
Mijn zus is volledig gevaccineerd besmet geraakt. Volgens de GGD een uitzondering terwijl andere weer zeggen: natuurlijk ben je besmet geraakt, vaccins tegen corona maken je nooit immuun. En dan nog dat je maar 8 weken immuun bent na besmetting. Dan zou iedereen toch de hele tijd herbesmettingen hebben?
Ugh, ik mag zondag voor mijn 2e astrazenica vaccinatie en zie er echt onwijs tegen op. Na mijn vorige vaccinatie heb ik elke dag huilend thuis gezeten door mijn hypochondrie en de angst dat ik toch trombose kreeg. Ik had mijzelf voorgenomen dat ik de 2e zou nemen en lees net dat deze bijwerking toch soms nog voorkomt na 2e prik. Wel nog minder als na de 1e en het risico is dus echt onwijs klein. Ik wil mij alleen niet weer weken zo angstig voelen. Vet irritant dit zeg.
Wanneer is ze gevaccineerd? Eerder waren er nog niet zoveel gevaccineerden, dus dat ze het dan krijgt is niet meer dan logisch denk ik Hoe meer gevaccineerden we hebben hoe minder je snel corona kunt oppikken lijkt me?
Ah jeetje wat vervelend. Ik heb een beetje hetzelfde als jij, maar mijn tweede prik is pas 24 juni. Waar heb je dat gelezen?
Haha dan hoop ik dat jij er niet banger van word. Ik las het hierzo: Leeftijdsgrens en tweede dosis AstraZeneca-vaccin | Advies | Gezondheidsraad
Er staat ook bij dat het aantal aanzienlijk lager ligt en er alsnog gewoon geprikt mag worden. Alleen mijn hoofd maakt er altijd de eeuwige āwat alsā van.
Ze is vrij vroeg gevaccineerd, bijna aan het begin.
Besmetting best recent. Vorige maand.
Maar het is toch algemeen bekend dat het niet beschermd tegen besmetting? Het beschermt 100% tegen overlijden en ziekenhuis opname, maar 70/67/80/95% (zoveel verschillende opties voorbij zien komen) tegen besmetting met corona. Dus dat je volledig gevaccineerd nog besmet kunt raken is toch geen nieuws? Alleen je wordt er minder ziek van, de kans op IC opname is nihil en de onderzoeken wijzen tot nu toe uit dat je het niet verspreid als je gevaccineerd bent. Dat is niet bevestigd, maar onderzoeken lopen nog.
Net gebeld met de afsprakenlijn voor vriend en mezelf en die jongen aan de telefoon klonk zo moe, echt zoān automatische piloot-riedeltje.
Hij had het zelf ook door en zei ook: Ja, sorry ben echt supermoe haha, maak veel overuren. Hij vertelde ook dat sommige mensen niet bellen voor een afspraak maar deze lijn gebruiken als een soort praatpaal over andere zaken. Wenste hem veel succes en moed toe
Wat mensen zeggen is dat het helemaal niet, 0 dus beschermd tegen besmet raken en besmettelijk zijn. Enkel tegen ernstig ziek worden.
Terwijl ik dus dacht (denk) dat het zit zoals jij het zegt. De meeste mensen zijn volledig immuun maar omdat de onderzoeken nog lopen we daar nog niet heel stellig in kunnen zijn. Maar ik heb natuurlijk de bagage niet om dat voldoende te onderbouwen.
Google leert mij (DoE jE eIgEn OnDerZoEk) dat er Ć¼berhaupt geen steriele immuniteit kĆ”n optreden na vaccinatie of besmetting. Dus dan zit ik blijkbaar toch fout.
Bijna twinning misschien ook nog wel dezelfde locatie. In Limburg?
Ze noemde bij mij voor de tweede vaccinatie ook 4 augustus, maar de beschikbare tijdstippen daarvoor waren voor ons niet zo handig.
Ik vind het wel echt goed van vaccinatie telefoon. Dat riedeltje dat je door moet lopen duurde relatief lang. Ik kreeg meteen erna een medewerker te spreken. Dus helemaal niet in de wacht gehangen ofzo. Ideaal.
Ik wilde namelijk bellen zodat ik de afspraak tegelijk met mijn vriend zou hebben.