En proberen je arm heel ontspannen te laten hangen, echt dan voel je bijna niets.
Voor niemand boeiend maar olĆ©, mān pa is gevaccineerd
Ik zit met hetzelfde probleem helaas door traumatische ervaringen in het verleden.
Hoe ik er mee probeer om te gaan
Zodra ik al een naald zie op televisie/foto trek ik wit weg, en in āreal lifeā val ik flauw/geef ik over van de paniek. Zodra het moment daar zal zijn (ooit) dat ik gevaccineerd kan worden zal dat even een dingetje worden.
Wat ik probeer is mij constant te realiseren dat de vaccinatie zo voorbij zal zijn, het voor een goed doel is en dat het momenteel geen nut heeft om mij daar over op te jagen. Het is natuurlijk makkelijker gezegd nu dan op het moment zelf, maar het komt goed uiteindelijk. Het helpt wel om het voor nu wat van me af te laten glijden.
Op het moment zelf ga ik heel duidelijk aangeven dat ik met dat āprobleemā zit en dat er rekening mee moet worden gehouden (geen naald laten zien bijvoorbeeld). De laatste jaren leggen ze mij alvast neer in een stoel/op zoān behandelbank zodat ik wat meer ontspannen ben, maar geen idee of dat daar zal kunnen. Water meenemen, wat suiker vooraf innemen en achteraf, en eventueel ontspannende muziek voor tijdens het wachten helpt ook wel.
Weet dat je niet alleen bent, dat we dit allemaal moeten ondergaan.
Hele dikke knuffel, you got this!
Ik herken dit wel een klein beetje. Vooral die beelden op tv vind ik naar en het idee kan me ook een beetje misselijk maken. Maar tijdens mijn vaccinatie zat ik gewoon een beetje om me heen te kijken, ik voelde een prikje en voor ik het wist was het klaar. Heb dus ook niet gekeken hoe die naald in mijn arm ging.
Nu zou ik niet zeggen dat ik echt naaldenangst heb, dus voor anderen zal het vast minder makkelijk zijn om zichzelf af te leiden.
Ik heb dit ook. Geen naaldenfobie maar toch wel erge nervositeit of zo? Kan er ook echt niet tegen als ze op het journaal inentingen laten zien bv.
Wat bij mij helpt is om niet te kijken, te vragen of ze vooral niet gaan aftellen of zeggen āik ga prikkenā of wat dan ook (ram die naald er gewoon in), en heel bewust aan iets anders denken (liedje zingen bv.). En ook niet te plots willen rechtstaan want zo ben ik bij mijn laatste inenting half out gegaan (i.c.m. lage bloedsuiker doordat ik weinig gegeten had).
Allereerst, er gewoon niet aan denken want dat is nergens voor nodig en verandert niks. Zodra je er zit is het vroeg genoeg erover na te denken.
Als je er zit kun je met je niet geprikte armhand met je duimnagel in je andere vinger duwen. Kan flink hard zodat het zeer doet en dus afleid. Ga zo al je vingers af in een ingewikkeld patroon wat je van te voren bedenkt (pink, wijsvinger, middelvinger, wijsvinger whatever). Doe dit terwijl je diep in en uit ademt door je buik.
Succes gegarandeerd Kost zoveel hersencapaciteit dat er voor dat minimale prikje geen ruimte meer is.
@Wonderland @Nova @Totoro @nello @Cozycute bedankt voor jullie reacties en tips, en fijn dat het herkenbaar is
@equinox Lijkt me heel erg heftig voor je. Ik hoop dat je deze goed doorstaat en het allemaal meevalt You got this too!
Ik heb een week geleden de kinkhoest prik gehad vanwege mijn zwangerschap en vond het wel wat spannend, 18 jaar geleden laatste prik gehad maar ik vond het minder gemeen dan bloedprikken.
Net mijn schoonvader een appje gestuurd dat zijn geboortejaar een afspraak mag maken voor de prik en dat heeft hij meteen gedaan. Mijn moeder komt uit hetzelfde jaar en die gaat morgen een afspraak maken, ook voor mān vader.
AstraZeneca ik kies jou!!!
Ik heb dus niets gehoord nog terwijl ik toen in maart al gebeld heb. En ze mn gewicht al hebben daar. Dus moet dus morgen bellen anders heb ik pech? Dit weet 99% toch niet?
Word hier echt zenuwachtig van morgen maar bellen sorry assistentes.
Ja ik word zo boos van vriendin die bij huisarts stage loopt. Die zegt dat ik ggd moet bellen want die gaan erover. Waar lees je dat op twitter?
En wat staat er dan in die brief dat de ggd zegt ja je mag?
Bel gewoon de huisarts. Daar kunnen ze je helpen en je vragen beantwoorden.
Ik ga dood om deze tiktok, vooral dat stukje waar Huug kortsluiting krijgt https://vm.tiktok.com/ZMeuvqmLm/
En de evolutie is dan zeker met chip van Bill Gates?
Ik heb je toch exact gezegd wat je moet doen?!
Ik snap dus echt niet dat het RIVM zegt dat nu de piek van de besmettingen is? Waar baseren ze dat op, er moet toch veel meer geprikt worden?
Ja ik ga morgen ook gewoon de huisarts bellen maar t irriteert me mateloos dat zij t dan denkt te weten terwijl ik gewoon 1000% weet dat ik bij de huisarts moet zijn.
Ja oke, maar een stagiaire? Die lopen bij ons 10 weken mee, die weten echt precies niks (sorry not sorry).