Ah zo. Wat een zooitje weer.
Mijn vader is door het dolle heen, hij (66) krijgt dit weekend van de huisarts toch AZ, ze hebben prikken over! Dat betekent dat mijn ouders volgende week allebei hun eerste dosis hebben gekregen, wat een opluchting. Het doet echt wat met me, was toch wel de hele tijd low key bezorgd.
Het is dat dit allemaal in landsbelang is en je doet het niet voor jezelf maar voor een ander maar echt hoor, als het kon had ik allang gezegd: stik erin. Zoek het uit, doe het zelf, mij niet belle.
Mn pa wordt vandaag gevaccineerd en ik vind het zo chill (ben dus blij dat ggds en huisartsen niet zeggen: zoek het uit, mij nie belle)
Meh nu ga ik zenuwachtig lopen zijn of ik wel bericht krijg. Toen ik belde ging t zo fuckin chaotisch en had ik zoān kut assistente aan de lijn dat ik echt bang ben dat t niet goed is gegaan.
Komt goed, als je vandaag niks hoort zou ik morgen even bellen naar je huisarts!
Ik sprak gisteren een collega uit de VS van dezelfde leeftijd als ik (midden 20) die vertelde dat hij afgelopen weekend zijn vaccin had gehaald. Was echt even jaloers, ik wil ooook. En het werd nog erger toen hij zei dat in zijn staat al ongeveer 50% van de mensen ingeĆ«nt is š„²
Hoop bijna op burgerlijke ongehoorzaamheid van de huisartsen
Ja vind ik ook zo lullig want t is daar al zo druk maar een prik zou ook zo fijn zijn. Maar dan spreek ik een vriendin die bij een huisarts werkt en die zegt dan ja wij wisten gister nog van niks en dan denk ik ojee. En had t ook bij de rivm gevonden en daar staat dan niet letterlijk dat t via de huisarts gaat en dan zegt ze ja maar dat zegt niet dat de huisarts t moet doen en dan denk ik ja joe wie weet verder mn bmi
De mail kwam gisteren pas rond 17 uur binnen. Ik heb vandaag vrij, maar gisteravond rond 22 uur mān assistentes gemaild met het lijstje wie ze vandaag moeten benaderen.
Niet iedereen is zo gestoord als ik. Als ik vandaag moest werken had ik het ook vandaag pas uitgezocht. Geef ze even de tijd en anders morgen bellen!
Ik kan het dansje inmiddels met swingende heupen meedoen.
Hoogtepunt blijft trouwens die man in de metro met zān zwoele heupbewegingen.
Doe je een last call voor mensen met BMI>40, krijg je weer berichten dat het oneerlijk is en dat hartpatiƫnten voorrang moeten krijgen.
IK GA ER NIET OVER
Heeft iemand wellicht het schema dat we zien hoeveel prikken nl heeft gezet tov rest van europa? We stonden opeens negende maar kan het niet vinden
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-gaat-het-met-vaccineren-in-nederland-en-wereldwijd-de-belangrijkste-grafieken-op-een-rij~b7109a05/ dit artikel heeft hele leuke grafieken
Nederland doet het nog best goed (denk ik?)
Thanks! Ik kan dat artikel niet lezen helaas
Huisarts prikt 60-minners wĆ©l met AstraZeneca: 'Semi-illegaal besteld' - Omroep Brabant Zoiets? Deze huisarts prikt toch mensen onder de 60 die wel willen met AZ. Vraag me alleen af of dat nou handig is om in de media te vertellen, want mag eigenlijk niet van de overheid natuurlijkā¦
Ik had vannacht gedroomd dat ik mijn vaccinatie kreeg. Was zo blij! Maar helaas
Ik heb nog even wat interessante grafieken gescreenshot:
Qua planning lopen we dus wel een beetje achter:
Maar we prikken wel weer heel snel geloof ik:
Wow, je zult maar een huisarts hebben die een hoog BMI alleen maar āeigen schuldā vindt en dat je maar āgewoonā moet afvallen
Weet iemand trouwens of je je eerste en 2e prik op verschillende locaties kan doen? Mn moeder heeft vakantie gepland half juni in Brabant. Om nou daarvoor helemaal terug naar Noord Holland te moeten terwijl en vlakbij waar ze dan zit ook een locatie zit. Of kan je de prik als t pfizer is ook een week later doen ofzo?
āMaar als ze bellen krijgen ze wel hoorā. Had hem daarom ook niet van de week al gedeeld hier, want vind de uitspraken van die huisarts verder ook vrij verwerpelijk. Dacht eerst (door de titel), cool iemand die zn eigen plan trekt. Beetje verzet. En toen las ik de rest en dacht ik blij dat het mijn huisarts niet is.
@Whoopdidoo mijn oma heeft dat wel zo gepland, tweede prik moest ze iets verder voor rijden omdat ze anders pas 4 weken later terecht kon voor de 2e prik op de locatie die het dichtste bij was. Maar wel beiden in dezelfde regio laten zetten.