Caronatopic #10

Zo blij, mijn ouders hebben vandaag beide de prik gehad en omdat ze al eerder corona hadden, hoeven ze er maar 1 te krijgen! Wooh!

Ze weten alleen niet meer precies wat ze ingevuld hebben m.b.t. het delen van de gegevens met RIVM, weet iemand of dat later nog aan te passen is?

7 likes

Opzich denk ik, dat als iedereen tzt gevaccineerd is, het wel zou moeten kunnen :face_with_monocle:? Maar dat is echt op niks gebaseerd haha

Joee toch maar even weg

1 like

Wow ik vind het echt bijzonder dat mensen zoā€™n stabiele hartslag hebben dat zoiets opvalt. (Sorry staat verder los van je bericht en goed dat je voor de zekerheid laat testen!)

Ja lang leve die fitbit dus haha. Daar staat een grafiekje bij en als die altijd redelijk recht loopt of naar beneden en nu opeens steil omhoog, dan zie je wel verschil.
Mijn gemiddelde hartslag in rust is altijd ergens in de 60. Verschil tussen laag of hoog in de 60 valt me niet per se direct op, maar vandaag begon dat getal ineens met een 7 (was dus 70) en dat viel wel op.

Ik heb, afgezien van een beurs gevoel op de prikplek, echt nergens last van gehad. Bijwerkingen was het enige waar ik ā€˜bangā€™ voor was met vaccineren, omdat ik de combi zwanger en ziek zijn zo rot vind.
Nu ga ik nog meer propaganderen dat zwangere vrouwen zich gewoon moeten laten vaccineren :grimacing::heart:

19 likes

Hee wat voor tracker is dit? Mijn vriend heeft een fitbit maar vindt die niet meer zo fijn. Dit ziet er uit als eentje met veel health stats?

1 like

Een whoop! Ik ben er extreem enthousiast over.

Oh wow heb even snel gekeken, klinkt heel nice! Uitgebreide data ook. Vind het alleen jammer dat het geen schermpje heeft, maar op zich kan je het dan juist combineren met een mooie horlogeā€¦

2 likes

Ik heb mā€™n moeder een beetje lastiggevallen mbt zich laten vaccineren en daar voel ik me stom over :frowning:

Ze kwam laatst ineens met van die kulargumenten dat haar immuumsysteem het misschien allemaal wel aankon, dat zij niet zou hoeven omdat de rest al zou gaan etc etc, en toen was ik best fel. Ze zei daarop dat ze zich misschien zou laten vaccineren vanwege gedoe met reizen anders en toen hadden we het er daarna over dat het ook wel een voorwaarde is om weer bij mij thuis tr komen (mijn partner is nl heel streng).

Dus nu heeft ze toch maar een afspraak gemaakt maar ik vind het eigenlijk wel kut dat ik zo gepusht heb met negatieve dingen mehhh

tis voor een groter doel geweest. Ik begrijp je gevoel wel, aan de andere kant is het af en toe wel nodig, want die anti-corona league schreeuwt ook keihard met allerlei onzin

5 likes

Een kennis van me heeft corona gehad in februari vorig jaar nog voor alle lockdowns enzo en heeft long covid, loopt nu 8 maanden bij een revalidatiecentrumā€¦ en ze wil geen vaccin :cold_sweat:

Weet ik niet, ze reageerde niet op mā€™n vraag waarom ze niet wil

Zou het helpen om berichtgeving te delen waarin gesuggereerd wordt dat het vaccin lijkt te helpen bij mensen met langdurige klachten?

4 likes

Ja, zat ik ook aan te denken!

Waarom zou je dat doen? Als iemand niet wil, dan wil die niet. Waarom mensen ā€˜opdringenā€™ met berichtgeving waar ze klaarblijkelijk niet in geloven of willen geloven. Wij vinden het ook vervelend dat ā€œwappiesā€ ons die andere nieuwsberichten opdringen.

4 likes

Zeg niet dat je tot in den treuren moet gaan doorzagen, maar een gesprek aangaan en daadwerkelijke informatie aandragen die haar zouden kunnen helpen bij haar herstel vind ik wel wat anders dan een Breitbart/Telegram linkje over lulkoek delenā€¦

10 likes

Moet gewoon kunnen toch. Komt uit een goed hart en je wil het beste voor de ander/de samenleving. (Overigens willen veel ā€˜wappiesā€™ dat ook, maar kijken zij er op een hele andere manier tegenaan met betrekking tot wat beter is).

3 likes

Gisterochtend gevaccineerd en ik heb me toch last van mā€™n arm. Ik heb zelfs gisteren na de vaccinatie mijn arm nog gemasseerd, maar heeft niet echt mogen baten. Was net lachen toen ik mezelf ging aankleden. :joy:

4 likes

@Nysmn @Daria

Ik snap wat je zegt, maar sommige mensen zijn er van overtuigd dat je met een vaccin jezelf in gevaar brengt. Zij vinden onze overtuiging lulkoek. Dus dat is een omgekeerde wereld waar wij met ons hoofd niet bij kunnen, maar zij kunnen evenmin met hun hoofd bij onze overtuiging.

Vrienden/familie die zich niet willen laten vaccineren, prima. Eigen keuze. Ik ga hen niet mijn visie daarin opdringen, want ik wil het vice versa ook niet.

1 like