Caronatopic #10

Mijn vriend heeft onverwachts te horen gekregen dat hij wordt gevaccineerd door defensie (zijn werkgever). Dit is echter niet publiekelijk gecommuniceerd door de overheid geloof ik. Vraag me af of ze dit stil houden omdat bijvoorbeeld nog niet iedereen in de zorg is geprikt. Maar wel blij dat weer een deel van de bevolking wordt gevaccineerd! Ze kunnen met hun eigen verpleegkundigen natuurlijk snel aan de gang.

Scheelt weer €200 aan testen, mooi!

2 likes

Klopt, man van mijn zus ook vandaag met Janssen. Ze zijn nu bij zijn bataljon begonnen. Viel mij ook op dat dat niet publiekelijk gecommuniceerd is.

1 like

Ik heb dit ook gehad! Alsof er een deken van moeheid over me heen lag. Heb ook een aantal dagen niks anders gedaan dan op de bank liggen.

1 like

Ik snap dit nieuws steeds niet
Ik lees: vaccinatie/testpaspoort komt eraan, nodig voor reizen
Ik zie: landen op geel en half Nederland op Ibiza op dit moment

6 likes

Was niet helemaal onverwachts volgens mij. Mijn vriend werkt ook bij defensie en een paar weken geleden was al te lezen dat wilde verplichting van vaccinatie voor uitzendingen opgelegd mocht worden en dat ze bezig waren met een vaccinatieplan.
Ben wel echt heel blij dat het nu rond is en volgende week gaat gebeuren.
Die van mij moet bijna op uitzending en een vaccinatie verhoogt de kans op verlof tussendoor enorm lijkt me.

2 likes

Oh dan was het in elk geval voor mijn vriend onverwachts haha. Maar alsnog opvallend dat het niet naar buiten is gebracht. We hadden wel de verwachting dat defensie ergens voorrang zou krijgen en ik hield het daarom wel in de gaten in het nieuws. Hij heeft ook geen uitzendingen in het verschiet. Hij werkt bij de marine.

Ach is ook wel een keer leuk dat ze nieuws over zichzelf niet in de krant hoeven te lezen maar gewoon via intranet haha.
Die van mij zit bij de landmacht en vertrekt over x weken dus die vaccinatie komt echt als geroepen :grinning:

2 likes

Achteraf weet ik 100% zeker dat de moeheid in mijn afstudeerweek grotendeels kwam door deze prik want ik heb enkele dagen daarna nog middagdutjes moeten doen.

2 likes

Heb de eerste prik ook binnen! Pfizer gekregen.

Was echt super druk op de locatie, vond het echt fijn om te zien dat zoveel mensen kwamen voor hun vaccinatie.

Hoe snel kunnen bijwerkingen eigenlijk ontstaan?

9 likes

Ik denk dat dit is omdat mensen in het weekend over het algemeen minder echte verplichtingen hebben. Dus als ze dan keelpijn hebben, dan denken ze eerder : ik blijf gewoon een dagje binnen en wacht wel af of het morgen over is

2 likes

Ja hoor, in je bevestigingsmail staat dat je hem kan verplaatsen of annuleren. Dus je kunt hem gewoon annuleren!

Is er eigenlijk al bekend of we vanaf 5 juni ook tot later dan 20.00 uur naar een restaurant mogen? :grimacing:

Hoe lang duurt het ongeveer voordat de prik geregistreerd is in mijn rivm? Ik zie nog niets staan

Ik las op NOS tot 22.00 uur en dat er ook tot dan alcohol verkocht mag worden.

2 likes

Ik heb het niet in de gaten gehouden maar toevallig net voor het eerst gekeken, en hij staat erbij. 6 dagen na het prikken

1 like

Thanks! Nu voor eind vd ochtend een afspraak. Maar ga eerst de huisarts bellen omdat dezelfde klachten super vaak weg gaan en terugkomen (sinds kerst is dit m’n negende test
). En ben vorige week ook nog geweest. Dus ga ff raad vragen en misschien gewoon nadat ze al allergie onderzoek (zonder resultaat) hebben gedaan, wat beter naar m’n luchtwegen laten kijken. Ik herkende vorige week de man die m’n test afnam, das niet goed hoor

1 like

Je kan gewoon bellen naar de Corona test lijn en je afspraak verzetten of annuleren.

1 like

Niet schuldig voelen! Je bent nu onderdeel van de oplossing voor Corona :grin:

2 likes

Ben naar een fieldlab evenement geweest en vandaag was de after test en ik ben negatief! Echt fijn dat er zulke onderzoeken bestaan waardoor in de toekomst misschien weer grote events kunnen plaatsvinden.

6 likes