Inderdaad, mensen mogen best leren dat aan hun keuzes consequenties vastzitten. Bye bitches
voor je bevlogen pleidooi midden in de nacht. Helemaal eens ook met je opmerkingen over âachterstandâ. In het VO is er ook wel wat inspraak voor docenten, maar doordat het grotere organisaties zijn, wordt daar denk ik soms wel iets meer van bovenaf opgelegd. Zo kozen veel schoolleidingen dit jaar bijvoorbeeld voor het inschakelen van commerciĂ«le bureautjes, die van alles beweren en doen, terwijl docenten alsnog de verantwoordelijkheid dragen en op resultaten afgerekend worden. Gelukkig dat de Tweede Kamer wil dat dat met de NPO-gelden niet zomaar kan.
Dat er extra geld komt, lijkt me ook wel hard nodig. De dubbele lockdown (verspreid over nu 2 leerjaren) heeft er in het VO wel echt ingehakt. Niet alleen qua leerontwikkeling, maar vooral ook op mentaal vlak. Zeker bij leerlingen die net in zoân overgangsfase zitten: van PO naar VO of van onderbouw naar bovenbouw. Daar zit zoveel angst, stress en paniek. Met 16 leerlingen in een klas kan ik nu goed individuele aandacht geven, maar met 32 is dat in een uur nauwelijks te doen. Voor juist die kwetsbare groep veroorzaakt weer zoân verandering zo veel onnodige onrust.
Punt is alleen dat scholen natuurlijk wel verantwoordelijk worden gehouden voor de kwaliteit van hun onderwijs. Als je als school niet volledig opengaat of docenten dit zelf laat beslissen, dan word je daar in elk geval door de onderwijsinspectie op afgerekend. Een school mag daarom volgens mij alleen dicht wanneer dat in opdracht van de GGD gebeurt. En het verschilt erg per GGD hoe die daar tegenaan kijken. Bij mij is nog nooit een klas of jaarlaag in quarantaine gegaan, terwijl er vaak wel 3 soms 5 en ook wel een keer 10 actieve besmettingsgevallen in Ă©Ă©n klas zaten. Dan wordt namelijk gezegd dat het niet aangetoond kan worden dat ze elkaar besmet hebben, maar dat ze het ook ergens anders hebben kunnen oplopen. Daarvoor zullen nu wel die sneltesten zijn, maar dan moet je maar hopen of dat echt en goed gebeurt. Genoeg moederharten die dat niet aankunnen.
Maar wordt het echt verplicht voor alle VO kinderen om 2x per week te testen? Of een âdringend adviesâ?
Als die testen net zo vlug beschikbaar komen als in het PO (is in februari beloofd, waren er in meiâŠ), zijn zelf alls babyâs al ingeĂ«nt
Word doodmoe van zulke mensen. Altijd maar janken dat we een âpriefesiewetâ hebben, denken dat dat betekent dat ze niks meer hoeven (âdie roverheid kan me niks maken!!â), maar owee als al die privacy ze eventjes niet goed uitkomt en ze geen coronapaspoort krijgen
Dit klopt niet helemaal, er is in februari gezegd dat ze met een proef zouden starten met zelftesten in het onderwijs (is ook gebeurd) en dat het binnen drie maanden landelijk doorgevoerd zou zijn. Waarom dat pas na drie maanden kan is me ook een raadsel, maar dat is wel van tevoren gecommuniceerd (ik vroeg me op dat moment namelijk ook al af waar die proef voor nodig was, zet het gewoon zsm inâŠ)
Ik was gisteren bij mijn ouders en zij zijn beide afgelopen dinsdag ingeënt. Maar mijn moeder was dus echt onwijs ziek drie dagen lang. Ze heeft ook diabetes en mijn vader had nergens last van. Maar ze heeft echt een paar dagen hoge koorts gehad, overgeven, overal spierpijn, geen reuk en smaak.
Er ging toch wel door mijn hoofd: âstel dat ze besmet was geraakt, misschien was ze dan ook wel zo ziek geweestâŠâ ben in ieder geval blij dat ze ingeĂ«nt zijn.
Nergens is dat toch bekend? Hoe komt ze op 1 juni of heb ik iets gemist
Over mondkapjes gesproken, het valt mij steeds meer en meer op dat oudere mensen hun mondkapje echt structureel onder hun neus dragen please
Nee ik kan t ook niet vinden. Haar bron: facebook. Heb alleen kunnen vinden dat die mondkapjeswet ofzo tot 1 juni is. Ben nog niet ready voor een mondkaploze wereld hoor. Vieze mensen.
En ja onder de neus. Maar vaak genoeg ook onder de mond.
Oh ik wel, kan niet wachten tot we die kapjes af kunnen doen zeker nu het warmer wordt. Maar volgens mij is er nergens gezegd dat het tot 1 juni is ik vermoed dat we ze op moeten houden tot de laatste is gevaccineerd
Ik hoorde in de BNR podcast dat op Lareb staat dat vrouwen veel meer last hebben van de bijwerkingen van de vaccins dan mannen.
Dus ook dat kan een logische verklaring zijn.
Oh zo, dan heb ik het misđ en idd waarom die proefđ€·ââïž
Maar goed toch eersr zien dan geloven dat die er volgende week zijn
Wil niet heel doemdenkerig zijn maar geen reuk en smaak is een symptoom van corona en niet van een vaccin⊠als ze zich nog niet lekker voelt is het het wel waard om voor de zekerheid te testen
Nee ik ook niet, heb meer het idee dat mondkapjes er zijn voor de bewustwording dat er nog steeds corona is dan het echt om veiligheid gaat.
Wat nodig is, is nodig maar op mijn werk 8 uur lang met een mondkapje en warm weer vind ik best lastig
Denk dat het niet verplicht kan worden. Het is natuurlijk best âinvasiefâ vergeleken met bijvoorbeeld een temperatuurscanner en dat laatste mag een school al niet doen, omdat medische gegevens privĂ© zijn. Een zelftest lijkt me ook nogal fraudegevoelig (ik heb nog wel een paar negatieve liggen). Nu waren ze alleen beschikbaar voor leerlingen bij een uitbraak en volgens mij is het verschil dat leerlingen bij volledige heropening ook routineus zouden moeten kunnen testen.
Ben achteraf ook echt blij dat ik een zelftest heb gedaan voor mijn vaccin, en ook mijn moeder een zelftest heb laten doen (ondanks dat het resultaat gelukkig negatief was). We hadden helemaal geen klachten, maar ik wilde wel wat zekerheid dat we niet met corona een vaccin zouden krijgen aangezien de kans groot is dat het dan alleen maar erger wordt.
2 dagen na mijn tweede vaccin kreeg ik aardige keelpijn en verkoudheid/hoofdpijn. Precies na 5 dagen incubatietijd (mijn baby was 5 dagen er voor ziek geworden). Ik kneep hem ook wel even moet ik zeggen
Dacht ook wel wow wat heb ik de wereld misdaan als ik 2 dagen na mijn 2e vaccin toch nog corona krijg. Maar RS virus heeft ook 5 dagen incubatietijd dus gelukkig is het dat
Bedoel je volgende week voor het VO of PO? Want wij hebben ze sinds vorige week wel binnen!
Ik denk dat de medische experts daar een beter antwoord op kunnen geven, maar het is niet voor niets natuurlijk dat wanneer je een vaccin afspraak inplant ze verzoeken om niet met corona klachten te gaan vaccineren. En heb nu al te vaak nieuwsberichten gelezen waar het misgaat, en volgens mij is de oorzaak dan altijd dat diegene al corona had voordat die een vaccin had. En waarom zou je het risico nemen? Voor een paar euro heb je al iets meer zekerheid (en als je klachten hebt zou ik sowieso naar de GGD gaan om te testen).