Caronatopic #10

Ze is wel bijna aan t eind en zit ook vaak alleen enzo. Maar je hebt gelijk!

Hier is iig een officieel bericht waarmee je haar om de oren kunt slaan:

https://m.lhv.nl/actueel/nieuws/60-minners-met-syndroom-van-down-morbide-obesitas-vanaf-19-april-naar-ggd

3 likes

Amai ik kijk Engelse TV en zie daar een reclame van de NHS dat iedereen twee gratis rapid tests (dus van die snelle zelftests) per week kan krijgen gewoon om asymptomatische verspreiders eventueel ook te ondervangen. Dat is toch vet slim?

7 likes

Heel herkenbaar wat je schrijft :heart:
Ik kijk heel erg uit naar de inenting (of Naja naar het effect), maar ben ook in behandeling geweest voor naald angst omdat het mijn leven beheerst heeft (ging niet naar de huisarts bij ernstige klachten want stel dat. Ik heb stages afgezegd omdat ik dan ingeĆ«nt moest worden en heb zwaar onder invloed van kalmerende pilletjes mā€™n trouwjurk laten afspelden. Jep :cold_face:)ā€¦

Ik vind het vooral erg vervelend dat je alleen moĆ©t. GGD gaf aan daar absoluut geen uitzondering in te kunnen maken. Ik reageer soms nog, ondanks therapie, met een flauwvallen waarbij ik ook een soort epileptisch reageer (stuiptrekken en urine laten lopen, ogen wegdraaien etc). En vind het gewoon heel eng dat ik dan alleen ben en ook nog terug moet rijden 40minā€¦

Ik pas al jouw tips idd ook toe. Ik denk dat ik nu gewoon vrij asociaal oortjes in doe en gtst ga kijken ofzo :see_no_evil:
Over het algemeen kan ik mezelf psychisch tegenwoordig in bedwang houden, maar mā€™n lichaam reageert soms wel nog in de oude staatā€¦

1 like

Er mag wel iemand mee. Die moet dan in de auto blijven zitten. Zeker als je verwacht een na reactie te kunnen krijgen, zou ik niet alleen gaan.

1 like

Ja maar niet naar binnen, dat bedoelde ik met mee. Ik overweeg idd wel om oppas voor de kids te regelenā€¦ want al met al ben je dus wel 2u weg.

Edit: maar mijn ervaring is dat als ik zo flauwval mensen meteen 112 bellen. Ook al zeg ik telkens dat het niet hoeft :roll_eyes:ā€¦ en het is gewoon fijn als je dan, jezelf ondergekotst en wel, wakker wordt je partner oid er is :sweat_smile:

Misschien scheelt het per GGD. Mijn broer kon gewoon met mā€™n mamma mee en kom ook achteraf 30 min naast haar blijven zitten (moest langer ivm eerder anafylaxie op medicatie).

2 likes

Dit is niet altijd zo. Ouderen mogen altijd een begeleider meenemen. Bij jongere mensen normaal gesproken niet, tenzij een begeleider echt noodzakelijk is. Dit vragen wij altijd bij de ingang en is bij ons nooit een probleem geweest. Ze willen gewoon voorkomen dat iedereen iemand meeneemt om binnen te loeren :yum: dus bottom line, gewoon doen en als er vragen komen aangeven dat je begeleiding nodig hebt. Lijkt me zeer sterk dat ze daar moeilijk over doen.

2 likes

95 euro boete als je niet voldoet aan de quarantaineplicht :ā€™)

Haha ik weet niet of het ook geldt voor als je de grens overkomt zonder negatieve test (bv met auto), want die boete is goedkoper dan een test in de meeste landenā€¦

Nog meer mensen die niet op de uitslag site kunnen?

Dat kan zonder problemen.
Ik krijg a.s. maandag mijn eerste prik in Limburg en 24 mei in Zuid Holland.
Ik zou eigenlijk beide prikken in Limburg krijgen.
Maar ben 24 mei in Zuid Holland.
Even bellen met de afsprakenlijn van de GGD en het is geregeld.

Mijn zus heeft de eerste vaccinatie met Astra Zenica gehad. En is zo ongelooflijk ziek geweest daarna. 3 dagen heel erg misselijk, koorts, overgeven. Nu na 6 dagen is ze nog steeds heel erg moe.
Herkent iemand dit?

Vraag ik me ook af. Ook benieuwd hoe het met de quarantaineplicht gaat voor mensen die voor werk de grens over moeten.

Ik zelf niet.
Maar een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde
Die was echt aardig lang goed ziek ook

2 likes

Toen er ook eerder gesproken was over quarantaine als advies en mensen zich er meer aan hielden. Was er ergens een regel dat het voor werk niet hoefde.
Omdat men stelde dat voor werk meer afstand kon houden dan met bijvoorbeeld een vakantie.

Maar goed, dat was 1 jaar geleden.

1 like

Zijn er meer hier die Covid hebben gehad en daarna een onregelmatige menstruatiecyclus? Ik kreeg het begin vorige maand en ben er twee weken flink ziek van geweest, daarna nog wel moe, maar het gaat nu weer veel beter. Mijn menstruatie is altijd regelmatig (geen hormonale anticonceptie), ik kan het vaak tot op de dag voorspellen, maar deze keer was ik een week overtijd. Heb ik nog nooit gehad!

Wat er gebeurt als de zorg bezwijkt

Als ik dit lees ben ik dat Nederlandse gezeik zo zat he. Ook gister las ik over Peru dat je je eigen zuurstoftank mee moet nemen amders heb je pech (weet niet meer of dat hier was, dacht t wel). Dan denk ik echt jezus je loopt te zeiken over je festivalletje of je restaurantje of dat je kind oma niet kan knuffelen. En als je zelf direct hard getroffen bent omdat je bv een eigen horecazaak heb mag je echt wel klagen. Maar de rest mag ook wel beseffem hoe goed we het hier hebben. Maar ja dat is niet per se corona gerelateerd, denk dat mensen dat wel vaker mogen beseffen.

Er is een brief van de huisarts onderweg :partying_face:

15 likes

Niet met astra, maar ik heb hetzelfde met pfizer gehad. En meerdere collegaā€™s met mij. Dat moe zijn duurde bij mij anderhalve week ongeveer.

1 like