Caronatopic #10

@Krabsalade @anon3765766 thanks! Gelijk doorgestuurd naar mijn moeder, maar ze had al een afspraak gemaakt haha. Ze krijgt Janssen

4 likes

Ja klopt, heel lastige keuze, goedkeuring is natuurlijk ook al snel te verwachten. Maar weet even niet wanneer ik een bewijs van vaccinatie ga krijgen mocht ik de echte hebben gehad.
Alleen daarom zou ik dan ook de andere willen mocht ik echte hebben gehad.
Het is makkelijker inderdaad als blijkt dat ik de placebo heb gehad haha.

2 likes

Heb deze standaard open staan op mijn laptop Nieuws | RIVM

1 like

Maar hoe werkt dat dan precies als een bepaalde leeftijd een specifiek vaccin krijgt? Of krijgen deze leeftijden hun vaccin allemaal bij de huisarts? De GGD locatie waar ik en mijn moeder onze vaccins hebben gekregen prikken alleen maar met Pfizer, dus als jouw leeftijd aan de beurt is en je kiest die locatie dan krijg je gewoon Pfizer?

Ja klopt, zijn bijna klaar. Daarom twijfel ik ook zo, ook v.w.b. je laatste punt, dan kan iemand anders het vaccin nemen. Maar wil ook wel graag vaccinatie bewijs. Stel dat ik komende zomer ergens naar toe wil waar dat voor nodig is? Geen idee wanneer je dat bewijs krijgt mocht ik de echte hebben gehad. Maar goed, kan dat allemaal bespreken natuurlijk met Curevac.

Pfizer is hetzelfde soort vaccin als Curevac, dus ook dikke prima!

1 like

Dat gaat volgens mij gewoon op beschikbaarheid van vaccin. Want steeds die jaartallen gaat ook gewoon via GGD, niet via de huisarts.

We hebben nu maar 3 keuzes (want AZ is niet echt een keuze meer) en er komt nu een batch Janssen aan en die gaat nu dus naar de nieuwe leeftijdsgroepen. De personen met medische indicatie was Pfizer/Moderna voor gereserveerd. Mijn locatie had ook alleen Pfizer dus dat kreeg iedereen, maar dat kan bijv. in Groningen weer anders zijn, daar hebben ze misschien meer Moderna.

3 likes

GGD’s prikken gewoon met wat ze geleverd krijgen. Ik zie zorgpersoneel hun tweede AstraZeneca gewoon via de GGD krijgen. Verder is er vanuit de GGD’s idd tot nu toe alleen met Pfizer geprikt voor de uitgenodigde jaartallen, maar nu krijgen ze gewoon vanalles geleverd en gaan ze daar mee prikken.

2 likes

Volgens mij hebben GGD’s nog geen Moderna tot hun beschikking gehad!

Ik zie hier weer allemaal mensen reageren die geen Janssen willen. Het is ook nooit goed he

Helemaal nog niet? Ok! Ja ik zag in V alleen loketten met Pfizer en voor mij was het toch potato-potato haha

Ugh ik zag Gerard Joling (1960 = AstraZeneca via huisarts) op tv ook zeggen:

Ja ik krijg binnenkort m’n prik, ik had al AstraZeneca kunnen krijgen, maar ik zei: nee die hoef ik niet, ik wil die ene hebben, ik wil die Pfizer! Dus die krijg ik nu.

:fu::fu::fu:

4 likes

Vind het overigens wel raar dat mijn moeder Janssen krijgt en niet in de risicocategorie valt en dat mijn vader afgelopen week moderna kreeg en dus twee prikken moet, terwijl hij wel in een risicocategorie valt. Je zou toch zeggen dat je de risicogevallen als eerste volledig gevaccineerd wil hebben. Maar goed zal ongetwijfeld een logische reden voor zijn die met levering te maken heeft

Pff ik hoor er ook al weer een paar. Zo vermoeiend. Wees gewoon tevreden met wat je krijgt.

Wat gebeurt er eigenlijk met mensen die Jansen of AZ weigeren? Worden die later opgeroepen voor Pfizer of Moderna? Of echt gewoon helemaal achteraan aansluiten?

1 like

Ik heb iig nog geen enkele Moderna-terugkoppeling vanuit de GGD gezien, alleen bij patiënten die in het ziekenhuis zijn gevaccineerd en ziekenhuispersoneel (en huisartsen, haha) heb ik Moderna gezien.

Maar over de medische risicogroep werd idd wel gezegd: deze groep krijgt Pfizer of Moderna. :face_with_monocle:

2 likes

Ik heb gisteren bij de GGD Moderna gehad. Ze hadden daar zowel Pfizer als Moderna, bij de balie kreeg je to horen welke je kreeg (dat kon hij op de computer zien) en dan kreeg je een sticker met een kleur en naam vaccin erop moest je door de kleur boog die bij die sticker hoorde voor de juiste wachtrij. Haha, voelde bijna als een attractie.

@Shadina wellicht kun je als je uit dat jaartal komt alleen locaties kiezen die ook Janssen geleverd gaan krijgen?

5 likes

Ah mooi! Dan zal het idd ook nog wel regionaal verschillen, wat @mikselke al zei.

1 like

Ik hoorde juist wel veel mensen die Janssen wilden, omdat ze er dan met 1 prik vanaf waren haha

3 likes

Bijwerkingen vallen reuze mee gelukkig, voelde me gisteravond een beetje mehh. Niet echt ziek, maar alsof je wat ziekig gaat worden. Ben op tijd naar bed gegaan en heb megavast geslapen, zelfs niet wakker geworden vd kindjes vannacht. Ben wel echt mega mega moe, als in ik ben nu 1,5u wakker en zit aan mijn 2e kop koffie want kan mijn ogen niet open houden :joy: maar goed als dat alles is.

12 likes

Ik had na de tweede Moderna wel wat meer last. :grimacing::grimacing::grimacing: Maar viel ook reuze mee.

1 like