Caronatopic #10

Jeej! Ik heb 10 juni mn tweede pfizer.
Een vriendin reageerde echt heftig op dr eerste maar die heeft corona gehad. Dus misschien daarom. Maar ben nu bang voor mn tweede. Hier al mensen die hun 2e pfizer hebben gehad en hoe was dat?

2 likes

Mijn man is nu z’n vaccinatie halen :partying_face: Pfizer of Moderna.

11 likes

Om te fucking janken ik heb geen reuk/smaak meer. Wat irritant is dat trouwens man, ik wil proeven!

Heb al negatieve coronatest en ben gewoon meeeega verkouden met pijn in mijn holtes, maar zou er bijna aan gaan twijfelen

:scream: ik zou echt een error krijgen als je covid zou hebben. In mijn ogen ben je een onschendbare wetenschapper

27 likes

Ter geruststelling ik ben dus toen ik onlangs verkouden was door de kids na een paar dagen weer gaan testen want had ook ineens geen reuk/smaak meer. Test was wederom negatief, alles zat gewoon echt zo ontzettend dicht. Als ik ging stomen en dan heel goed snuiten rook ik wel vaag weer iets :joy:

4 likes

Oh ja
 als je het zo stelt is de Nederlandse manier wellicht een tikkie omslachtig haha. Wat het misschien anders maakt is dat dit geen initiatief van de overheid maar van een groep artsen. Dat de overheid daar zelf niet een plan voor heeft bedacht zoals bv in andere landen vind ik wel een gemiste kans.

1 like

Ja, ik heb geloof ik gewoon een bijholteontsteking. Ben mega verkouden al bijna een week (ik denk RS virus). Maarja bij nieuwe klachten zal ik denk ik toch maar weer testen.

@Nachtburgemeester ik zou ook een error krijgen maar vooral denken waar ik die slechte karma aan verdiend zou hebben

Kan trouwens wel nog vaag mijn stinkoksel ruiken dussss het is niet allemaal slecht!

4 likes

Ah, dit komt bij jullie niet vanuit de overheid? Dan is jullie regeling inderdaad waarschijnlijk de beste optie. Dat is in Frankrijk nl. wel het geval (is ook gecommuniceerd door o.a. Macron op 1 van z’n toespraken) en de QVAX-lijst ook, dacht ik. Wel jammer dat ze dat bij jullie niet doen. Er zijn meer mogelijkheden om het handig te regelen als de overheid ermee komt.

In Frankrijk moet je op de website waar je je vaccinatie-afspraak maakt, eerst selecteren onder welke groep je valt (leeftijd, risicogroep, zorgberoep, 
) en krijg je afhankelijk daarvan de tijdslots en plaatsen die voor jou in aanmerking komen (afhankelijk van welk vaccin voor je voorzien is). Ik krijg dus enkel de plekken te zien in de buurt van mijn stad, waar ze Moderna of Pfizer hebben en nog plek voor morgen.

1 like

Ik zie het vanzelf wel. Iedereen reageert anders, ga me er niet druk om maken heb besloten. Als ik er niet lekker van wordt, is het als nog voor een goed doel

1 like

Ik heb gisteren mijn tweede Pfizer gehad.
Alleen vannacht een beetje pijn aan mijn arm, als ik er op ging liggen. Verder geen enkele last.
Ook van de eerste had ik helemaal geen last.

8 likes

Top. Hier bij de eerste ook alleen een beetje armpijn.

@SoonSoonThings bij astra was de eerste juist “heftiger” dan de tweede over het algemeen. En je hebt gelijk hoor het is t sowieso waard.

Ik hoor juist andere verhalen maar het maakt niet uit.

1 like

Mijn zus is na de eerste Astraprik doodziek geweest. Na de tweede had ze geen enkele last. Zoals je al zegt iedereen reageert anders. Gelukkig duren de bijwerkingen nooit lang.
Ik werd gisteren door de prikker al gewaarschuwd dat ik nu, na de tweede prik, waarschijnlijk wel last zou hebben. Maar gelukkig geen enkele bijwerking. Succes met jouw tweede prik.

3 likes

Sterker nog, de overheid vond het initiatief in het begin helemaal niks.

Ook ter geruststelling. Mijn huisgenoot had dit ook, heel veel pijn in de holtes. Geur- en smaakverlies, 5 Coronatesten gedaan, steeds negatief. Bleek sinusitis te hebben

Ik zag in de PostNL app vanochtend dat de oproep voor mijn vriend vandaag komt
 en dat ik er zelf blijkbaar ook al Ă©Ă©n krijg.

Ik heb alleen geen idee waarom haha. Ik val niet in een risicogroep en volgens mij weet de huisarts nog niet van mijn zwangerschap (een paar weken geleden sowieso niet). Maar goed, wel fijn natuurlijk!

8 likes

Goed te lezen dat er nog steeds oproepen binnen komen :slight_smile: Ik heb nog steeds niets binnen. Maar al wel heel enthousiast een afspraak gemaakt (kon sowieso pas 8 juni terecht als eerste dus heb nog even).

Ja ook zo’n opluchting! De gedachte dat we binnen een paar weken waarschijnlijk allebei gevaccineerd zijn is zo fijn. Om ons heen ook steeds meer mensen die een eerste prik hebben gehad of een afspraak hebben staan. Voelt echt alsof het einde in zicht is :partying_face:

4 likes

Ik hoorde vandaag dus weer op de radio: voor 1 juli heeft iedereen die dat wil een (eerste) prik gehad. En ben nog steeds benieuwd of we dat gaan halen haha. Mijn schoonvader kreeg van de week een uitnodiging en kan ‘pas’ 23 juni (4wkn later dus) terecht. Kan me niet goed inbeelden dat we in 4 weken Ă©n alle uitnodigingen gaan versturen maar dat iedereen dan ook dezelfde week nog terecht kan.

12 likes

Of we willen niet graag genoeg #LOA

Maar zonder gekkigheid, ik kan het me ook niet voorstellen. Ik val in de allerlaatste categorie (2003-1992) en als ik nu hoor dat 50-ers in mijn omgeving inderdaad pas eind juni terecht kunnen heb ik er een hard hoofd in. Overigens lijkt het wel heel erg per regio ook te verschillen hoe ver ze zijn?

4 likes