Caronatopic #10

Haha nee dit kun jij ook hoor. Wiskunde is niet nodig alles doet de computer voor je. Stel je bent een internist hoef je geen naald aan te raken. En we hebben handschoenen hè!

Moest overigens recent wel een beetje lachen. Ik was een kijkonderzoek van de longen aan het doen en toen viel de co-assistent naast mij flauw. :sweat_smile:

@11PM ja dat vind ik zo jammer hè. Het zijn maar 2 prikjes en wat afstand bewaren en je kunt vast 100 worden.

3 likes

Ja leef op eigen verantwoording hé :laughing:

Gewoon het ziekenhuis uit schoppen dan.

Ik vraag me soms af of de mensen die vinden dat we niet zo ‘angstig moeten zijn voor de dood’, dat ‘de dood onderdeel is van het leven’ en de ‘dor hout’-zeggers dit ook vinden als het henzelf betreft.

3 likes

Ze wilde eigenlijk graag naar huis. Nee mevrouw zo werk dat niet. En gelukkig was ik niet haar hoofdbehandelaar. Ik heb haar arts gebeld en succes gewenst :crossed_fingers:t3:.

4 likes

Sowieso echt iets raars om te zeggen. Als je op een terras gaat zitten met een zonnehoed op zegt de eigenaar toch ook niet: je hoeft hier geen zonbescherming te dragen hoor?

6 likes

Ja, of als het hun ouders of kinderen betreft. En ja, de dood hoort bij het leven, maar zolang ik de dood (van mij of mensen in mijn omgeving) kan uitstellen door middel van een vaccin en het houden aan de regels, graag.

4 likes

Ik reageerde ook zo van, nou ik hou het wel graag op. Mijn man stond ook echt even verstijfd van schrik. We hadden er best een eind voor gereden dus toch maar even gekeken naar de tafel maar wilde ook graag snel weg.

1 like

Maakt niet uit

1 like

Mijn broer zei van wel, als het onze ouders betrof. Maar het vaccin mochten ze niet want daar zouden ze dood aan gaan.

Ik had gezegd JOE daar is het gat van de deur succes he!

Echt veel respect voor jullie beroepshouding en geduld met zulke mensen.

Het kabinet: nee je mag maar twee mensen per dag ontvangen want we zijn er nog niet mensen
Ook het kabinet: je mag de laatste 4 weekjes veelal ongevaccineerd in een krap lokaal lesgeven aan 32 lln die het niet zo nauw nemen met de regels

:clown_face::clown_face::clown_face::clown_face:

Dit kabinet, I can’t. Slob met z’n minimaal 6 fysieke lesweken. Bewijst maar weer dat hij totaal geen weet heeft van de praktijk

17 likes

Nou ja en die 32 worden er toch al gauw 150 of meer op een dag, uitgaande van een lesdag van 5 lesuren (wat een soort rustdag is want in mijn ervaring heb je meestal 7 of 8 lesuren dus 210/240 kids) op een dag. Ik vind het echt bizar dat dit zo moet :pensive:

7 likes

Scholen moeten dat idd aantonen, maar zijn er heel vrij in waar het geld heen gaat. Wij hebben met het hele team meegedacht. Wij zouden volgend jaar een klas terug moeten ivm aantal lln, maar kunnen met dit geld die klas houden en dus zo zorgen voor klasverkleining (op papier dan, want ipv 4 giga klassen hebben we er straks 3…) en nog geld over voor bijv een onderwijsassistent pf wat wij dan willen.
Verlengde schooldag mag bijv ook, maar dat gaan wij niet doen.
Dus in mijn ogen is dit geld wel ‘goed’, omdat we er iets heel nuttigs mee kunnen.

(Eerder investeren in onderwijs en kleine klassen was zinvoller geweest, dan waren er geen achterstanden, maar ja wie ben ik🤷‍♀️)
Bovendien haat ik het woord achterstand. Achterstand op wie? Op wat? Op de ontwikkeling van een kind? Op de rest van het land? Op de klas? Mijn kinderen hebben allemaal kei en keihard gewerkt thuis en giga hun best gedaan, en horen dan in het nieuws dat ze achterstand hebben. Lekker voor hun zelfvertrouwen zeg :+1:
Naast dat het niet waar is! Mijn kinderen hebben resultaten gehaald die ze zonder scholensluiting ook zouden halen.
Hebben ze sociale contacten gemist? JA
Hebben sommige kinderen veiligheid gemist? Ook ja.
Maar geen leerachterstand!

Side note: ik kan hier alleen over mijn klas spreken he! En ik geloof echt dat er kinderen en scholen zijn die het veel moeilijker gehad hebben en nog hebben (dus voel je je aangesproken een :heart::kissing_heart:)

Daarnaast: na 8 weken weer open gegaan, zijn wij verder gegaan waar we geëindigd waren voor we sloten en binnen een uur voelde het voor iedereen weer goed en veilig en normaal.
Als kinderen het vertrouwen maar krijgen van grote mensen

23 likes

Omg mn geduld is echt op met iemand. Het hele jaar nam ze corona al niet serieus dus heb r t hele jaar niet gezien. Zegt ze nu ja mondkapjes zijn vanaf 1 juni niet meer verplicht dus heb mn verklaring al uitgeprint. Eh die verklaring kan de hele tijd al dus waarom nu al opeens. Plus je droeg m al niet eens over je neus. Plus je bent gewoon zo fuckin egoistisch I cant. En dan zeggen dat onze meningen te veel uit elkaar liggen. En dan moet zij nog even benadrukken dat ik gek ben door te vragen maak of ik mn boodschappen nog schoon maak. Ik word hier zo zo zo boos van. En dat werkt dan met peuters. Oftewel als zij t krijg kunnen hun t krijgen en dus hun ouders. Als ik een ding heb geleerd door deze pandemie is dat ik toch lichtelijk gek ben, maar nog belangrijker dat ik de mensheid over t algemeen heel kut vind.

En ja laat los en weet ik t. Maar als er genoeg van dit soort mensen zijn blijft corona altijd een gevaar. En ik ben t zoooo zat.

1 like

Ik vind het echt te treurig voor woorden dat er nu weer iets bedacht moet worden voor de groep mensen die met volle bewustzijn NEE aanvinkt bij toestemming om vaccinatie door te geven aan het RIVM (want: roverheid), maar nu gaat janken omdat hun vaccin niet digitaal geregistreerd staat en dus niet digitaal zichtbaar is. Wtf denk je nu helemaal.

54 likes

Inderdaad om gek van te worden hoor, maar waarom vraag je aan zo iemand of ze d’r boodschappen nog schoonmaakt? Is toch verder niet jouw probleem en je weet toch al wat het antwoord gaat zijn.

We zijn een volk van verwende kleuters.

10 likes

Stond niet helemaal helder. Zij vroeg t aan mij. Als echt zo’n sneer van jij bent gek. Boeit mij wat jij met je boodschappen doet. Ik zet in deze tijd geen blikje van de winkel aan mn mond. En trouwens super ranzig dat dat normaal is. Ook in normale tijden.

5 likes

En nog ter aanvulling: ik heb samen met een collega 500 oproepbrieven inclusief die ja/nee-keuze persoonlijk in ontvangst genomen en bij elke “nee” (gelukkig niet veel hoor, denk 5%) gevraagd: geeft u géén toestemming? Dit kan gevolgen hebben voor als u straks wilt reizen. Maar niemand veranderde van gedachte, allemaal met een star hoofd: nee wil ik niet.

Prima, maar ga dan geen oplossing via de overheid verwachten, als je daar blijkbaar juist geen vertrouwen in hebt.

39 likes