Ik hoorde laatst oudere mensen voor een winkel zeggen dat het nu onzin is voor hen om mondkapjes te dragen omdat ze al 2 prikken hebben gehad. Maar ze doen het dus maar half ofzo omdat anders mensen raar gaan kijken.
Zijn geen wilde verhalen. Het valt ons in het ziekenhuis op vooral bij de laatste golf dat mensen zich laten vaccineren terwijl ze al besmet zijn met Corona. Deel is echt onbewust absoluut niet doorhebben, maar deel ook struisvogel gedrag en gewoon klachten negeren om perse het vaccin maar in te rassen. En deze groep doet het opvallend slechter. Maar goed echt mooi gerandomiseerd onderzoek is niet, maar wel opvallend.
Slechts dringend advies.
Of zoals nu.nl erover schreef: indringend advies
Nouja, dat ze je vragen niet met coronaklachten naar de vaccinatietent te komen is in eerste instantie zodat je de GGD-medewerkers en andere bezoekers niet besmet. Als je klachten hebt blijf je nog altijd gewoon thuis, ze mĆ³Ć©ten je dat wel vragen voor de veiligheid van iedereen.
Maar ben benieuwd of het idd echt zo is, zie @Broodrooster het al bevestigen. Nieuwe angst unlocked hoor
Fair point, dat zal zeker meespelen. Al denk ik dat het ook gewoon veiliger is om geen corona te hebben als je een vaccin gaat halen, maar heb geen onderzoeken daarover gelezen. Zoān grote angst hoeft het toch niet te zijn? Je kunt je voor de zekerheid altijd een zelftest doen bij geen klachten (en bij klachten mag het sowieso niet en moet je je al bij de GGD laten testen).
Het staat als vraag in de gezondheidsverklaring, maar vaak vullen mensen die al een paar dagen van tevoren in. Of ze nemen de gezondheidsverklaring van de eerste prik mee en missen dus de āheeft u recentelijk Corona gehadā vraag (ze moeten dan ter plekke een nieuwe invullen). Ik doe de triage bij de GGD, heb al meerdere keren hoestende mensen voor me gehad maar dat is niet genoeg om iemand naar huis te sturen. Ik mag ook niet in gaan op de gegeven antwoorden in de gezondheidsverklaring, alleen naar de ājaā of āneeā kijken. (Allemaal nee = door, 1 of meer ja = arts). We gaan ervan uit dat iedereen die verklaring naar waarheid invult maar ik weet ook wel dat dat niet altijd gebeurd.
Je moet minimaal een maand wachten met vaccineren als je corona hebt gehad, ook als je allang klachtenvrij bent, dus dat gaat om meer dan de veiligheid van anderen die je mogelijk zou kunnen besmetten.
Ik word net aan een groep app van zo een 50 mensen toegevoegd door de man van een vriendin voor haar verjaardag (surprise party) Ik heb eerst 2 minuten naar mijn telefoon gestaard want ik dacht dit is een grap, daarna heb ik opgezocht of het max bezoekersaantal misschien was afgeschaft en daarna heb ik keihard gelachen en gereageerd; lijkt mij zeer onverstandig met zo een grote groep ik ben er niet bij. Gelukkig reageert bijna iedereen het zelfde.
Hahaha serieus we zitten al ruim een jaar in een pandemie hoe kom je er bij om dit te bedenken
Ik word wel blij van deze diagram gewoon bijna op de helft van het totaal aantal mensen dat geprikt mag worden (80%). Ok wel alleen eerste prik dan maar toch!
Volgende week voor voā¦
Po zijn binnen bij ons ook!
Ik zou ook laten testen!
Een familielid is dinsdag gevaccineerd en sinds vrijdag helemaal ziek. Dacht eerst ook door de prik, maarja nu een test gedaan en is positief Corona.
Hoop echt dat het mee gaat vallenā¦
Ik ben bekend met anafylaxi en had dus bij allergieƫn ja ingevuld.
Vriendin van mij vroeg dus ook āhoe was het bij de arts?ā (Zij werkt ook op een priklocatie)
Niks van gezien want ik ben gewoon de normale rij ingestuurdā¦
ik vroeg hoe lang ik moest wachten na de prik. Gewoon 15 minuten.
Later hoorde ik van haar dat mijn Ja niet gezien is blijkbaar.
Niks gebeurd, maar foutje bedankt
Oei! Dat is zeker niet de bedoeling. Ik check hem meestal nog een extra keer, om dit te voorkomen. Gelukkig is het goed gegaan
Bij de huisarts is mij helemaal nergens naar gevraagd. Heb ook nooit zoān verklaring gekregen en er is ook nooit gevraagd of ze het mogen delen met RIVM oid. Bijzonder. Volgende keer maar even vragen of ze het wel doorgeven. Ben niet van plan om naar het buitenland te gaan binnenkort, maar toch wel fijn als je zoān bewijs kan krijgen natuurlijk mocht dat nodig zijn.
Ook nadat jezelf nog had aangegeven dat je wel eens een anafylaxie hebt gehad? Mijn moeder moest zeker 30 min blijven zitten.
Jep, dat vroeg ik ook, hoelang moet ik nu wachten. Omdat ik allergisch heb ingevuld.
Maar nee, gewoon 15 min.
Voor de prikster niet bijzonder blijkbaar omdat ik de gewone rij in werd gestuurd?
En wist ik veel dat er een artsen rij was
Mijn aanvallen ontstaan alleen bij inspanning. Dus ik hield mij extra rustig die dag.
Wat gek joh, nou gelukkig goed gegaan!
We hebben een weekend weg geboekt voor eind dit jaar met meerdere mensen. Hoop dat t dan weer kan.
Ik wil eigenlijk naar zuid Afrika eind dit jaar , maar geef dat weinig kans
Maar vooral mān man en zān ouders zouden zo graag familie weer opzoeken - iedereen woont daar
Ja, snap ik. Dat weekend zal wel gaan maar of we met zn allen mogenā¦