Aah verrassing!!
Wij hebben hier net even de verdeling van leeftijd in NL bekeken en de inwoners 45-35 jaar is de kleinste groep als t goed is, dus nu gaat het wrs nog sneller met de jaartallen
Het ging al net even te lang goed heâŠ
Als ik mijn klant niet op tijd lever dan krijg ik een boete, hoe zit dat hierâŠ
Ik kwam hier ook al om dat te delen. Je verwacht het niet he! En Janssen nu gewoon de schuld geven.
De Jonge verwacht vertraging bij eerste prik - https://nos.nl/l/2382616
Wel jammer. Ik had gehoopt (wishfull thinking) om eind juni geprikt te worden zodat ik er maar 1 hoefde ivm corona eind dec. Maar die vlieger gaat definitief niet meer op
Maar als Janssen niet levert wat afgesproken is, is het toch ook hun schuld? De hele vaccinatiestrategie is gebaseerd op verwachtte leveringen van leveranciers. En omdat men (terecht) niet kon verkroppen dat er vaccins op de plank lagen om voor iedereen die gevaccineerd wordt ook een tweede dosis te âreserverenâ is er niet voldoende voorraad in vaccins om deze vertraging op te vangen.
Ik vind het echt heel raar om de minister daar verantwoordelijk voor te houden. AstraZeneca (eerder) en Janssen komen gewoon niet over de brug qua leverzekerheid. Als ik het artikel op nu.nl lees hadden ze 3 miljoen dosissen moeten leveren, en tot nu toe 313.000 geleverd. Dat is maar 10 procent van wat os afgesproken! Dat is hen aan te rekenen, niet de minister die (logischerwijs) een planning maakt obv afspraken die met leveranciers zijn gemaakt. En er is ook altijd transparant gecommuniceerd over het voorbehoud dat er wel voldoende vaccins geleverd moeten worden.
En nog een ander punt: bij Pfizer zijn ook extra vaccins besteld omdat andere fabrikanten niet betrouwbaar waren qua levering. Die vaccins komen alleen pas aan het einde vh jaar dus daar hebben we nu niks aan. En ik vind vaccinnationalisme ook moreel verwerpelijk dus daar is ook op af te dingen.
En natuurlijk vind ik het ook heel kut dat we begin juli nu wrs niet gaan halen.
Kan niet wachten tot ik ergens lees dat 1996 en 1997 een afspraak mogen maken
Ik ben het inhoudelijk met je eens hoor, maar ik doel meer op dat ik (en veel mensen met mij) allang het idee hadden dat ik nooit voor 1 juli geprikt zou zijn. Dat leveranciers nu niet leveren is wat dat betreft nu een goed âexcuusâ waardoor het idd de schuld van de bedrijven is/wordt ipv dat Hugo al veel te snel veel te optimistische beloften deed en we hem verantwoordelijk kunnen houden daarvoor (âuiterlijk 1 juli heeft iedereen een eerste prikâ). Ik denk dat dit hem persoonlijk wel âgoedâ uitkomt, zodat hij lekker naar de bedrijven kan wijzen.
Beetje cynisch dus hahađ. Dat bedrijven nu de afspraken niet nakomen is natuurlijk een feitelijk iets en niet de schuld van iemand.
Disappointed but not surprised
Ik denk telkens dat we al bijna alle 18-plussers gehad hebben, omdat we richting de jaren 80 gaan - en dan bedenk ik me weer dat ik zelf al bijna 18 jaar 18-plus ben en er dus echt nog heeeeeel veel 18-plussers onder mij komen.
Yep
Soms denk ik ook dat die vaccinatie voor mij er nooit meer komt haha van juli komt herfst, van herfst komt eind van het jaar en nog veeeel te veel tijd voor nog meer fuckups. Ik geloof het pas als die naald in mân arm zit!!! Kan niet wachten
Heb je zeker gelijk in, maar, naast dat ik respect heb voor zijn mega verantwoordelijke baan op dit moment, irriteer ik me ook ontzettend aan zijn ongelofelijke, niet realistische optimisme. Heb echt al vaak het afgelopen jaar mega positieve dingen gehoord, die gewoon niet waar zijn. (Het gaat echt beter in het ziekenhuis â ziekenhuizen ontkennen dit. Alle medisch risico gevallen zijn nu geprikt â groot deel heeft nog niet eens een uitnodiging⊠Dat soort dingen). Het is fijn als je positief bent in een periode waar veel negativiteit is en ik denk dat we dat ook nodig hebben, maar ik vind hem vaak wat onrealistisch. Hij roept dingen zonder het gecheckt te hebben of roept dingen waarvan half Nederland al weet dat het niet gaat lukken, behalve hij. Gevalletje blij maken met een dode mus zeg maar.
@Salmiak
Ik snap jullie zeker hoor, ik moet zeggen dat ik ook sceptisch maar heel blij was over de 1 juli (later begin juli) grens. Maar ik geloof ook wel dat vaccinleveringen nu de beperkende factor waren en dat als je voldoende vaccins had gehad die 2 miljoen prikken per week die nodig waren om de deadline te halen mogelijk waren geweest (met alle capaciteit van de GGDâen en ziekenhuizen die gingen bijspringen).
Maar natuurlijk is er ook genoeg af te dingen op de corona aanpak en de media uitingen van de Jonge. Ik vind het alleen op dit specifieke punt niet terecht.
Heb jij een vaccinatieuitnodiging gekregen die voor jouw gevoel eigenlijk onterecht is (omdat je bijvoorbeeld geen âechteâ risicogroep bent)?
- Ja
- Nee, nog geen uitnodiging gekregen
- Wel een uitnodiging gekregen maar die is terecht ik ben ook echt risicogroep/aan de beurt qua leeftijd
- Woon niet in Nederland
0 stemmers
Als het zo doorgaat zijn over een week de 30âers aan de beurt.
Ja fijn! Weet nog toen we begonnen dat ik zes maanden later een keer aan de beurt zou zijn, voelde echt alsof ik nog tien jaar moest wachten
Ik ben begonnen met het vasco onderzoek en heb net mân buisje met bloed op de bus gedaan! Wel even getwijfeld gezien t weekend is morgen en ik niet weet of ze iets met de post doen. Anderzijds stond het ook niet beschreven dat ze het afraden.
Pff ja hoor mijn moeder kan zich laten vaccineren maar doet het niet. Ze kent niemand die er echt klachten van heeft gehad, ze vertrouwt het vaccin niet want het zou je DNA veranderen en dat ze potentieel mijn kinderen kan besmetten als zij het wel heeft vindt ze ook geen groot risico omdat kinderen juist volwassenen zouden aansteken Edit: oja andere mensen zijn straks ook al gevaccineerd dus daarvoor hoeft ze het ook niet te doenâŠ