Caronatopic #10

@Broodrooster @Chuckie thanks!
Enige voordeel van geen werk is dat niemand er “last” van heeft als ik weer eens stress test

Dat is mooi nieuws!

Ik denk echt dat we hier over een paar jaar op terugkijken en dan zeggen: “weet je nog dat Astrazeneca vaccin? O jaaa daar hebben we ook nog even mee geprikt toch?” :sweat_smile:

Las ook online dat de EU zich nu volledig wil gaan focussen op mRNA vaccins. Mja logisch uiteraard :grimacing:

Ja en hoeveel mensen zijn dit nou eigenlijk, stuk of 200-300 ofzo? Lijkt op macroniveau nou ook niet wereldschokkend als zij voorrang krijgen.

1 like

Net op de radio: door het stoppen van Jansen moeten er weer ruim 80.000 zorgmedewerkers en ggz medewerkers afgebeld worden.
Dus @June88 ik denk dat “we” die uiteindelijk zouden moeten krijgen haha. En dat daardoor misschien de vertraging dus ook mee valt? Want anders had je over 12wkn je 2e prik gehad (want AZ), dus als je binnen nu en 12wkn EEN prik krijgt is er nog altijd geen vertraging.

Ik las net een bericht van een oudere vrouw die vorig jaar samen met haar man corona gehad had en ook flink ernstig. Ze vertelde in dat bericht dat ze volgende week eindelijk haar eerste vaccin krijgt. Reageert er dus iemand: “Dus je hebt vorig jaar corona overleefd, waarom ga je je dan laten prikken??? Gaan heel veel mensen dood aan hoor!!!”

Echt dit soort mensen kan ik zo fucking boos van worden :rage::rage:

1 like

Ben wel benieuwd of Curevac daar binnenkort bijkomt, zou zo fijn zijn.

1 like

Maar dan heb je alsnog je tweede prik pas veel later toch? Geen vertraging met de eerste bedoel je of niet?

Ja om te huilen dit, ik hoor bij die 150.000 in DK die wel eerste heeft gekregen, maar blijkbaar niet de tweede gaat krijgen. Geef mij gewoon de tweede!

Nee Jansen is er maar 1! :partying_face:

Oh jij hebt nog hoop dat we Jansen alsnog krijgen :rofl:

4 likes

Ja :joy:
Of naja, ik dénk dus dat dat het plan is / was en ze daarom zo zeker zijn (waren) dat t geen vertraging zou opleveren dat AZ niet door gaat.

Maar denken; waren; alles is onzeker :rofl::crazy_face:

En @Fishing ik denk ook niet dat Jansen er nog door komt, in Denemarken sowieso niet denk ik.

Ben wel blij dat ik mensen hier er al op had voorbereid op de teleurstelling van Jansen :sweat_smile:

19 likes

Dus nu is het terug naar Pfizer en moderna, hopelijk in juni Curevac? Krijgen ze het voor elkaar om alle productie op te schalen om iedereen zonder al te veel uitloop geprikt te hebben?

En ja, wat nu voor jou, zouden ze toch aanvullen met 2e prik van een ander vaccin? :confused: of jammer dan, jij krijgt er maar een. Of moet je opnieuw vanaf 0 :joy:

Zoals vast vele ouders hier heeft ook mijne 1 AZ gehad, volgens plan in juni de 2e maar tot die tijd kan nog vanalles worden beslist :joy:

1 like

Hier moeten we dus nu mee stoppen. :weary: Regel je zelf wat met je regio, prima plan, goed over nagedacht, moet je weer het tempo van de sloomste gaan lopen. :exploding_head:

4 likes

Curevac is geen adenovirus-vector vaccin geloof ik dus die komt er ook wel.

Denk niet dat ze het gaan redden nee. Hier was al in het nieuws dat het dan eind van het jaar gaat worden… mijn vriend is echt in mineur want die hoort bij de allerlaatste groep (30-34)

Kalender Denemarken

Ik ben zo opgelucht dat mijn moeder volgende week AZ krijgt. Zij is een keer in de twee weken ofzo even met de baby samen en die gaat naar de crèche dus ik weet nooit helemaal zeker of dat wel safe is. En zij zweert dat ze het risico snapt en dat ze geen andere mensen ziet (dat laatste is zo, zelfs boodschappen worden bezorgd) maar dan nog, mijn moeder zal maar op de IC terecht komen door mijn snotbaby :sob:. Zal blij zijn als ze gevaccineerd is.

5 likes

Curevac is mRNA idd

2 likes

Ik @ het stoppen met vaccineren van bepaalde vaccins
image

Geef gvd gewoon

15 likes

Ahh pff ik snap dat ja. Godver haha ik voel me echt irrationeel teleurgesteld alsof ze blij zijn gemaakt met dode jansenmussen. :angry:

Gaat wel weer over en de hoop en het geduld keren wel weer terug, maar bleh.

Vraag me echt af hoe realistisch het idee is dat we eind van de zomer maatregelvrij kunnen zijn.

Trouwens sorry voor weer een beroep op je expertise, maar wat maak jij van de angstberichten over zuid-Afrikaanse/Braziliaanse/Franse varianten e.d.? Kan het dat we op een punt denken bijna griepsimmuniteit te gaan bereiken maar dat varianten waartegen de vaccins niet zijn opgewassen de overhand nemen en we weer moeten wachten tot de vaccins daarop zijn aangepast?

1 like

Ik geloof dat ze de jongste mensen tussen 16-50 eerst willen vaccineren omdat die de grotere verspreiders zijn (studenten, feestjes) en dan ook de oudste mensen omdat die het ziekst worden. Dus ze werken als een soort fuik naar het midden toe qua leeftijd. Tot groot verdriet van mijn vriend wel

1 like