Jaa net als heparin-induced thrombocytopenia? Al staat heparine niet als mogelijke oorzaak op die pagina. Want ik las dit stuk, dat ze dus datzelfde antilichaam vinden als bij mensen die heparine gehad hebben. Sowieso wel bizar hoe ze dat dan toch bij toeval ontdekt hebben (en plz maak Marcel Levi minister van VWS help ons) How UK doctor linked rare blood-clotting to AstraZeneca Covid jab | Vaccines and immunisation | The Guardian
Echt intrigerend wel, vond dit ook een mooi plaatje erover haha
Eerste wat ik denk, ik heb zeer plaatselijke heparine gehad, kan ik wel veilig dat vaccin krijgen. Maar zo zal het vast niet werken
Ja, dat is hetzelfde idd! Maar het is dus allang bekend dat in hele zeldzame gevallen mensen antilichamen aanmaken tegen hun platelets inderdaad. Wel zo slim van degenen die hieraan dachten (in Noorwegen was er ook iemand die dat linkte).
Ik ben wel heel benieuwd of deze mensen dat ook hadden gehad als zij een daadwerkelijke infectieziekte hadden gehad
Ja dat zat ik me inderdaad ook al af te vragen. Volgens mij zijn de risicofactoren hiervoor verder ook uberhaupt niet echt duidelijk toch, voor immune thrombocytopenia in het algemeen, behalve dan dat het vaker bij jonge vrouwen voorkomt? Ten minste ik had het er met een collega over die in de stolling zit haha en zij wist het ook niet zo goed, alleen dat het vaker bij mensen met APS/SLE gezien wordt, maar ik neem aan dat als dat bij die gevallen na de vaccins zo was geweest er dat wel bij gezegd was.
Mijn ouders hebben allebei corona. Mijn moeder vertelde vanochtend dat ze ging testen omdat ze gisteravond klachten kreeg en vanmiddag bleek het positief. Toen vertelde ze dat mijn vader al sinds vrijdag (!) klachten heeft en het vertikte om zich te laten testen. Ik was echt zo boos toen ik dat hoorde. En ondertussen lekker anderen besmetten. Nu heeft hij zich wel laten testen omdat mijn moeder dus positief was en goh, ook positief. Hopelijk komen ze er een beetje goed vanaf.Zo zuur, ze hadden net een vaccinatieoproep binnen.
Sterkte voor je ouders zeg! Hopelijk valt het mee voor ze! Oh, en wel super shit dat je vader door is blijven lopen met klachten. Dat schiet natuurlijk niet op.
En @Enthusiasm, wat jij omschrijft heeft mijn beste vriendin precies zo gehad toen ze begin januari besmet was. Haar man ook positief, die was enkel moe. Zij zelf heeft ook van die hele heftige spierpijn gehad. Zo erg dat ze niet meer de trap af durfde om naar het toilet te gaan. Gelukkig duurde dit geloof ik maar 2 dagen, daarna ging het snel beter.
Nee volgens mij zijn de risicofactoren inderdaad niet bekend! Maar ik geloof ook niet dat het een prioriteit is in onderzoek gezien het extreem zelden is nu nog steeds extreem zelden maar wel veel aandacht…
Als ze SLE ofzo hebben dan was dat wel bekend gemaakt ja, is wel vrij belangrijke info haha
Ik zit met mijn hele team in quarantaine en de peuters en naschoolse opvang zijn gesloten. Uitbraak bij ons op school/opvang.
Ik heb maandag en gister gewerkt met een collega die dus positief getest is.
Zijn er toevallig meer mensen die in die laatste medische groep vallen en al een uitnodiging hebben gekregen? Volgens het schema zouden we namelijk begin mei aan de beurt zijn.
Wat wel weer vreemd is, is dat er nu niet meer bij staat welk vaccin deze groep gaat krijgen.
Ik word hier ook ongelofelijk boos van. Ik zou geloof ik in staat zijn om iedere dag een mail te sturen naar het ministerie met daarin de namen van de mensen die die dag gevaccineerd zouden zijn, als zij niet zo achterlijk lang de tijd namen om beleid te maken.
Serieus, ik ben normaal erg van het schoenmaker blijf bij je leest enzo, maar hierbij denk ik echt: geef me alle relevante informatie en één middag en ik draai de strategie voor je in elkaar.
Vraag me ook af, stel dat je tekent dat je bekend bent met de risico’s die vaccinatie met Janssen of AZ zou kunnen hebben, of je dan niet toch die mensen kan vaccineren? Het verbieden lijkt me namelijk zo onlogisch, je mag ook vrij kiezen voor onbeschermde seks, alcohol, roken, etc. Waarom zou een overheid mogen bepalen dat je zelf die inschatting niet zou mogen maken?
Ben super gefrustreerd over dit hele gedoe, het hele land staat in vuur en vlam en de politiek neemt ruim de tijd te wachten op Utopia waarin we een strategie hanteren met nul risico’s ofzo. Lijkt me ook gek eigenlijk, artsen moeten natuurlijk vaak met maar één deel van de informatie toch de volledige beslissing nemen, die verkeerd kan aflopen (wel meer beroepen natuurlijk). In de politiek lijkt het hierin in daadkracht te ontbreken, die wikken en wegen en inmiddels is de patiënt overleden.
Ik kwam een filmpje tegen van een jongen die de bijsluiter van zijn adhd medicatie liet zien. En kans van 1 op 10.000 op:
- een hartaanval
- plotseling overlijden
- bloedpropjes in de hersenen
- zelfmoord
En de lijst was nog veel langer. En dit domme land hier legt AZ onder de 60 stil, want een kans van 1 op 500.000 dat je trombose krijgt om vervolgens een fucking vliegtuig vol mensen op proefvakantie te sturen, want boeieeeee dat je van vliegen een veel grotere kans loopt op trombose.
Ik vul dit bericht zo aan met linkje maar voor nu wil ik even laten weten dat ik net gebeld ben door mijn huisarts, zonder er zelf achter aan te zijn gegaan. Ik mag een brief ophalen die aangeeft dat ik bij de GGD een afspraak mag maken voor het Moderna vaccin! Dat zal waarschijnlijk volgende week al zijn.
Edit: linkje Kamerbrief stand van zaken COVID-19 (april 2021) | Kamerstuk | Rijksoverheid.nl
En fotootje van de tablet waarop ik het gisteren open had zodat je kan zien waar je ongeveer moet kijken. Zijn namelijk 90 pagina’s maar door te zoeken op BMI kom je er best snel.
@Fishing lees dat wij Pfizer krijgen! En vanaf komend weekend benaderd worden. Zou het dan toch echt gaan gebeuren?
We kregen gisteren laat mail dat we de mensen met BMI>40 tussen de 16 en 60 jaar (ineens is de ondergrens verlaagd) een brief mogen toesturen waarmee ze vóór maandag a.s. de GGD mogen bellen en dan krijg je voorrang op een mRNA-vaccin.
Blij dat er wat geregeld is voor deze groep.
Belachelijk dat vanuit de overheid alles weken duurt en “wij” weer alles in 48 uur mogen fixen.
Ben het zo kotsbeu. En dan durft Nieuwsuur de huisarts ook nog neer te zetten als ordinaire voordringer, waardoor er ouderen zijn gesneuveld.
We lopen al meer dan een jaar alle gaten te vullen van super slecht overheidsbeleid en dan krijg je dit. Echt waar hebben we het aan verdiend.
Ik heb nog geen uitnodiging gekregen maar dat verwachtte ik ook nog niet. Die schema’s geven toch alleen een indicatie van de start? Er zijn nog allerlei mensen niet gevaccineerd die vanaf februari ofzo aan de beurt zijn. Ik reken op juni/juli ofzo.
Ik zag dit op tv, ik verstikte me nog net niet in m’n thee op dat moment. Echt belachelijk…
Maar hebben die mensen in jouw regio niet al een eerste prik AZ gehad? Of krijgen zij dan alsnog een mRNA-vaccin? (Vraag ik deels ook voor mezelf).
Wel echt absurd dat de overheid steeds weken de tijd neemt om het beleid uit te vogelen (beleid dat in de praktijk niet eens goed werkt) en de uitvoerenden het ineens in een mum van tijd moeten regelen. Die scheiding tussen theorie en praktijk wordt steeds merkbaarder voor mij als buitenstaander.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar
Jawel bij ons heeft vrijwel iedereen al AZ gehad begin maart. Maar een enkeling heeft zich pas later gemeld met een BMI>40 of kon door medische redenen toen niet meedoen die ronde, en die konden we zelf nu ineens niets meer bieden, omdat we ze geen AZ meer mogen geven.
Dus bij ons gaat het nu om nog één keer goed zoeken en dubbel-checken en een handjevol mensen. Maar de provincies die later gestart zijn moeten nu weer last minute veel meer werk doen. Naast het reguliere werk en de tientallen vaccinatie-vraag-telefoontjes per dag.