Ik had laatst een hele covid-positieve familie en de dochter (40+) die 1x AstraZ had gehad (thuiszorg) was als enige 100% klachtenvrij, dus dat was wel een prettig aanschouwing.
Um wow dit is echt een sensatiebelust artikel, jezus wat slecht
Als je het originele persbericht doorleest (was geplaatst op Weibo) of via Washington Post of de South China Morning Post - beiden gerespecteerde kranten in plaats van de Telegraaf - dan zou je lezen dat Gao Fu voornamelijk zegt dat China aan het onderzoeken is of het mogelijk is om meerdere vaccins te mengen om de beschermingsgraad te verhogen tegen de nieuwe varianten (eventueel zelfs in samenwerking met Westerse vaccins)
Kijk bijv. hoe de Financial Times over precies hetzelfde bericht dat uitgegeven is praat: link
Mijn opa heeft corona gehad vorig jaar en nu gevaccineerd. Het afgelopen jaar heeft hij veel binnen gezeten, niet zelf boodschappen gedaan etc en nu vind hij dat dat wel weer kan. Ik vind het onverantwoord maar hem nog binnen houden is nauwelijks nog te doen. Vandaag 86 geworden maar stront eigenwijs
Aah ik kan het artikel niet lezen want betaald. Interessant wel (en ja telegraaf ). Ik heb ook geen idee of ze er al een groot gedeelte van de bevolking mee hebben gevaccineerd? Staat dat in het artikel van de financial times?
Mijn opa is heel erg voorzichtig, nu gevaccineerd en komt nog steeds nergens etc. En ik denk juist: hij heeft niet het eeuwige leven, ietsjes minder voorzichtig zijn mag nu wel.
De Guardian heeft er ook zojuist over geschreven: China considers mixing Covid vaccines to give greater protection | China | The Guardian
Er zijn 164 miljoen vaccinaties gedaan in China, maar ja er wonen anderhalf miljard mensen (en sommigen ook heel erg ruraal) dus dat gaat nog wel even duren. Tot begin volgend jaar wordt er geschat, alhoewel sommige regios wel eerder klaar zijn en open kunnen
(ik kreeg zelf bijvoorbeeld in Februari al een uitnodiging voor mijn vaccinatie in Hongkong)
De opa van m’n ex heeft nu ook corona, hij had één van de twee vaccinaties al gehad dus ik denk dat dat zijn leven heeft gered. Heeft een tijdje aan de beademing gelegen en nu een paar weken naar een verpleegafdeling.
“Geplande heropening terrassen en einde avondklok worden toch uitgesteld”
(Krijg net pushbericht van nu.nl)
Niet verbaasd en de verstandige keuze. Toch een beetje teleurgesteld.
Ik kan de beslissing ook prima volgen maar hou dan op met alle loze beloftes, daar word ik echt helemaaaaaaaal gestoord van.
Eens, hoe begrijpelijk ook. Je gaat toch een beetje “hopen op”
Ja van mij mogen ze stoppen met data noemen hoor, gaat nu al een paar keer achter elkaar niet door. Maar ik ben blij voor de ziekenhuizen en de zorg dat de versoepelingen nog even uitgesteld worden
Eens. Voor de verkiezingen werd er ook al kwistig met de terrasbelofte rondgestrooid. Perspectief bieden is belangrijk natuurlijk, maar voel me nu echt als een clown die aan het lijntje gehouden wordt.
Prima beslissing, maar stop met me een worst voorhouden.
Wauw, dit neemt een enorme plottwist
Ik word zojuist gebeld door de GGD. Ze hebben een fout gemaakt met mijn test(uitslag). Ik ben negatief in plaats van positief
Oke. Ik moet dit even verwerken geloof ik.
Oh wow! Weten ze ook wat er fout is gegaan? Was het een fout in het lab of hebben ze bij het doorgeven per ongeluk uitslagen verkeerd doorgegeven/omgewisseld?
Damn!!! Wat een Corona achtbaan. Was het een fout in de melding of in het lab?
Verlenging tot 28 april snap ik wel in verband met koningsdag. Dat is toch wel een dag waar mensen gezellig samen komen en een terrasje pakken enzo en dat willen ze voorkomen. Maar dan wordt het straks dus sws ook nog verlengd tot 6 mei, want met bevrijdingsdag heb je weer hetzelfde
Mijn vader (52) heeft gisteren nog even op de valreep een overgebleven dosis AZ gekregen ik wil ook verdorie. Ben echt teleurgesteld in hoe traag het gaat op m’n werk. Hadden we vrijwel alle patiënten eindelijk zo ver dat ze wilden, wordt het constant uitgesteld. Lekker voor hun achterdocht dit.
Complotschoonbroer in famapp:
Ik: ahhhhh GB gaat fantastisch! Alles gaat langzaam weer terug naar normaal. Ik kan niet wachten.
Hij: ja dat doen ze omdat ze zien dat de lockdown niets oplevert.
Ik: ehhh nee. Dit doen ze omdat er meer dan 30 miljoen prikken zijn gezet en de besmettingscijfers enorm dalen.
Hij: JAHOOR GELOOF WAT JE WIL GELOVEN
Jullie hebben ook wel gelijk. Nu hij het nog kan moet hij misschien ook wel weer dingen gaan doen die kunnen, zoals zelf een boodschap doen. Hij heeft immers door zelf geen boodschappen te doen toch corona opgelopen in het ziekenhuis.
Vind het gewoon zo lastig zelf leef ik best wel in angst en hij voelt zich nu een soort van onschendbaar. Op en aan heb ik zelf het afgelopen jaar lichamelijke klachten, waarbij ik denk corona te hebben terwijl het spanningsklachten zijn, en hier word ik moe van. Ik wil niet in angst leven maar vind het lastig kan op mijn werk niet altijd 1,5 m afstand houden van cliënten. En al dat beeldbellen werkt gewoon niet voor alle gezinnen, glijden af dus fysieke afspraken zijn wel noodzakelijk.
Soms heb ik even van die momenten dat het mij even allemaal teveel word, komt goed!