Caronatopic #10

Jaaa m’n vriend mag, kei fijn. Hij hoopt op janssen, want bang

En locaties die aan prullenbakvaccins doen zijn er sinds dat ik vanochtend keek ook zes meer :tada:

2 likes

Hoezo hopen zoveel mensen op Janssen? Die werkt maar voor 67%

Tuurlijk beter iets dan niets maar heb dan zelf liever Moderna/Pfizer :grimacing:

Dan heb je maar een prik nodig!

Omdat hij prikangst heeft en 't dan maar een keer hoeft te ondergaan

2 likes

Ja dat weet ik, maar liever 2 prikken en 95% bescherming dan 1 prik en 67% bescherming :woman_shrugging:

Niet als je prikangst hebt dus

18 likes

Maar die percentages zijn individueel toch ook helemaal niet zo één op één te nemen? Dat zei iemand hier laatst geloof ik.

9 likes

Geen idee, als jij tot die 67% behoort dan is er niks aan de hand nee. Mja ik ben banger voor corona dan voor een prik

14 juni mag die voor z’n eerste!

3 likes

Maar die 67% betekent niet dat 33 op de 100 gewoon pech heeft en geen bescherming krijgt. Je kunt nog steeds vatbaar zijn voor corona, maar wordt er aanzienlijk minder ziek van. Dat lijkt me het belangrijkste.

6 likes

Voor de long covid patiënten: vanavond is er een gratis webinar via de longfonds, onderwerp is cognitieve klachten na corona. Misschien dat iemand het interessant vindt.

3 likes

Ik wist niet dat iedereen hier massaal tegen fieldlab evenementen was. Maar de entertainment branche helemaal kapot gegaan het afgelopen jaar. Denk ook aan mensen die achter de schermen werken, licht en techniek.

Ik ben blij dat ik er naartoe ben gegaan want dit wordt gewoon de toekomst bij grote evenementen (negatief testen, mondkapje met lopen, of vaccinatiebewijs) En ik heb echt niet het gevoel gehad dat er totaal geen onderzoek was, want onze beweging werd bijgehouden met een tracker en in een speciale app kreeg je ook onderzoeksvragen die je moest beantwoorden.

Verkeerde tag trouwens sorry!

6 likes

@Beetle Mijn vaccinatie-afspraak was gisteren trouwens op het einde van de dag en toen ik zat te wachten op mijn “vrijlating”, kwam iemand in de wachtzaal roepen of we mensen kenden die er binnen de 5 à 10 minuten nog konden zijn. Dus in dat geval werkt jullie systeem waarschijnlijk wel beter, haha.

1 like

Hahaha idd :joy:

Tot nu toe klopt je schema dan :rofl:

1 like

Ik snap helemaal dat het voor de evenementenbranche belangrijk is! Maar ik snap ook wel dat die fieldlab evenementen voor veel mensen een beetje ‘nutteloos’ voelen qua experimenteren. De situatie is nu gewoon heel anders dan wanneer straks zo veel mogelijk mensen zijn gevaccineerd.

Blijft een beetje gekkig dat er zoveel geld in wordt gepompt terwijl we volgend jaar misschien gewoon weer helemaal in het ‘oude normaal’ een festival kunnen houden als er maar gewoon genoeg is gevaccineerd.

8 likes

Ja en die mensen verdienen precies niks aan deze evenementen.

19 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat je er niet vanuit kan gaan dat alles weer zoals normaal wordt. Dat is te afhankelijk van teveel factoren waar je geen invloed op hebt; mensen die zich niet kunnen/willen laten vaccineren, mutaties waar de vaccins niet bij werken, de grenzen die straks weer veel meer open zijn. En de volgende pandemie ligt al bijna om de hoek want er wordt maar bar weinig aandacht besteed aan de oorzaken van de pandemie (o.a. de bio-industrie) dus het is een kwestie van tijd voor alles weer uit de hand loopt.

Sorry voor dit negatieve bericht :joy: ben het er mee eens dat er erg veel geld in die fieldlab evenementen wordt gestoken, maar ik denk wel dat dat terecht is dat hier onderzoek naar gedaan wordt want het oude normaal komt misschien nooit meer terug.

16 likes

Is het schema van @Wonderland maar het klopt inderdaad nog! :grin:

2 likes

Ja misschien ben ik echt te naïef hierin dan. Geen idee. Maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen ofso. Krijg er wel echt een kutgevoel van, als ik er aan denk dat we nooit meer terug zouden kunnen naar een normaal leven.