Ik ben al dat nieuws over die vaccinaties en versoepelingen wel niet, zo ontzettend zat. Stuur gewoon een app of mail als m’n vaccin klaarligt bij het afhaalpunt of als corona failliet is gegaan. Speel verder niet meer met mijn emoties
Ja ik vind dit ook maar apart, lijkt me toch niet te doen om zoveel mensen in 1 maand te vaccineren?
Vgm was het wel de bedoeling dat de jongere categorie in sporthallen en zo gevaccineerd worden en dat het dus op grotere schaal is. Maar ben heel benieuwd of dat ook echt lukt
Op de radio (npo1) hoor je echt alleen maar:
- de overheid heeft nu een plan met harde data gegeven! Wel een kleine slag om de arm.
- ja als die data nu niet door gaan gaan de burgemeesters er werk van maken
- ja ze kunnen nu niet meer terug!
Volgens mij heb ik echt een compleet andere persconferentie gezien gister
Pfff gisteren voor de 100e keer gebeld voor vaccinatie afspraak maar er is nog steeds geen oplossing voor de zorg kennelijk? Toen ik in januari/februari steeds belde was er geen plek en nu dus dat vaccin gezeik. Vandaag weer in de thuiszorg werken na mijn verlof. Olympiërs zijn nog eerder gevaccineerd joh.
Ik vind het ook best vreemd dat er overal ook wordt gezegd de burgermeesters gaan niet meer handhaven als de terrassen niet open gaan. Klinkt voor mij als een soort van vrijbrief naar het volk ga je maar lekker misdragen wij doen toch niks want wij hebben geen terrassen open.
(Ik snap dat het heel lastig handhaven is maar het leek mij niet zo verstandig om dit zo naar buiten te brengen )
Klopt… ook AZ?
Wij zouden ook komende week zijn, maar ben alleen afgebeld. Als je dan hoort: we bellen zsm voor een nieuwe afspraak, en op de persco dat er een alternatief is bedacht, denk je toch: ja, nou, kom maar door.
Maar niemand bij de GGD weer ergens van?
Ja klopt! Ik volg het ook echt niet meer?
Hoezo duurt het langer dan een maand om vast te stellen welke kwetsbaren in aanmerking komen voor een spillagevaccin? Het systeem dat in Noord-Limburg gebruikt wordt lijkt me ook prima werken. Huisartsen hebben volgens mij een goed beeld van patiënten die het vaccin het beste kunnen gebruiken en hebben alle data + medische geven al. Maak eenmaal een lijst per praktijk en de GGD kan vooruit.
Ik zou een paar dagen nadat ze gestopt zijn gevaccineerd worden. Maar ik heb gehoord dat je gewoon moet wachten en je vanzelf bericht krijgt. Dat klopt toch? Of begrijp ik t nu verkeerd haha
Nee klopt hoor! Maar als je nog geen afspraak had maar wel een brief dat je die mag maken en je belt, krijg je een hoop vraagtekens en weet niemand hoe en wat
In België zit het overlegcomité weer eens bij elkaar om de maatregelen te bespreken. Er is sprake van heropening van de kappers en uitbreiding van de buitenbubbel, ben benieuwd of dat klopt en of er nog andere versoepelingen zijn. Heropening van het onderwijs was al bevestigd geloof ik.
Edit: en winkels zouden ook weer mogen opengaan zonder reservatie o.i.d., daar ben ik wel blij mee. Is toch een drempel (heb een paar dingen die ik ‘nodig’ heb maar niet dringend zijn, fijn om dan spontaan te beslissen om een winkel binnen te gaan als ik toevallig merk dat het niet druk is)
Gelukkig haha dacht al zit ik nu te wachten terwijl ik al een afspraak kan maken. Nou ben benieuwd! Hoop dat er snel duidelijkheid is. Ik kan niet wachten!
Wow ok…
Ik vind al die strategieën echt heel verwarrend.
And the story continues
(3000 ME’ers ook voorrang omdat ze geen afstand kunnen houden in de busjes en corona protesten stilleggen)
Bron: telegraaf
Liever buiten dan binnen! Maar voelt wel gek omwille van de cijfers ja, ze zijn ineens weer veel tegelijk aqn het versoepelen en dat is in het verleden niet geweldigd uitgedraaid…
Hahahaha ja ergens kan ik dit echt een stuk beter begrijpen lol, als je de hele tijd in contact moet komen met precies die mensen die geen fuck geven dus ongetwijfeld extra risico met zich meebrengen dat is behoorlijk zuur
Nee maar zonder grappen uggghghhhh ik wou dat gewoon flink de turbo aan kon gaan op het hele prikken, dan maakt het niet zo uit wie er een week eerder of later aan de beurt is. Doorprikken!!!
Ja sowieso zullen er mensen zijn die het zien als “oh leuk met de hele familie rond een tafel van 2m en met de mannen bier drinken rond de barbecue en de kleinkinderen nog eens goed knuffelen want het is lang geleden he!”
Benieuwd of de terrassen ook opengaan, zou nog het laatste struikelblok zijn. Ik gok dat die in mei ook mogen, met al die burgemeesters die zeggen dat ze niet meer gaan controleren.
Ik zie in de kamerbrief dat mensen met een BMI groter dan 40 deze week het bericht krijgen zich te melden bij de GGD voor een afspraak voor een mRNA vaccin. Staat ook een deel over de zorg in.
Ik snap echt niets van die maatregelen steeds. Nu zijn de winkels op afspraak en scholen moesten langer dicht. En dan mag opeens iedereen weer feesten met zijn grote buitenbubbel. Want inderdaad echt niet dat mensen dan afstand houden. En dan gaan de cijfers weer omhoog… Hoe vaak gaat ze nog van die domme versoepelingen doen.