Maar er is toch geen lijst van die mensen? Ik ken iemand die daarmee voorrang zou kunnen krijgen, maar het is nogal een ontkenner als in ‘de dokter/ggd heeft me niet gebeld, dus ik val niet in die categorie’. Terwijl ik denk ja nee he he ze hebben daar toch helemaal geen lijst van, plus je werkt met snotterende kleuters waardoor je jezelf ieder ons gezeik moet laten testen, dus bel dan zelf
Er is wel een lijst, maar die is incompleet want daar staan alleen de mensen op bij wie hun BMI ooit geregistreerd is bij een zorginstelling. Maar ik neem aan dat de mensen die er niet op staan maar wel voldoen aan dat criteria zich ook gewoon mogen melden. Is je kennis zich daarvan bewust? Of wil diegene het gewoon niet weten.
Er werd opgeroepen je bij de huisarts te melden als je een BMI>40 had. En de huisartsen sturen die lijsten weer naar het RIVM. Dus als je huisarts niet weet dat jij tot een risicogroep hoort wordt je pas opgeroepen wanneer jouw leeftijdcohort aan de beurt is.
Gevalletje bewust maar niet willen weten. Snap ook zeker wel dat het confronterend is hoor, maar als je voorrang kan krijgen omdat je in een risicogroep valt en je werkt op een plek waar iedereen elkaar lekker besmet, dan zou ik t wel weten
Godver m’n neus en hoofd kriebelen zo, en hooikoorts pillen lijken niet echt te werken. Ben 8 dagen geleden getest en twijfel meteen weer, maja dit staat helemaal niet bij klachten. Heb echt een vaccin nodig of iig een goede dekkingsgraad.
Ik vind de vergelijken met trombose die nu overal op Twitter en LinkedIn staan wel lastig. Het is toch een hele andere vorm van trombose waar het te doen is met de vaccinaties? Bij AstraZeneca en Janssen gaat het om een specifieke trombose wat niet alleen in de longen of benen optreedt, maar ook op andere plekken. Zoals de hersenen of nieren. En wat gepaard gaat met een laag aantal bloedplaatjes . Bij het normale trombosevariant speelt een laag bloedplaatjes aantal bijna nooit een rol. Hebben wij hier nog tromboseexperts die stiekem meelezen?
Oh 4 miljoen is best veel (in vergelijking met eerst), gaat toch wel sneller nu! Fijn!
Ik vind het als niet medisch geschoolde, als leek, sowieso heel lastig om te weten wat ik moet denken. Niet dat ik überhaupt een mening hoef te vormen natuurlijk, maar ja je hoofd gaat toch automatisch mee als je nieuws leest en probeert te begrjipen. Ik bedoel, ik geloof helemaal dat AZ stoppen of opschorten onnodig is, maar ik heb niet veel meer reden dat aan te nemen als leek dan dat evengoed gezondheidsexperts hebben geadviseerd dat het wel nodig is. Of gaan die betrokken experts allemaal gebukt onder “weinig draagvlak”?
Mja zet drie experts in een ruimte en krijg 3 verschillende adviezen, misschien?
Was ik zelf maar expert geworden dan kon ik het wel weten
Precies, we hebben toch niks te doen!!!
Helemaal terecht hoor. Het is voor de expert al onduidelijk laat staan voor de leek. Ik ben soort van expert en zelf Corona gehad, haha, maar snap toch niet alles. Vooral dit trombose verhaal.
@Broodrooster @Ovenschaal kan 't slikken v hooikoorts pillen effect op je test hebben? Heb vandaag extra gepakt omdat ik gek werd vd jeuk maar wil toch corona uitsluiten (en dat is gemakkelijker met de huisarts bellen voor tips/andere medicatie). Maar dacht ineens dalijk onderdruk je symptomen en wordt 't niet gedetecteerd
Schijnbaar krijgen ze geen voorrang op mensen in risicogroepen, maar alleen voorrang binnen hun eigen categorie. Dus als het goed is worden eerst alle risicogroepen en 50+ers enz gevaccineerd, en als de groep gezonde 20-40 jaar aan de beurt is dan mogen zij als eerste. Het gaat dus niet ten koste van mensen in risicogroepen.
Daar kan ik opzich wel inkomen, aangezien er straks ook 12 miljoen mensen gaan kijken naar hoe zij hun sport uitoefenen. Ik denk dat als straks naar buiten zou worden gebracht dat Nederland niet meedoet aan de Olympische spelen omdat de sporters niet op tijd gevaccineerd zijn dat het land dan ook te klein is.
Dat zou betekenen dat we dan toch 1 juli allemaal geprikt zijn. Als dat klopt. Want de Olympische spelen beginnen midden juli toch?
Volgens de website van het RIVM wel, wel krap maar als die groepen dus als eerste gaan medio juni zou het moeten kunnen?
Versoepelingen in België de komende weken: https://www.hln.be/binnenland/overzicht-dit-heeft-het-overlegcomite-beslist-contactberoepen-open-op-26-april-op-8-mei-heropening-terrassen-en-extra-knuffelcontact~a3f4d3c5/
Nee hoor! De test detecteert virusdeeltjes en je hooikoortsmedicatie doet daar niks mee dus geen zorgen.
Nee heeft geen effect.