Caronatopic #10

Jaik wil best geloven in voor 1 juli heeft iedereen een uitnodiging. Maar voor 1 juli allemaal een eerste prik? Ik heb m’n twijfels haha.
Misschien meer LOA’en ja… :no_mouth:

1 like

Ja volgensmij verschilt het echt erg per regio! Mijn ouders konden beide binnen een paar dagen terecht en mijn vriend en beste vriendin dus ook. Allemaal binnen 1,5 week na hun uitnodiging of het moment dat hun jaartal open stond. Maar lees ook zoveel dingen over dat mensen echt pas over 5 weken hun prik kunnen halen ofso.

Ik denk dat iedereen voor 1 juli wel echt iets te optimistisch is inderdaad. Maar misschien wel uitnodigingen voor 1 juli en dan eind van juli iedereen een (eerste) prik. Lijkt me realistischer haha. Maar ben heel benieuwd!

2 likes

En… 1971 mag!

Twitter Hugo de Jonge: Vanaf vandaag komen de eerste veertigers aan de beurt voor vaccinatie. Iedereen die geboren is in 1971 kan nu een prikafspraak maken. Dus zegt het voort! coronavaccinatie-afspraak.nl

13 likes

Ik denk eerder dat ze bedoelen dat je voor 1 juli je oproep hebt gehad/de mogelijkheid hebt gehad om een afspraak in te plannen. Als de mensen die nu een afspraak maken pas 3 weken later terecht kunnen en we zijn nu bij 1970, gaat dat never nooit lukken om voor 1 juli ook al gevaccineerd te zijn.

2 likes

Leeftijdsgrens van 41 voor Janssen in België :frowning_face: Had juist zo gehoopt om deze te krijgen. Astra mag ook al niet, dus zal wel Pfizer worden dan want daar krijgen we veruit het meeste van.

Snap niet zo goed waarom ze het meteen al stilleggen voor mensen onder de 41. In het artikel staat dat de vaccinatie buiten de Belgische campagne om gebeurde, via de Sloveense ambassade. Zou eerder verwachten dat zij hun campagne met J&J eventjes stilleggen. Hopelijk brengt dat de vaccinatiesnelheid niet in het gedrang.

Net terug van mijn 2e Pfizer-vaccinatie. De man die de anamnese afnam, zei dat er een kans was dat ik van die misschien wel last zou krijgen van bijwerkingen. :zipper_mouth_face:
Hopelijk niet.

1 like

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die níet in het gedrang komt. J&J was geloof ik echt wel een kernonderdeel van onze strategie, en nu mag zowat de helft van de overblijvende bevolking (65+ is al zo goed als rond) dit vaccin niet. Ach ja niks aan te doen. Ik ga er maar vanuit dat de mensen die het beslissen weten wat ze doen en de juiste keuzes maken.

Edit: ja 11 juli is niet haalbaar op deze manier lees ik net. Benieuwd wat de nieuwe streefdatum wordt.

1 like

https://www.hln.be/binnenland/2-4-miljoen-johnson-en-johnson-vaccins-op-het-schap-bij-janssen-pharmaceutica-in-beerse-tegen-eind-van-de-week-uitsluitsel-over-leveringen~aa74cfc5/
2,4 miljoen Janssen-vaccins die al in België liggen te wachten voor heel Europa. Je zou er toch bijna een overval voor overwegen :sweat_smile:

Waar kijk je? Als ik op het Coronadashboard kijk zie ik zo al 3,7 miljoen Pfizer tussen 24 mei en 20 juni. Met de andere vaccins erbij in totaal bijna 6 miljoen vaccins geleverd tot 20 juni.

Aah ik keek naar geleverde vaccins, niet naar verwachte vaccinaties. Snap het nu

Wat een groot verschil tussen Pfizer en Moderna! Ik ben zelf vorige week met Moderna gevaccineerd, maar ken verder ook niemand persoonlijk die die ook heeft gehad. Alleen maar met Pfizer of Astrazeneca.

Ik zit bij de kapper en m’n kapster begon net een gesprek met me over corona en vaccineren. Ze wil pas als er meer bekend is en info niet elke week wijzigt… Ze weet nog niet wat voor werk ik doe, haha dit is gênant. Ze is nu nieuwe verf halen, to be continued.

50 likes

Ze vroeg of ik al gevaccineerd was, haha dus toen moest ik het wel zeggen. Toen werd ze van stellig ineens gematigd en geïnteresseerd. :nerd_face:

51 likes

Je bent zonder dat je het wist op missie gestuurd door hogere krachten!

9 likes

En nu ligt ze al in een tentje voor de GGD?
Benieuwd naar je haar en zet maar ff leuke muziek op :joy:

3 likes

De afspraak staat :partying_face:
14 juni de eerste, 19 juli de tweede

22 likes

Vrijdag persconferentie, 5 juni nieuwe versoepelingen. Iets eerder dan gepland dus

11 likes

Heb je enig idee al waarom je je uitnodiging al kreeg (omdat je eerder zei dat je dat niet wist)? Wel superfijn, zeker omdat je zwanger bent :partying_face:

Zo bizar hè, vorig jaar kon je met moeite testen en nu heb ik van mijn werk een doos met 25 zelftests gehad :sweat_smile:

10 likes

Nee, ik heb geprobeerd de huisarts te bellen, maar die was een beetje overbelast. Iemand suggereerde nog vanwege de griepprik, maar die krijg ik ook niet dus het is me een raadsel.

Vrijdag spreek ik de verloskundige dus ik zal wel even vragen of zij al aan de huisarts doorgegeven heeft dat ik zwanger ben. Als zij dat begin mei gedaan heeft, kan het natuurlijk dat ik op basis daarvan doorgegeven ben.

Ik had het nog helemaal niet verwacht, maar ik ben er inderdaad wel extra blij mee nu. Wat een geruststelling dat ik straks het grootste gedeelte van mijn zwangerschap volledig gevaccineerd ben :partying_face:

4 likes