1 juno moet gewoon een nationale feestdag worden
Awww ik snap je wel
Versoepelingen zullen er wel niet inzitten maar dan wil ik een persconferentie met een screening van een compilatie van de meest gĆŖnante coronavertoningen van onze ministers ofzo. Even terugblikken op hoe kut het is
Dat is ook wel een goed idee haha. Valt er tenminste nog wat te lachen.
En ja, het is balen maargoed, het is voor een groter goed allemaal
Ugh mijn frustraties zijn weer zo hoog. Ik word weer als asympatieke trut weg gezet min of meer.
Ik zie een vrijgezellenfeest niet zitten met 16 mensen en later 30. Op privĆ© terrein dus āwat kunnen ze ons maken?ā
Nouja, dat het een superspread eventje wordt? Die bruiloft dan vervolgens helemaal niet door gaat? Dat ik met een kwetsbare doelgroep werk en de helft ban die gasten sowieso niet vertrouw qua waar ze komen etc?
āJa maar het is al zo sneu dat ze zo moeten trouwen.ā - nee. Nee daar kiezen ze zelf voor in dit geval.
Ben ik nou echt zoān rotwijf? We doen al ruim een jaar zo voorzichtig, en dan nu: ach maar zo zielig.
Nee.
Nee
Nee je bent gewoon verstandig. Plus het mag gewoon niet.
Gister vroeg een vriendin of we wat gingen doen voor mn verjaardag. Met de auto. Maar has geen zin om tijd door te brengen die het virus (en mijn angsten ervoor) niet serieus neemt. En haar schoonmoeder heeft heel slecht in t ziekenhuis gelegen dan zou je denken je neemt t wel serieuzer maar nee hoor.
Ik dacht dat t ondertussen toch wel bekend was dat er gewoon fitte 30, 40 en 50ers op de IC terecht komen. En denk dat bijna iedereen die mensen wel om zich heen heeft. Dus al ben je zo stom om te denken dat overkomt mij niet, dan kan t alsnog een collega of familielid of vriendin van je overkomen. Dat je vorig jaar maart dacht niks aan de hand ben geen 80. Maar nu ook met die long covid shit enzo.
Ja, dat sneue snap ik ook niet helemaal. Ja, wel voor de mensen die hun bruiloft hebben moeten verzetten of mss aan het begin van Corona. Maar de mensen die hun bruiloft door laten gaan, zonder dat het noodzakelijk is dat ze nu trouwen, kiezen er echt zelf voor om het zo met deze maatregelen te vieren.
Nee, nog niet iedereen heeft die mensen om zich heen. Ik ken zelf niemand die op de IC terecht is gekomen en alleen oudere mensen die er echt ziek van zijn geworden, en ik denk dat er veel meer mensen zijn die nog steeds niet doorhebben hoe heftig corona kan zijn. .
Maar het is toch niet normaal dat dat nodig is om mensen blijkbaar de ernst in te laten zien? En wat jij dus zegtā¦: blijkbaar maakt het niks uit en hebben die mensen dan alsnog schijt.
Ik bedoel gewoon mensen van 30,40, 50. En veel zullen ook ouders van in de 60 hebben.
En ja de kans is klein. Maar de kans op een auto ongeluk is ook klein en we dragen allemaal een gordel.
Zie net een kop met kans op trombose na vliegen 100x groter. Dacht dat is vast overdreven. En dat is t ook wel een beetje. Maar de kans op trombose na vliegen is 1 op 4500. Nu met astrazeneca is het 1 op 100.000 ongeveer? Terwijl we in een fuckin pandemie leven die mensenlevens kost en economische schade met zich mee brengt? En dan stoppen we dat. Hoe dan? Hebben de complotgekkies dan toch gelijk en wil de overheid ons onder de duim houden. Grapje uiteraard.
Maar is het dan dezelfde soort trombose? Misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen maar ik dacht dat de trombose die kan optreden na Astrazeneca een veel zeldzamere en meer heftige/dodelijke gevolgen heeft dan wat je kan krijgen na vliegen.
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Het is inderdaad een ander soort. Maar in hoeverre de astrazeneca trombose dodelijker is dan gewone weet ik niet. Tot nu toe is de stand in Nederland 1 op 400.000. Plus volgens mij weten ze nu beter hoe het behandelt kan worden. Trombosestichting zegt dat 11 mensen per uur trombose krijgen. 3 doden per dag. En dan heb je t over de normale bevolking en dus niet vliegen wat extra risico geeft. Nu zijn mijn wiskunde skills niet zo goed. Maar denk niet dat het verschil groot genoeg is om op dit punt astrazeneca niet te geven onder de 60. Laat mensen in ieder geval kiezen ofzo.
Vind het ook achterlijk. We zitten verdomme midden in een pandemie
Ja nou dat was ook mijn punt?
Ik zei: het is gewoon inherent aan de keuze om persĆ© nu te willen trouwen. Toen ze zich verloofden zeiden de meeste al: joh speel op safe ga voor mei/juni 2022. Maar ānee joh in augustus kan t heus wel!ā
Nou, nu kan t niet (ze willen echt met 100 man en groot feest etc). En omdat het nu niet kan zoals ze eigenlijk willen in augustus gaan ze nu ineens heel binnenkort ergens in een achtertuin trouwen want ānou dan maakt t toch allemaal niet meer uit (??)ā en dan dat vind iedereen nu heel zielig enzo. Want je trouwt maar 1x blablabla. Ja. Nou. Ik niet . Iedereen heeft ze gewaarschuwd?
Althans, niet zo zielig dat ik denk van; lap alles aan je laars en yolo.
Onze dochter is ook maar 1x geboren. En jammer genoeg hebben wij ook geen kraambezoek gehad (of heeeeel weinig). Ja ook kut. Maar dat is nou eenmaal nuā¦
@vitaminwater @Whoopdidoo thanks ook. Ik voel me dan zo lullig, iedereen praat je een kut gevoel aan. En āja nou, zou jij toch ook niet willen?!ā Nee, ik had een andere keuze gemaakt in deze tijdā¦
Ja eens hoor, als het dan toch niet uitmaakt kan je het toch ook naar achteren schuiven? Hebben 2 stellen in mijn omgeving ook gedaan, er is in deze tijd vaak ook veel meer mogelijk qua kosteloos annuleren.
Ook omdat ik vind dat ze gasten toch een beetje voor een blok zetten. Je kan wel zeggen dat je het dan niet erg vindt als mensen niet willen komen qua maatregelen, maar in de praktijk voelt dat gewoon not done en niet echt als een keuze.
Nouā¦ idd.
Ik (we) voelen ons best onder druk gezet. Het is een gezinslid zegmaar, dus je zegt ook niet makkelijk van, joh ik kom nietā¦
Echt zo kut dit soort dingenā¦
Ik zou t echt niet doen denk. Sowieso snap ik niet dat mensen het doen. Het mag toch ook gewoon niet? Als je in deze tijd wil trouwen dan moet je het er maar gewoon mee eens zijn dat er nu geen feest en dergelijke is. Anders moet je niet trouwen.
THANKS.
Dit is exact wat ik zei. Als je nu wil trouwen, nog eerder dan augustus, dan weet je dat het met 20 mensen op gemeentehuis is en thatās it.
āJa maar zo kan t wel.ā
Ja. Het kan. Mag niet. Maar het kan.
De comments bij een tiktok over het niet nemen van een vaccin lezen is niet de beste keus van de dag. Echt om te janken hoe dom mensen zijn. Geeft wel inzicht in waarom we zo diep in deze shit zitten. Denk als mensen zich fatsoenlijk zouden gedragen er wel minder besmettingen waren.
Net mān eerste test gehad, vond keelswab niet erg maar mijn ogen gingen gelijk in de traanmodus door de neusswab haha.
Mān zoontje van net 5 zei vanmorgen dat ie ook wel graag gevaccineerd wil worden want dan mag hij weer naar Ballorig awwhhh
Kak kak kak