Caronatopic #10

Het gaat om 6 gevallen terwijl er al ongeveer 7 miljoen mensen mee zijn ingeënt

Het gaat wel weer de discussie aanwakkeren. En vertraging ligt nu op de loer omdat dit waarschijnlijk ook uitgezocht moet worden.

Edit: daarnaast kunnen de gevolgen van sinustrombose enorm zijn. Jonge mensen worden nooit meer de oude. Tenminste dat werd gezegd door Jonathan Coutinho (neuroloog AMC) in de volkskrant (afgelopen zaterdag). Je kunt invalide raken, slaapproblemen of ernstige epilepsie krijgen. Ik vind de gevolgen toch wel heftig. En ja, besmet raken door covid is ernstig. Maar is dat net zo erg als het krijgen van sinustrombose?

1 like

Maar echt wtf 6 gevallen op 7 miljoen. Kijk als we t gewoon voor de lol als experiment deden oke maar dr is een fuckin pandemie. Hoeveel duizenden mensen zijn er al dood in de VS.
Kijk ik ben een apart geval met mn angsten (of gewoon realistisch denkvermogen) en behalve dat ik het “normale” terug wil heb ik 0 last van de lockdown. Ja mn inkomen is gedaald maar zit in een situatie waar ik daar niet direct last van heb ook al krimpt mn spaar nu. Die paar keer per jaar een restaurant of shoppen mis ik niet heel erg en sociaal ben ik niet. Maar al die mensen die dat allemaal wel missen willen het graag terug hebben. En denk dat de meeste het risico wel willen nemen.

Over risico gesproken, bij covid denken de meeste krijg ik niet of zal er niet ernstig ziek van worden. Maar met t vaccin is t risico blijkbaar te groot? Hoe dan.

2 likes

Het gaat over 6 mensen op 7 miljoen. Denk dat de gevolgen van corona op hetzelfde aantal mensen echt wel groter zijn dan dat.

3 likes

Ik snap dat ook niet goed. Hoe gaat die afweging dan?

We kunnen stoppen. Dan redden we de komende 3 maanden 10 levens.
We kunnen doorgaan. Dan redden we de komende 3 maanden 10.000 levens.
Oke duidelijke zaak, we gaan stoppen!

6 likes

Dit geldt toch ook in hogere mate voor corona zelf. Kans op trombose als je op de ic ligt is echt rampzalig hoog vergeleken met deze kans. En op lange termijneffecten, voor zover die duidelijk zijn, is bij corona ook een kans. Dus ja wat @Kauai ook al zegt: waar red je meer levens mee?

1 like

Jezus fucking christus. Klaar mee dat ze het ieder ons gezeik stilleggen. Er is een pandemie, het is geen prikje voor de lol

5 likes

Wel om weer lol te mogen maken :pleading_face::stuck_out_tongue:

8 likes

Niet alleen dat @Howth, ik vind terug dat voor jonge mensen <40j, Corona zo’n sterftecijfer van 0,2% heeft. Dat zijn 2 sterftes per 1000 besmettingen. Oftewel 2000 keer hoger dan de kans op trombose na vaccinatie (die 6 gevallen op 7 miljoen wat werd aangehaald). Dan spreekt het toch voor zich waarvoor je kiest?

5 likes

Maar het aantal gezette prikken wordt dus niet meer bijgehouden?

1 like

Krijgen 65+’ers nu ook AZ? Omdat er telkens over “60+ers” wordt gesproken?

1 like

Nee maar de leeftijd tussen 60 en 65 krijgt ‘m, dus dat zijn wel zestigplussers. Zestigminners krijgen m niet (:disappointed:)

2 likes

In België krijgen 65+ers wel AZ, de opa en oma van mijn vriend (beide dik in de 80) zijn vorige week met AZ gevaccineerd. Ben toch benieuwd waarom het in Nederland dan niet kan, Nederland en België houden zich toch in principe aan dezelfde richtlijnen binnen de EU?

1 like

Vraag me af waarom ze pauzeren, om te voorkomen dat ze in de US weer mogen en daarna in EU problemen krijgen en hier ook moeten stoppen (zoals bij AstraZeneca wel/niet/wel/niet)? Gewoon zorgen dat het in 1x oke is?

Wel kut, hopelijk leveren ze snel weer.

1 like

Naja ik vind het niet heel gek dat alles nu even stilgelegd wordt. Juist goed dat het onderzocht wordt toch? Ik lees hier trouwens vaak 6 op de 7 miljoen is weinig blabla, maar je zou nou maar net 1 van die 6 zijn. En ja ik weet dat de kans dat je dood gaat aan Corona hoger is, maar volgens mij geld dit niet voor leeftijdscategorie vrouwen van 20-29?

Het is toch heel menselijk dat mensen hier angstig van worden of gaan twijfelen, niet iedereen kan zo rationeel nadenken. Zeker door alle berichten binnen de media. Vind het wel jammer soms om te lezen dat er zo negatief wordt gedaan over mensen die twijfelen, ik denk dat het een menselijke reactie is en die mensen belachelijk maken schiet je ook vrij weinig mee op.

14 likes

2 likes

@EllaFitzgerald ja wel 60-64 dus?

Dit soort artikelen, dan denk ik; wie heb je dan gevraagd haha? Want de 60-64 groep is toch al voor het grootste deel ingeeent? Die worden sinds februari al opgeroepen toch?

1 like

Mijn schoonmoeder heeft nu ook een oproep gekregen, 62 jaar. Ze kan zelfs al over 2 dagen terecht :open_mouth: Goed nieuws!

5 likes

:partying_face::partying_face::confused:

1 like

Jahoor leveringen ook stil. Laat anders gewoon heel die vaccinaties zitten laat voor altijd alles dicht. Word hier zo moe van

2 likes