Caronatopic #10

Ja maar dat is ook wat ik bedoel, ze gaan nu weer dingen beloven en dat dan toch maar niet doen. Op de anti corona Facebook pagina gaan ze weer helemaal los. En die mensen zijn dan weer extreem met hun theorieën, dat weet ik. Maar we worden nu al zo vaak weer blij gemaakt met een dode mus.

Edit: ik zou het zelf niet erg vinden als de maatregelen nog langer duren, mag van mij zo lang duren als nodig is om de besmettingsgraad omlaag te krijgen en de vaccinatiegraad zoveel mogelijk omhoog.

1 like

Je hebt helemaal gelijk. Maakt het ook niet beter voor de betrouwbaarheid die sowieso al een flinke deuk heeft gekregen

1 like

Ik vind het op mijn werk wel erg onpraktisch met de winkelafspraken. We mogen 100 klanten per uur binnen hebben. Op een gunstige dag hebben we misschien totaal 300 klanten. Ik heb nu dubbel klantcontact, ik zie ze eerst bij het binnenlaten en daarna weer bij de kassa. Bij de kassa is het mondkapje bij een groot deel ook alweer verdwenen, of het mondkapje moet af voor de gezichtherkenning voor mobiel betalen. Ik heb dan wel mijn plexiglas scherm, maar klanten mogen daar ook graag omheen of zelfs onderdoor. Verder heb ik ook echt altijd discussies met klanten zonder afspraak en die moet ik van mijn baas dan toch maar binnenlaten met de voorwaarde dat ze de volgende keer wel een afspraak maken. Nou dat gebeurt dus niet, dan wachten ze net zo lang tot ze zien dat ik er niet ben en komen ze alsnog binnen zonder afspraak. Ik was er gister klaar mee en heb toen ook een klant zonder afspraak weggestuurd toen hij mij vertelde dat hij al meerde keren binnengekomen was zonder afspraak. Als dit zo door gaat word ik echt helemaal gek. Ren de hele dag van de kassa naar de aanmeldbalie en weer terug, als ik collega’s vraag om te helpen komen ze pas 10 minuten later aankakken. Echt niet te doen zo. Ik kom elke dag met een volledig lege mentale batterij thuis. En dan werk ik nog in een bouwmarkt, ik kan mij voorstellen dat andere beroepen dit keer 100 hebben.

2 likes

Nou, zeker een OMG-tje. De man aan de telefoon verontschuldigde zich minstens 20 keer. Toen zei ik hetzelfde: beter zo als andersom. :grimacing:

@Dombo en @grace Ik was zo in de war door wat hij zei, dat ik de uitleg niet helemaal goed onthouden heb denk ik. Ik begreep iets van dat de positieve uitslag ten onrechte online is gezet, zonder dat het resultaat van de test dit bevestigde. Toen ze er achter kwamen dat er was fout is gegaan, hebben ze het monster nog twee maal getest. Twee maal negatief.

Man man man, ben nog aan het bijkomen. Ging ook, heel gek misschien, ineens twijfelen of het geen ‘telefoon oplichting’ was en ik dus niet écht negatief ben. Maar dat iemand een grap zit uit te halen ofzo. Online staat ook nog steeds positief als ik inlog. 🥲
Heb net het nummer terug gebeld waar ze mij mee belden, en dat is gelukkig wel de coronainfolijn. Helaas waren ze allemaal in gesprek en had ik geen zin om langer dan 20 min in de wacht te hangen.

2 likes

Mijn opa en oma hebben vandaag hun tweede vaccinatie gekregen​:partying_face::partying_face:

Ik baal trouwens wel. Ik had de mogelijkheid om volgende week via werk Astra zeneca te krijgen, dat gaat nu natuurlijk niet door. Ik wil zo graag gevaccineerd worden( ben helaas 1 van de enige van mijn collega’s)

14 likes

Ik snap verlenging tot 28 april ook, wat je al zegt ivm Koningsdag maar ook met alle IC-opnames. Ik snap alleen totaal niet dat er eerst wel 21 april gezegd werd. Vorige week was toch ook al duidelijk dat dat niet ging lukken.

3 likes

Ik ben echt benieuwd hoe mensen dit jaar op koningsdag zich gaan gedragen. Ik zag vorig jaar alsnog heel veel mensen in oranje in groepjes door de stad lopen (vanuit mijn raam) drankje in de hand alsof het een normale koningsdag was :woman_shrugging:t5: Dat ik ook dacht waar ga je heen want er is niks te doen :joy: En vorig jaar was het nog allemaal nieuw qua corona en wat kunnen we verwachten. Nu zijn meer mensen toch wat van ik heb schijt geworden

1 like

Het is dan ook meivakantie.

Ik kon vandaag om 1700 nog een afspraak maken bij Ranzijn voor vandaag 1730. Niet helemaal wat mag, moet 4 uur tussen zitten.

Speelt gewicht eigenlijk nog (mogelijk) een rol in hoeveel vaccinbijwerkingen iemand krijgt? (Qua verhouding gewicht-dosis)

Als het knap weer is staan alle parken vol denk ik

Ja dat is zeker te verwachten :pensive: ik ben echt een beetje klaar met mensen die zoveel schijt hebben. Ik ben ook klaar met corona en mijn vrienden amper zien, maar ik heb ook zoiets van hoe meer iedereen zich er aan houdt hoe sneller het weg gaat. Helemaal als je naar Australië kijkt die leven gewoon weer normaal.

2 likes

https://www.ad.nl/binnenland/doorfeesten-in-coronatijd-cafe-heeft-ramen-afgedekt-en-is-bijna-klokjerond-open-bier-1-50-en-blowen-mag~ad251bd4/

dit kwam voorbij op mijn google homepage. :angry:

Die indruk kreeg ik bij ons personeel wel, maar goed, N=12.

1 like

Dat is al meer dan N=1 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En was het dan zo dat hoe lichter de persoon, hoe meer bijwerkingen (want minder lichaamsmassa om het vaccin over te verspreiden)?

Beter niet :joy::crazy_face:

NVM, ik moet nog steeds gebeld worden voor een afspraak. Al die tijd zaten we m’n pa (1951) te plagen dat wij wel eerst zouden zijn (want gehandicaptenzorg). En nu is onze afspraak natuurlijk afgezegd en m’n pa kon vandaag online inplannen en is over 2wkn aan de beurt :’)
Dit moet ik dus weken hoor :crazy_face:

2 likes

Nee het vaccin verspreidt zich niet, blijft in je bovenarm en wordt snel afgebroken. Ligt aan werking immuuncellen (niet dat dat een mega verschil is hoor)

@Krabsalade zag jij hoe meer gewicht hoe minder bijwerkingen of andersom?

4 likes

Ik zag dat onze dunste assistentes het ziekst waren en de wat vollere dames duidelijk minder! @Ovenschaal

5 likes

Sinds vandaag ineens vet neusverkouden. Weet niet of het van stoffig garen komt waar ik de hele dag mee bezig ben geweest ( :no_mouth: life of a granny) of hooikoorts. Dus morgen toch maar even langs de teststraat. Nu al geen zin in but well, ik doe het voor mezellef en de medemens toch maar :hugs:

4 likes

Er was in het begin eens gezegd dat bij sommige mensen de naald te kort was oid.