Caronatopic #11

Een familielid van mij werkt bij de GGD vaccinatielijn en die zij dat het onzeker is of 1991 vandaag een afspraak kan maken omdat het mis ging met de planning door overbelasting en storing gister.

Ik weiger het te geloven en richt mij maar weer tot den twitter van Hugo.

Ik ben de zus

38 likes

Maar ik had al besloten dat dit mijn verjaardagscadeau zou zijn vandaag :pleading_face:

11 likes

Kun je bij je 2e prik meer last krijgen dan bij de 1e? Ik had bij de 1e Pfizer prik alleen een beetje spierpijn in mijn arm en verder niets, maar toch ben ik ergens bang dat ik bij mijn 2e alsnog koorts ga krijgen? Kan dat ĂŒberhaupt?

Jahaa, 1991 vandaag!! Wat een prachtige dag

4 likes

Mijn vriend had bij de eerste prik alleen een zere arm en was bij de tweede prik een dag ziek.

1 like

Ik wacht wel tot Kirsten ons meer informatie geeft

6 likes

Ja kan. Bij mij waarschuwde de prikker zelfs dat t nu anders kon zij omdat t reageert met je vorige vaccin.

Hier nu 24 uur later en niks aan de hand qua koorts. Arm is ook al minder al heb ik nog niet veel gedaan.

1 like

Waar lees je dit?

ehm, 1990 gister? Dus vandaag 1991

aha, of dat waarheid is weten we dus nog niet.

Haha, dit klinkt wel heel onheilspellend. Maar ja, ik ga er wel van uit (en als het morgen is, is het morgen, ook prima)

1 like

Daar heeft Hugo gisteren :point_right: niks over gezegd

22 likes

Ik denk dat het slim is als we het hier over de feiten hebben. En anders schrijven ‘ik hoop’. En niet zulke dingen als waarheid opschrijven.

edit: ik hoop het ook, maar het is hoop. Omdat het nog niet officieel gemeld is door Hugo/RIVM e.d.

1 like

Haha, sorry, ik vertrek voortaan wel naar het complottheorietopic :+1:

10 likes

Dit is echt een overdreven reactie. Ik snap dat je zit te wachten totdat we aan de beurt zijn maar het komt heus wel.

12 likes

Jpaternotte zegt nu op Twitter dat het een mooie dag wordt voor 1991, joepie!

7 likes

Het kan zeker, je kan je ziek voelen doordat je lichaam een immuunrespons opwekt, en die is de tweede keer als het goed is wat sterker, maar betekent niet dat je je ziek hoeft te voelen hoor. Zoals je hier onder ziet, iets grotere kans op bijv. koorts na dosis 2, maar nog steeds meer mensen zonder dan met koorts.

Komt uit de paper van de vaccinatiestudie zelf https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2034577?url_ver=Z39.88-2003&rfr_id=ori:rid:crossref.org&rfr_dat=cr_pub%20%200pubmed

1 like

Dank voor alle reacties! Hoop echt dat het zo mild wordt als de vorige keer, ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat de 2e niet heftiger ging worden en heb al een etentje geboekt voor die avond. Hoop zo dat dat door kan gaan.

Wat is eigenlijk het verschil tussen local events en systematic events? Bij local events lijkt het verschil in dosis 1 en 2 vrijwel nihil (misschien 2%), maar de rechterkant vind ik wat lastiger lezen.

1 like

Hij mag nog eerder dan ik ook!!! Wtf.

2 likes