Scholen moeten dat idd aantonen, maar zijn er heel vrij in waar het geld heen gaat. Wij hebben met het hele team meegedacht. Wij zouden volgend jaar een klas terug moeten ivm aantal lln, maar kunnen met dit geld die klas houden en dus zo zorgen voor klasverkleining (op papier dan, want ipv 4 giga klassen hebben we er straks 3…) en nog geld over voor bijv een onderwijsassistent pf wat wij dan willen.
Verlengde schooldag mag bijv ook, maar dat gaan wij niet doen.
Dus in mijn ogen is dit geld wel ‘goed’, omdat we er iets heel nuttigs mee kunnen.
(Eerder investeren in onderwijs en kleine klassen was zinvoller geweest, dan waren er geen achterstanden, maar ja wie ben ik🤷♀️)
Bovendien haat ik het woord achterstand. Achterstand op wie? Op wat? Op de ontwikkeling van een kind? Op de rest van het land? Op de klas? Mijn kinderen hebben allemaal kei en keihard gewerkt thuis en giga hun best gedaan, en horen dan in het nieuws dat ze achterstand hebben. Lekker voor hun zelfvertrouwen zeg
Naast dat het niet waar is! Mijn kinderen hebben resultaten gehaald die ze zonder scholensluiting ook zouden halen.
Hebben ze sociale contacten gemist? JA
Hebben sommige kinderen veiligheid gemist? Ook ja.
Maar geen leerachterstand!
Side note: ik kan hier alleen over mijn klas spreken he! En ik geloof echt dat er kinderen en scholen zijn die het veel moeilijker gehad hebben en nog hebben (dus voel je je aangesproken een )
Daarnaast: na 8 weken weer open gegaan, zijn wij verder gegaan waar we geëindigd waren voor we sloten en binnen een uur voelde het voor iedereen weer goed en veilig en normaal.
Als kinderen het vertrouwen maar krijgen van grote mensen