Caronatopic #10

Musea :heart_eyes: Theater :heart_eyes: Bios :heart_eyes:

10 likes

Ben zelf ook gevaccineerd met Moderna maar ken inderdaad verder ook niemand.

1 like

@Misty waren ze bij jouw een beetje helder over of je dat vaccinatiebewijs wel of niet krijgt? Ik was er net en toen zei ze dat het nog niet 100 procent zeker is dat je dat krijgt omdat dat eerst nog met het RIVM geregeld moet worden. Nouja lekker spannend weer allemaal haha

1 like

Ik heb dezelfde vraagtekens als jij. Maar aangezien zwanger zijn nog steeds niet onder medisch risico valt hier in Nederland lijkt die kans me klein.
Ik heb op de middelbare school ooit heel even medicijnen geslikt die onder “medisch risico” vallen. Tig jaar terug, maar ik ga de prik (ondanks dat het niet fair voelt) ook halen. Ben toch 28 weken zwanger.

1 like

Nu ik er bij stil sta vind ik het echt heel knap dat het RIVM een model heeft gebouwd dat de coronacijfers goed kan voorspellen. Kijk hoe lang we al modellen hebben om het weer te voorspellen en dat lukt nog steeds niet zo heel goed.

3 likes

Tijdens mijn vorige bezoek waren ze er ook best vaag over. Dat ze het toen nog niet wisten. Daarom had ik toen half/half besloten dat mocht ik een oproep krijgen voor een reeds goedgekeurd vaccin ik die dan toch zou nemen.
Maar nu ik A. aan de telefoon had, soort van vaste begeleidster, heb ik het nog even goed nagevraagd. Omdat ik nu natuurlijk die oproep kreeg.
Zwart op wit garantie kon ze nog niet geven, en dat snap ik, omdat alle focus nu op goedkeur van vaccin ligt. Daarna zullen ze dan wel in contact gaan met RIVM.
Maar ze móeten wel, dus zij had er alle vertrouwen in dat je straks een bewijs gaat krijgen. Als ze dat niet gaan geven stapt straks iedereen uit het onderzoek, of nou ja, de meesten. Want nodig voor vakantie, voor festivals, whatever.

En daar kon ik wel in mee gaan. Dus besloten om er toch in te blijven en het hier bij te laten.
In het ergste geval, je krijgt het niet, kan ik altijd in augustus nog achter een ander vaccin aan. Neem aan dat er dan soort van overschot is. Maar goed, dat is mijn eigen gedachte hoor. Heb er wel vertrouwen in eigenlijk dat je een bewijsje gaat krijgen.

2 likes

Ja dit had ik eerst ook wel een beetje, maarja iedere prik is er een en ik heb de oproep nu eenmaal gehad. :joy:

Oh ik ben jaloers! Ik heb het geprobeerd vanwege mijn zwangerschap, maar mijn huisarts werkte niet mee helaas. Dus zal moeten wachten tot mijn jaartal aan de beurt is ben ik bang

Mijn man heeft gisteren ook Moderna gekregen.

BIOSCOPEN GAAN WEER OPEN? POPCORN DIE 50% KANS HEEFT OM NAAR KARTON TE SMAKEN? :boom::boom::credit_card::credit_card::boom::boom::credit_card::credit_card::boom::boom:

20 likes

Ik heb de prik gehad. Ik had gedacht dat het me een feestgevoel zou geven, maar eerst was ik wat nerveus (want medische termen in het Frans :sweat_smile:) en nu voel ik me schuldig (omdat ik zou voorgekropen hebben, terwijl ik gewoon de regels/strategie gevolgd heb die nationaal beslist werd :roll_eyes:). Soms denk ik te veel na :crazy_face:.

3 likes

Zijn er meer mensen die moe waren na een Pfizer-vaccin? Ik heb m vrijdag gehad en ben sinds zondag zo ontzettend moe. Weet niet goed of het aan het vaccin ligt of aan iets anders.

Ik was na de prik ook heel moe steeds maar weet niet meer precies hoe lang het heeft geduurd maar niet heel lang denk max een week

2 likes

Mijn vriend, de middag na de prik voelde hij zich opeens heel vermoeid. Te moe om te eten was hij. Na een middag op bed liggen ging het weer. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

1 like

M’n vader had ook Pfizer en die was ook zo extreem moe. Die heeft zelfs een dag gehad dat hij eigenlijk niet aan een stuk door naar huis wilde rijden vanuit zijn werk en stil heeft gestaan op een parkeerplaats om uit te rusten. Bij hem trok het na 5 dagen weg.

2 likes

Ja, hier ook herkenbaar! Ik was blij dat ik aan het thuiswerken was en even kon rusten. Vond het qua intensiteit vergelijkbaar met de mate van vermoeidheid bij de ziekte van Pfeiffer, gelukkig was het ook weer snel verdwenen!

1 like

Jep, twee dagen toen was t over!

2 likes

Iemand ervaring met afzeggen van een coronatest, is dat mogelijk of gewoon niet komen dan? Heb 't idee dat ik na vorige week toch wat meer last van m’n keel heb, en maak liever nu vast afspraak voor morgen omdat ik als ik eerst morgen afwacht (vaak is 't na een keer goed slapen negen vd tien keer weg) ik dan pas weer later terecht kan

1 like

Heftig! Ik heb gisterochtend eerste dosis Pfizer en nauwelijks bijwerkingen. Was een beetje moe en warm in de middag maar niet heel opmerkelijk. Nu alleen nog een pijnlijke arm.

3 likes

Ik had de huisarts gebeld met de vraag of ik een vaccin kan krijgen vanwege astma, maar blijkbaar kan dat niet omdat ik geen medicijnen meer neem. Niet eens omdat astma niet meer onder de risicogroepen valt (wist ik niet), maar omdat ik er geen medicijnen meer voor slik en er soms wel last van heb (maar niet meer dan toen ik wel medicijnen gebruikte). Overigens vorig jaar nog wat aangevraagd. :slightly_frowning_face: Baal er stiekem wel van, ook omdat ik dagelijks gewoon echt veel mensen zie op minder dan 1.5 meter (collega’s, maar ook mensen in mijn wijk).
Zegt de assistente ook nog op zo’n ‘zucht, weer zo’n dom iemand toontje’: ‘Ja, je bent toch heel snel aan de beurt met je jaartal.’
Dat duurt nog wel even, maar goed :sweat_smile: