Caronatopic #10

Ja in elke supermarkt waar ik ben hangt dat mondkapje onder hun neus? Alsof alle vakkenvullers het in een appgroep hebben afgesproken ofzo

Volgens mij doen ze het vooral als de manager er niet is, iig ik hoorde 2 vakkenvullers onderling praten dat als de manager het ziet, ze echt een probleem hebben…

Hier zie ik dat ook continue in de supermarkt. Vooral dat het onder hun neus hangt. Is denk ik weinig aan te doen.

Ik heb die van mij wel gewoon goed op dus wat dat betreft maak ik mij er weinig zorgen om.

1 like

Ik snap dat echt niet he. Ik werk in een winkel en t komt echt niet in me op om dat te doen. Heb collegas die af en toe nog slokje water nemen maar ik doe echt dat ding niet af in de winkel hoor. Hoop ook echt dat ze nog even verplicht blijven al zal dat van de zomer dodelijk zijn (oke niet letterlijk) want onze winkel kan dik over de 25 graden worden. Maar de mensen in Spanje hebben t ook gedaan afgelopen jaar.

Het idee dat ik zonder mondkapje dadelijk weer een winkel in moet geeft me echt angsten :joy: hoewel ik echt wel weet dat ze niet 100% werken. Maar toch t idee dat ik straks weer vrolijk alles moet inademen, brr.

1 like

Ze hebben hier sowieso geen mondkapjes op, al het personeel niet. Dacht dat dat overal zo was :scream:

Ik kreeg vanmorgen een mail van Sanquin die volgens mij per ongeluk verstuurd is, dus ik ging even op Twitter kijken of dat klopte (ja). Maar nu zie ik dus dat zij vrijwel dagelijks vragen krijgen of het bloed van gevaccineerden gescheiden wordt van niet-gevaccineerden. Omdat mensen die tegen het coronavaccin zijn, ook geen bloed willen ontvangen van mensen die wel gevaccineerd zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat je in een kritieke situatie in het ziekenhuis ligt en een bloedtransfusie nodig hebt, maar het weigert omdat vaccins “troep” zijn.

7 likes

Whut. Mijn god zeg, anders nog wensen? :roll_eyes:

7 likes

Mijn god, dan heb je echt je prioriteiten niet op orde.

2 likes

Haha discussiëren met experts

6 likes

Hij kan zich ook bij de Moeder(vader)hart mensen aansluiten

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/weghorst-op-het-matje-bij-wolfsburg-na-ophef-over-corona-uitspraken~a1205043/

e Jonge maakte vorige week bekend dat mensen onder de 60 niet meer het coronavaccin van AstraZeneca krijgen. Vandaag noemde Ernst Kuipers van het LNAZ dat besluit “onbegrijpelijk”. De Gezondheidsraad adviseerde vorige week nog om mensen onder de 60 jaar te vaccineren met een ander vaccin dan AstraZeneca, maar vandaag stelde de raad dat 60-minners zelf die keuze moeten hebben. Mogelijk doet dat De Jonge besluiten om vaccinaties met AstraZeneca onder de 60 toch toe staan.

Bron Morgen duidelijkheid over voortgang vaccinaties • Zorgautoriteit: versoepelingen nu onverstandig | NOS

Edit: heel artikel nu Als het aan Gezondheidsraad ligt, kunnen 60-minners zelf AstraZeneca kiezen | NOS

4 likes

Lekker wispelturig, onze vrienden bij de Gezondheidsraad. Had dat ff eerder gezegd :sneezing_face: Desalniettemin hoop ik dat het advies wordt overgenomen. Als er dan nog een inschrijfsysteem komt om aan te geven dat ik wel Astra wil ben ik helemaal blij.

1 like

Ik vraag me zo af of we die 1 juli gaan halen… :confounded:

Zo, negatief getest. Vandaag is mijn neus ook weer normaal. Maarja, mag vrijdag voor het eerst in 13 maanden naar kantoor dus nu kan ik dat met een gerust hart dooooeeeen.

7 likes

Dat denk ik niet.

1 like

Kan ik me niet voorstellen :joy:

Ik heb een mail van een evenement dat oorspronkelijk deze maand in 2020 plaats zou vinden, dat is toen verplaatst naar deze maand van dit jaar, en nu nog een keer verplaatst naar deze maand 2022.

En ergens heb ik ook daar een hard hoofd in.

1 like

Blijkbaar was het een misverstand en adviseert de gezondheidsraad helemaal niet om 60 minners de keuze te geven toch voor AZ te kiezen. Jammer.

1 juli 2022 wel…

Ik wil in elk geval dat er 1 juno 2021 IETS gaat gebeuren. Ze verzinnen maar wat.

Je kan niet zomaar met data strooien en ze dan aan ons voorbij laten gaan. Ben nou al gehecht aan juno.

14 likes

Voor 7 juno 2021 wil ik óf gewoon hebben kunnen winkelen waar ik zin in heb zonder afspraak, op een terras hebben gezeten óf uiteten geweest. Dan heb ik toch nog gebruik gemaakt van alle ‘vrije tijd’ tijdens mijn zwangerschapsverlof :sweat_smile:.

Het is echt stom. Ik snap het wel maar aan dit perspectief heb je echt 0.0

3 likes