Al die scenario’s en data over mogelijke versoepelingen echt I don’t care. Ik blijf wel in m’n kot. Ik wil gewoon zsm die vaccinatie als daar nieuws over is (mag ik al???) let me know. Grtjs
Ik snap niet goed hoe ze dat vaccinatie schema voor zich zien. Want in dat schema staat dat eind juni iedereen boven de 40 gevaccineerd moet zijn. Dan hebben we dus een half jaar gedaan over de leeftijd categorie 40 tot 90.
Hoe kunnen we dan één maand later, in juli de hele categorie 18-50 hebben gefixt? Of komt het leger in juli helpen of zo?
Nou echt he. En het gezeur over terrassen open; mensen het is 6 graden buiten. Laat mij gewoon met 3 vrienden bij elkaar komen. Kan mij het terras nu even schelen (ok met warm weer wel maar nu denk ik boeiend)
Mijn universiteit is een maand geleden al open gegaan, wel op aangepaste manier natuurlijk maar alles is wel een tijdje weer open, vergelijkbaar met hoe het in September was. Volgens mij mocht dat officieel helemaal niet maar hebben ze dat gewoon zelf besloten aangezien de overheid stelselmatig het hoger onderwijs negeert in de maatregelen. :’)
Zou het?? Als dit zo is ik teken ervoor hoor
Mja eerst zien dan geloven!
Het is toch ook gewoon om te janken, mogen we vanaf de 26e maar liefst ÉÉN DAG per week naar school en dan iedere week opnieuw testen…
Edit: En ja, het is beter iets dan helemaal niets, maar vind het best een domper.
Mijn uni is dus a sinds begin maart alweer open, inderdaad één dagdeel per student voor werkgroepen e.d., en daarnaast kan je ook weer studieplekken reserveren.
Ik weet niet of je al antwoord hebt gehad, maar voorwaarde is dat we qua ziekenhuisopnames over de piek van de derde golf heen zijn. Of zoiets.
Waar staat NL nu eigenlijk tov andere europese landen met vaccineren? Nu we dus bijna de 4miljoen hebben gehaald
Ja, ik hoorde het net bij de vragen. De ziekenhuis opnames moeten omlaag
Ohhhh I wish. Wel fijn voor jou!!
Mijn vader uit 1958 heeft zijn eerste Astrazeneca gehad in Noord-Holland! voor de mensen die zich afvragen hoever ze ongeveer zijn in de provincie
Nouja, daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan (net zoals deze vaccins) en daar is in de studies niemand doodgegaan. De ernstigste mogelijk gerelateerde bijwerking onder de 80.000 onderzochte jongeren was het ontstaan van diabetes en de ziekte van Crohn.
De publieke opinie was (en is misschien nog steeds wel) dat het vreselijk gevaarlijke onverantwoorde vaccins waren, maar objectief is dat dus niet zo vastgesteld. Als uit deze studie was gekomen dat er een paar jongeren dood neer waren gevallen gerelateerd aan een vaccin voor een aandoening die maar een heel klein percentage uiteindelijk gezondheidsschade gaat opleveren, had de overheid het ook niet zomaar opgenomen in het RVP, dan hadden ze zich ook nog eens achter hun oren gekrabd of de baten wel opwegen tegen de gevaren.
Mijn vader heeft ook een afspraak voor het vaccin volgende week (en hij is 69 dus aan die leeftijdsgroep beginnen ze hier nu kennelijk ook!)
Dus dit. Ik geloof het niet meer (tot nu toe was ik nog best hoopvol lol, maar nu met al die vaccin stops… nee).
Dat zal wel niet voor niets nog open staan gok ik
Mijn lieftallige boomer papa:
“Ik geloof het pas echt, als die 2e spuit in m’n arm zit, met de juiste vloeistof. Want vergeet niet: een Duitser is pas verslagen als ie in de bus zit!!!”
Als ze niet open zij gezeik, als ze wel open zijn ook gezeik. Ik wil het niet weten
De media is daar zo kut mee ‘de scholen zijn dicht kan echt niet’ en dan ‘de scholen zijn open, is dat wel verstandig’
Hou op schei uitttttt
Nou echt he! Make up your mind people. Of verras ons gewoon suuurpriiise alles is weer normaal happy 1 juno allemaal!
Het aantal gezette vaccinaties wordt nu beperkt door de beschikbaarheid van vaccins, niet door de capaciteit om te prikken. De verwachting is dus dat er op een gegeven moment heel veel vaccins geleverd gaan worden waardoor de prikcapaciteit volledig benut kan worden.