Maar dan nog snap ik het nut van die Fieldlab niet, als ze zich niet richten op hoeveel besmettingen het heeft veroorzaakt. Ze kijken naar gedrag, maar wat heeft dat voor nut als ze de cijfers hoeveel mensen uiteindelijk besmet zijn, er niet bijhalen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie denken dat het er over een jaar uit ziet?
- Terug naar âhet oude normaalâ
- Nog wel wat maatregelen zoals mondkapjes, testen etc.
- Nog steeds âstrengereâ maatregelen zoals 1,5 meter afstand
- AndersâŠ
0 stemmers
Ja dit is precies wat ik niet snap⊠het onderzoekwaardige lijkt mij nou juist welke rol besmettingen hebben bij een evenement, gaat dat hard of valt het mee als het bv in de buitenlucht is, haal je 90% van de zieken eruit met testen vooraf of lijkt dat toch lastig te zijn etc.
Ik ga de 1,5 meter afstand in het openbare leven (dus niet met vrienden/familie/collegaâs etc) echt missen als het niet meer hoeft. Heerlijk dat vreemde mensen niet in mn aura komen.
Same, vuil kijken en commentaar leveren ga ik ook missen
Omg dat zou wel echt een nachtmerrie zijn. Maart 2022 een persconferentie van Rutte (of hopelijk iemand anders eigenlijk). âWe gaan weer 3 weken in een lockdownâ. En dat we er dan in juni 2023 nog steeds mee zittenđ
Ik denk dat dit net zoals de aanslagen van 9/11 nog lang een blijvende invloed zal hebben op onze maatschappij. En hoewel we wel voor een deel terug zullen gaan naar hoe het was, er toch een duidelijke âvoor coronaâ en âna coronaâ zal blijven. Al is het maar omdat corona niet meer volledig zal verdwijnen. Maar ik denk ook dat het zoân grote impact heeft (gehad) op de samenleving dat je niet zomaar kunt doen alsof het er niet geweest is. De polarisering (wappies, complottheorieĂ«n, âeigen waarheidâ, ongeloof in MSM, etc.) die er al was, maar alleen nog maar versterkt is, de economische gevolgen, de psychologische gevolgen (ik heb in mijn omgeving het gevoel dat veel meer mensen nu op hun tandvlees zitten), er zullen nog lang heel veel landen zijn waar slechts een hele kleine minderheid gevaccineerd is, nieuwe varianten (die er onvermijdelijk nog zullen komen), âŠ
Volgens mij richten ze zich ook wel op de besmettingen maar brengen ze die resultaten gewoon niet naar buiten omdat ze bang zijn dat dat dan alles overschaduwd? Gedrag van mensen leidt uiteindelijk tot een bepaald aantal besmettingen dus opzich wel relevant
Aah oke, ik had begrepen dat van hun dat achteraf testen niet per se hoefde, omdat ze dat toch niet mee namen in het onderzoek. Maar ik kan dat natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben. Ik ben ook van mening dat gedrag zeer zeker van belang is als ze de achteraf testen mee nemen. Dan kan je natuurlijk onderzoeken hoeveel besmettingen bepaald gedrag oplevert en dat lijkt me zeer zeker relevant. Maar op zichzelf staand begrijp ik dat dus niet echt.
Ik zou echt volgend schooljaar graag van de mondkapjesplicht af willen. Ik houd mij altijd netjes aan de maatregelen maar ik vind het zoân gehannes de hele dag. Heb er altijd eentje om mijn nek hangen (draag ze met een veter inplaats van elastiekjes om je oren), maar dan weer op en af en weer. Weer tig studenten moeten aanspreken op het feit dat ze er geen een dragen of aangezien worden voor een student en dat iemand met een geel hesje je dan aanspreekt van âGoEd Zo!â.
En met bril en mondkapje voel ik mij behoorlijk bedekt en met make-up is het een gehannes en ik heb al piercings uit mijn oor gerukt met het mondkapje.
Nee volgens mij is het wel de bedoeling dat iedereen zich achteraf test! En die data gaan ze ook wel verwerken maar ze brengen het gewoon niet naar buiten.
Helaas heeft het grootste deel van de bezoekers zich alleen niet laten testen na afloop maar dat ligt er meer aan dat veel Nederlanders gewoon dom en asociaal zijn đ„Č
Alle verzamelde data wordt naar buiten gebracht, alleen niet allemaal gelijk een week bv na het event. (Het is allemaal echt verbazingwekkend (maar terecht) transparant) Zou best kunnen dat dit in een van de dashboards of de Cor.onaC.heck website staat, niet gekeken eigenlijk.
Ik vrees dit ook allemaal en soms grijpt het me echt naar de keel, van als dit is hoe de wereld eruit blijft zien dan laat allemaal maar hoor, ik wil niet meer.
Ja dit heb ik ook. Ben bijna anderhalf jaar lang al zo vreselijk angstig elke dag en als dit is hoe het blijft weet ik ook niet hoe lang ik het zo volhou.
Probeer echt niet te doemdenken maar dat wordt wel steeds moeilijker moet ik zeggen. Doe maar een poging me zoveel mogelijk aan het positieve nieuws vast te houden, en hopen op het beste, maarja.
In Noorwegen was het al de sociale standaard om afstand te houden van elkaar. Daar houden ze er dus totaal niet van om in andermans aura te komen.
Ik denk dat ik ga verhuizen.
Hier denk ik soms ook zo over, maar dan bedenk ik me ook weer: mensen hebben al zo vaak ernstige, levensveranderende dingen meegemaakt en daarna alsnog een gelukkig leven kunnen leiden. Je bent veerkrachtiger dan je denkt
Dit klinkt als mijn nieuwe favoriete land
ik zit al naar huizen te kijken
Stuk goedkoper dan in deze geruĂŻneerde huizenmarkt ook