Caronatopic #10

Ik heb net mail van school en vind dit toch heel spannend, ik snap dat we terug moeten naar de normale situatie maar het idee dat dit over een paar maanden gewoon de gang van zaken is, is bizar.

Het nieuwe collegejaar
Van Onderwijsminister Ingrid van Engelshoven hebben we brief gekregen waarin verschillende scenario’s staan geschetst voor de start van het studiejaar 2021-2022. Omdat tegen die tijd een groot deel van de bevolking is gevaccineerd en de besmettingsgraad waarschijnlijk erg laag ligt, mogen we uitgaan van het scenario waarin een aantal van de maatregelen die we nu kennen, worden losgelaten. Zo is de inschatting dat we vanaf maandag 30 augustus geen anderhalve meter afstand meer hoeven te houden binnen onze gebouwen. Wel zullen er een aantal maatregelen overeind blijven, zoals het dragen van een mondkapje. Verder is de groepsgrootte bij een onderwijsactiviteit maximaal 75 personen.

(Tuurlijk staat er een disclaimer bij dat het misschien niet kan)

2 likes

De extreme kosten van die fieldlabs, het feit dat ze vooral onderzoeken hoe mensen zich gedragen en er dus feitelijk niks uitkomt, en dat het dus ook niet bijdraagt aan het reguleren van toekomstige activiteiten want dan zijn we gevaccineerd

28 likes

Hoopte eigenlijk dat het in september weer helemaal normaal zou zijn. Anders heb ik in mijn hele unitijd maar 1 semester normaal onderwijs gehad. Na de zomer is mijn laatste semester

Gedrag konden ze sowieso amper meten bij het songfestival, want toen ik er was zijn ze iedereen vergeten een tracker te geven

8 likes
Gezondheidscentrum Waterwijk

Heeft vaccins beschikbaar

Prikmoment: 10:00 - 10:10 .
Voorstraat 333,
8226 KB Lelystad

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

Waarom is die site trouwens zo kut geworden?

2 likes

Die armbandjes met een lichtje bedoel je? Volgens mij waren dat helemaal geen trackers. Die kregen mensen inderdaad niet bij jury en familyshows, alleen bij de live show. Die tracker was (volgens mij) de app flockey op je telefoon.

1 like

Die man die voordat het begon daar een beetje jolig ging doen, die vroeg of iedereen een trackerbandje had. Niet dus. En de flockey app zou je een activeringscode voor krijgen en die heb ik ook nooit gehad

Oh vreemd… die activeringscode kreeg ik wel. Maar volgens mij waren die bandjes echt niet meer dan voor de leuk en sier voor op camera.

2 likes

Bij het maken van een test afspraak kunnen ze niet zien of je een anti geen of PCR test krijgt. Je kan wel aangeven dat je het erg spannend vindt bij de testlocatie en vragen wat mogelijk is denk ik?

1 like

Ik wil je niet ongeruster maken, maar ik heb moeite met de keelswab en heb daarvoor ook een keer de ggd gebeld om te vragen waar ik voor uitsluitend een neusswab terechtkon, maar het kwam er eigenlijk op neer dat er geen garantie gegeven kon worden, sommige sneltests worden alsnog in keel en neus gedaan.

1 like

Yes iemand in m’n omgeving die enorm twijfelde heeft een vaccinatieafspraak!

13 likes

Ik snap de keus ook niet helemaal. Volgens mij was het pas zo dat in de laatste stap met basis dingen zoals mondkapjes dat thuiswerken pas werd opgeheven. maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen dan.
Heb wel aangegeven dat ik na vaccinatie 2 pas wil komen. ben afhankelijk van het OV en ik mag over 2 weken de laatste vaccinatie halen. Dus hopelijk hebben ze dat geduld nog. anders hebben ze pech.

1 like

Ik zie mensen niet als ik klachten heb. En ik zie in 't weekend meestal mensen (vaak ook dezelfde twee). Verder denk ik dat ik veel dingen voel omdat ik nu geen werk heb en er verder ook niet veel te doen is en dus me op elk dingetje dat ik maar denk te voelen focus. Heb nu m’n test zodat ik ook als ik de uitslag heb een afspraak bij de huisarts kan maken omdat sommige klachten al een stuk langer spelen, zodat er verder gekeken kan worden omdat het zo ook niet opschiet. Jammer dat m’n werk in de zorg nog ff duurt en ik dan waarschijnlijk al gewoon een vaccinatie afspraak gemaakt kan hebben, want dat gaat me ook rust geven denk ik. De mensen die hier wel eens komen en m’n vriend zijn allemaal wel eerder dan ik en dat vind ik ook fijn

Als dit zo zou gaan uitpakken dan zou dit echt mijn mooiste verjaardagscadeau ooit zijn!! :cry:

1 like

Ik denk dat het nog veel sneller gaat/moet gaan als je voor begin juli t/m 2003 ten minste uitgenodigd wil hebben. En dan leg ik de lat al lager dan door het kabinet wordt gecommuniceerd, dat iedereen een eerste prik moet kunnen hebben voor begin juli.

Als ik die ‘quiz’ op rijksoverheid doe wanneer ik uitgenodigd wordt voor een vaccinatie (1995) dan zegt ie eind juni.

3 likes

Ik weet niet waar je woont, maar bij de jaarbeurs in Utrecht doen ze alleen neusswabs. Tenzij ze dat opeens veranderd hebben, maar dat lijkt me niet.

2 likes

Ik zit ook telkens te bedenken dat ik dit eens zo moet uitwerken om te zien wanneer ik aan de beurt ben maar heb er telkens geen zin in haha en nu heb jij het gewoon gedaan! Laten we het hopen

Ik vertelde hier vorige week heel enthousiast dat ik me goed voel en hersteld ben van mijn Corona klachten. Well… ik ben dinsdag voor het eerst weer gaan zwemmen en na 1 baantje heen en weer was ik al kapot. Klachten waren vooral pijn aan m’n longen, zwaar buiten adem. Nu al twee dagen zo intens moe. :disappointed: Conditioneel ben ik er blijkbaar gewoon nog niet, qua kracht gaat het wel heel goed. Fysio zei gisteren dat het toch erg belangrijk was dat ik doorzet met zwemmen dus dat ga ik doen. Wel een domper dit…

9 likes

Mensen uit 1972 en 1973 kunnen nu ook al een afspraak maken! Gaat echt hard zo :partying_face:

18 likes

1972 en 1973 zijn alweer aan de beurt!

10 likes