Caronatopic #10

Het is niet dezelfde helaas dus er zijn er meer dan 1 :frown: Nu zijn er ook wel forummers die zich niet aan de maatregelen houden en dat wel of niet posten, maar nepnieuws delen en je als wappie gedragen vind ik best next level. Het zal misschien ook wel aan de bubbel hier liggen dat dit soort dingen niet hier worden gedeeld en eventuele wappies ondergronds gaan

2 likes

Is er iets bekend over hoe efficiënt er tegenwoordig wordt omgegaan met vaccins? Wordt alles gebruikt of gooien ze nog steeds wel wat weg? Hebben ze overal een reservelijst die ze ook helemaal afgaan als ze vaccins over hebben?

1 like

Advies is idd om mensen met BMI>40 met een langere naald te prikken dan met de bijgeleverde naalden (handig), maar daar is bij ons personeel geen sprake van.

2 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat er echt niks verspild wordt. Bij de huisartsen zeker niet en ik heb de indruk bij de GGD’s ook echt niet.

4 likes

Maar zou dit dan bij de griepprik ook niet moeten?

1 like

Bij de GGD locatie (althans waar ik werk) wordt nooit wat weggegooid. Inmiddels hebben alle medewerkers wel een 1e prik gehad, maar er wordt rond 18:00 al geïnventariseerd of er overblijft en dan worden de teststraat medewerkers van de GGD opgeroepen die op een lijst staan. Het is volgens mij nog niet voor gekomen dat “gewone burgers” worden geprikt met restanten, omdat alle GGD/EHBO/Rode Kruis Vrijwilligers nog niet allemaal hadden gehad.

Misschien ook handig om te weten, ĂĄls er wat overblijft zijn dat vaak geen hele grote aantallen. Je moet dan eerder denken aan 2/3 dosissen.

4 likes

Nee, maakt daar niet uit of je in de spier of in het onderhuids vet spuit.

2 likes

Mijn vader is dus vandaag gevaccineerd. Hij stond op de reserve lijst maar mocht komen. Ik daarentegen zit nog steeds in isolatie omdat ik Corona heb. Gelukkig niet doodziek er van, maar fijn is anders.

3 likes

Ik was van het weekend bij mijn ouders en mijn moeder vertelde dat ze was opgeroepen voor vaccinatie, maar had afgewezen vanwege AZ :pensive: Ze is zelf schoolvoorbeeld van de risicogroep: longproblemen, overgewicht, suiker. Maar ze heeft zoveel spookverhalen gehoord dat ze niet meer durft.

Ik heb op haar geprobeerd in te praten, hoop dat ze zich nog bedenkt. Zijn er meer mensen in jullie omgeving die afzeggen vanwege AZ?

1 like

Mijn moeder twijfelde maar was met 1 berichtje terug omgepraat. Een vriendin van haar twijfelde ook (dik, 60+, slechte conditie) en m’n moeder vertelde dat ze het zo dom vond, en ‘jouw vriend had zo’n tekeningetje gedeeld met risico’s op Instagram, dat heb ik naar haar doorgestuurd en nu gaat ze gewoon hoor!’
https://www.instagram.com/p/CMq-TJZlkqW/?igshid=1w90l8r4a5lrc

4 likes

Bij ons was degene met het hoogste BMI juist het meest ziek van Pfizer.
En van de collega’s met 1e AZ vaccinatie was er weinig relatie te zien met gewicht. Wel meer last dan de collega’s die Pfizer kregen.

Is je moeder bang voor trombose? Misschien helpt het om te zeggen dat zelfs de trombose experts het niet verstandig vinden dat AZ is gestopt omdat de risico’s minimaal zijn.

3 likes

Druk bij de teststraat, sta al 20 minuten id file. Ergens wel goed ofc, mensen laten zich toch testen! Aantal positieve testen was hier vorige week ook ietsie minder.

2 likes

Ik snap dat je bang bent, maar als je opa gewoon een beetje normaal doet dan moet dat toch gewoon kunnen? Stel je voor ben je helemaal 86 geworden moet je een heel jaar binnen blijven. En hij is ingeënt he?

4 likes

Als het al een paar weken geleden is dat ie gevaccineerd is dat kan dat echt wel denk ik hoor. Mijn buurvrouw van 95 heeft het hele jaar gewoon meerdere keren per week boodschappen gedaan. Snap dat je het eng vind maar wat moet die man dan? Dan ben je 86 geworden en mag je niets meer. Hij kan ook morgen gewoon doodgaan aan ouderdom he? En als t goed is is ie beschermd tegen overlijden nu. Oh zie nu dat ie t al gehad heeft. Nou dan helemaal lekker laten gaan denk.

7 likes

https://www.hln.be/binnenland/eerste-36-000-johnson-en-johnson-vaccins-vandaag-geleverd-aan-ons-land~a32c384d/
Eerste Janssen-vaccins zijn aangekomen in België!

18 likes

Ik zoek dat plaatje met ‘van harte gevaccineerd’. Weet iemand waar ik het kan vinden?

2 likes

In Nederland ook lees ik net!

4 likes

5 likes

Ik liep vanochtend in de Lidl (in Amsterdam) en er waren gewoon 3 vakkenvullers zonder mondkapje aan’t werk in de winkel? En beide caissiùres hun kapje onder hun neus. Zo gek.