Caronatopic #10

M’n 10e test was gewoon internationaal! Nu is de cirkel rond.
Corona is voorbij jongens.
Let’s celebrate :partying_face:

En de DM is leeg nu.

Wel chill dat de ondernemers zich daar hebben samengepakt en voor die gratis testen zorgen zodat we gewoon boodschappen kunnen doen in Duitsland.
Want god ja, ze komen ook gewoon hier naar de appie.

9 likes

Heb dinsdag gebeld, met een uurtje wist ik het. En dat alleen maar omdat ze lunchpauze had toen ik belde, en ik gunde haar de tijd om even rustig te eten. Dus je hoort het snel hoor als je belt!

1 like

Ja, precies. Zo voelt t voor mij niet ‘eerlijk’. Een andere collega is echt extreem met de maatregelen dus vermoedelijk is zij daarom meer thuis maar ik wil ook geen onnodige risico’s lopen

2 likes

Ik merk dat ik er moeite mee heb dat gezonde twintigers nu eerder aan de beurt komen dan medisch risico 50-gers (anekdotisch bewijs). Hoe kan dit? Hoezo hebben die mensen een uitnodiging gekregen omdat ze ooit een minor iets hadden waardoor ze recht hadden op een griepprik ofzo? Hoezo is dit niet beter geregeld? Ik weet dat elke prik er eentje is, maar vind het lastig als er mensen zijn waar ik mij zorgen om maak die nog niet aan de beurt zijn en gezonde jonge mensen wel

2 likes

Dit is inderdaad vrij anekdotisch want de ‘gezonde twintigers’ hebben alleen bij hoge uitzondering een uitnodiging gehad. En de 50+'ers met het grootste risico (obesitas) zijn ook reeds gevaccineerd

8 likes

Vijftigers zijn overigens wel al aan de beurt!

4 likes

Maar medisch risico 50ers zijn toch ook gewoon aan de beurt. Alle medische risicosonder 65 zijn tegelijk uitgenodigd (obesitas net eerder). En ja er staan mensen verkeerd in t systeem bij de huisarts. Maar dan gaat t eerder fout bij die medisch risico vijftiger dan bij de twintigers. Of de vijftiger is minder risico dan dat hij/zij denkt. Maar we zijn al bij 1972 ofzo dus alle 50ers hebben ook al een afspraak kunnen maken.

4 likes

Volgens mij is vaccinatiejaloezie echt een ding. Ik vind sommige keuzes ook moeilijk te verkroppen.

7 likes

Ik vind t ook wel lukken alsof veel 20-30’ers in mijn omgeving al wel aan de beurt zijn en mijn ouders van in de 50 pas half juni een afspraak hebben. Maar aan de andere kant: ik heb echt geen idee wie welk risico heeft en ga er maar vanuit dat een huisarts dat t beste weet (zij hebben de lijsten doorgegeven aan de GGD). Wat ik nu zie/weet zijn mensen met ernstige allergieën, astma, diabetes etc. En niet de supergezonde jonge mensen.

Nou ja, bij hoge uitzondering. Genoeg mensen die hier gepost hebben dat ze een uitnodiging hebben ontvangen en niet weten waarom of in een ver verleden wat klachten hadden die al lang niet meer spelen.

15 likes

Het was fijn geweest als artsen de tijd hadden gehad om die lijsten op te schonen maar we zitten al een jaar in een pandemie dus daar was jammer genoeg nu eenmaal géén tijd of mogelijkheid voor in de meeste gevallen.

3 likes

Mijn moeder heeft net Janssen gehad! Heb haar de van harte gevaccineerd kaart geappt haha

20 likes
10 likes

Ja maar in NL zijn alle 50ers al uitgenodigd. Dus weet niet of deze persoon nu wel of niet uitgenodigd is. Want qua geboortejaar zijn we gewoon al bij 1973 dus bij de veertigers.

Daarnaast blijft t uiteraard kut als je risico bent en door fouten niet uitgenodigd word. Maar in deze post lijkt t alsof de 50ers geen uitnodiginf hebben gehad terwijl dat (als t nl is) eigenlijk gewoon niet kan.

En ik snap dat t voor jou heel vervelend is om te zien dat gezonde mensen die zich geen moment zorgen hebben gemaakt om corona zomaar door een foutje een uitnodiging hebben gehad. Ik kan alleen maar hopen dat mijn huisarts me niet van de grieppriklijst afhaalt als ze na dit alles moeten opschonen want zoals ik hier heb gelezen zou ik daar geen recht op hebben. Heb officieel geen astma meer maar dingen slaan altijd op mn longen dus wil m graag houden. En de toekomstige coronaprikken ook als die alleen voor risicos worden. Of ik moet gewoon dik blijven maar liever werk ik daaraan.

2 likes

Oeeeh wat fijn! Ben wel benieuwd wanneer deze mensen echt aan de beurt zijn, nu zoveel mensen een afspraak kunnen maken. Mijn ouder van eind 50 moet bv nu nog 1,5 week wachten, tijdje geleden al afspraak gemaakt.

Mijn moeder moest inderdaad ook best lang wachten, maar heb het idee als ik het zo lees bij anderen dat je nu wel sneller aan de beurt bent. Maarja mijn moeder wachtte ook als een echte boomer de brief af, dat vond ze pas officieel.:joy:

3 likes

Mijn vriend mag!!!

Omg ik heb gewoon tranen in mijn ogen :cry: heb me zo’n zorgen gemaakt om het risico dat hij loopt in z’n stinkcafe. Het is eindelijk zover!!

51 likes

Ik heb het echt niet over risico gevallen, zoals bijvoorbeeld bij jou, maar over mensen onder de 30 die totale schijt hadden aan corona of zelfs corona hebben gehad (heel mild) en binnen nu en enkele dagen een prik krijgen terwijl er nog een hele groep - vind ik - voor moet. @marley ik vind het ook niet per se jaloezie, meer het gevoel van onrecht + ik wil dat mensen die meer gevaar lopen eerder aan de beurt komen, net zoals iedereen denk ik. En snap ook heel goed dat het niet altijd lukt om het goed te regelen @mikselke, maar tegelijkertijd is het ook gerechtvaardigd om mij zorgen te maken om de gevolgen van de tijdsdruk ofwel slechte coördinatie waaruit dit voorkomt. Daarbij staat ‘uitgenodigd’ niet gelijk aan ‘morgen prikken’, veel hebben een afspraak eind juni (waarbij ik mij afvraag hoe iedereen 18 plus voor 1 juli een prik gaat krijgen maargoed dat is een andere discussie)

1 like

Nu alleen nog even die paar dagen extra man flu doorkomen na de prik.

2 likes

Dit is de enige acceptabele man flu!!

En daarna kan ik bij elke man flu zeggen ‘zeik niet zo het is iig geen Corona’ dus mijn leven gaat er netto flink op vooruit! (ja ik weet dat je alsnog corona kan krijgen na vaccinatie @forumsplainers)

2 likes