Caronatopic #10

Je maakt een grap toch? :sob:

12 likes

@Stofdoek en @Ikgebruiklievergeennaam dit is toch gewoon in het nieuws geweest? Ik ken niemand van defensie maar het is geen nieuwe informatie voor me.

2 likes

De wappies zijn echt doorgedraaid op het gebied van vaccinaties. Schijnbaar is het enige vaccin dat nog bestaat het coronavaccin. Ik heb op de middelbare school deze stelling ook al voorbij zien komen en dat is al een aantal jaar geleden.

17 likes

Wat is er mis met een stelling bediscussiƫren ook? Ik heb wel controversiƫlere stellingen besproken tijdens Nederlands vroeger

14 likes

Ik zag zelf dat het gisteravond naar buiten was gebracht.

Niet dat ik weet, zou kunnen hoor! Wel logisch lijkt mij, ze liggen voor oefening vaak genoeg met zā€™n allen in de bosjes of springen uit een vliegtuig waarbij er geen afstand kan worden gehouden dus het is fijn dat defensie een batch Janssen vaccins heeft gekregen.

Als je klachten hebt moet je sowieso testen, ook als je klachten tijdens het testen weer over zijn! Dan kan het namelijk alsnog Corona zijn.

Ik had zelf ook al twee dagen vooruit een test ingepland en op de testdag zelf was mijn keelpijn eigenlijk alweer weg maar ben toch gegaan, en toen was de test positief. :sweat_smile: Altijd testen als je klachten hebt (gehad)!

ā€˜Abortus/Euthanasie moet verboden worden.ā€™

nou daar is de mail waar ik niet op zat te wachten. ze willen weer gaan beginnen met "Regulier"naar kantoor te komen :cry:

1 like

Ja snap ik, alleen 't probleem is dus dat ik echt zo vaak wel wat last van mā€™n keel heb of hoest of een keer nies dat ik eigenlijk een paar keer per week langs zou kunnen gaanšŸ˜…

Oh wow, meteen full-time? Bij mij (semi-overheid) is thuiswerken nog steeds verplicht, ik mag niet eens 1 dagje naar kantoor. Heb het idee dat bij iedereen om me heen dit wel gebeurt.

1 like

Nee, voor nu twee dagen. Maar nog, ik zit er niet op te wachten. :joy: 2,5 uur reizen weer per dag, bah bah.

2 likes

Zou je de GGD kunnen bellen en vragen of je een test mag met alleen een neusswab?

Ik wil het geen trauma noemen maar ik heb wel eens iets ongewenst in mā€™n keel geduwd gekregen waardoor ik dat heel moeilijk vind om vrijwillig te laten doen. En elke keer als ik ga begint het moeilijker te worden. Ik doe liever tien neusswabs dan een keelswab. Maar als het niet kan moet het maar.

1 like

Volgens mij is de sneltest van de GGD beide neusgaten en geen keel, dus dat zou je wel kunnen proberen!

1 like

Bij de antigeentest van de ggd is er sowieso alleen een neusswab. Deze test mag je alleen niet als je in de zorg werkt of door bron en contact onderzoek moet testen. Je zou dus kunnen vragen bij welke locatie ze die antigeentesten doen, dan lijkt het me geen probleem

1 like

Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende reden van deze post en de huil smiley erbij?

5 likes

Ik denk omdat 1 dag nadien nog lang niet voldoende is om een eventuele besmetting uit te sluiten?

1 like

Alleen lees ik nergens in de post van @sweetener dat de test direct 1 dag na het evenement was? Of is dat standaard bij Fieldlab? (Zou wel heel dom zijn indd)

1 like

Nee 5 dagen bij Fieldlab

2 likes

Er was ook ophef over fieldlabs (Songfestival) omdat Fieldlab niet wilde delen hoeveel besmettingen er zijn voortgekomen uit het songfestival omdat dat geen onderdeel is van het onderzoek dat ze doenā€¦ :exploding_head: wat onderzoek je dan wel :sweat_smile: Maar ik geloof dat ze dat nu teruggetrokken hebben nav de ophef en toch gaan delen of en hoeveel besmettingen er geweest zijn.

4 likes