Caronatopic #10

Maar Moderna geeft hogere bescherming toch? Dus vind dat juist ook wel een belangrijke factor.

@Suikerklontje in mijn stad is voor zover ik weet maar 1 vaccinatielocatie en die krijg je ook als je belt. Maar ik denk dat ze straks als Janssen geleverd krijgen misschien dan 2 ingangen oid mogelijk gaan creëren.

3 likes

M’n vriend heeft donderdag zijn eerste AZ prullenbakvaccin gekregen, en ik heb wat screenshots van zn tracker. Ik dacht dat dat misschien wel leuk was om te delen, omdat je dan echt cijfers ziet!

Dit is resting heartrate, wat wordt gemeten in je slaap. Die is de afgelopen 2 nachten vrij hoog, maar voor hem niet extreem hoog. Aan de onderkant zie je wat cijfers die zijn weekgemiddelden aangeven, voor nu niet zo relevant.

Dit is de hoeveelheid ademhalingen per minuut, ook gemeten in je slaap. En je ziet echt superduidelijk vanaf woensdagnacht, maar vooral afgelopen nacht dat ie heeeeeel erg omhoog gaat. Dit varieert normaal amper, dus dit is echt super opvallend en tevens ook een indicatie als je covid hebt (dus geen vaccinatie).

Ik vind het echt grappig om te zien dat het even verwerkt moet worden door je lichaam. Vanaf gisteravond (ongeveer 30 uur na de prik) begon hij zich ziekjes te voelen.

14 likes

Haha ja wtf is dit nou weer voor beredenering. “Ik kan geen 90% bescherming krijgen dus in plaats van de next best thing (67%), lijkt helemaal geen bescherming me het beste alternatief!!”

Waarom zijn mensen zo :sob:

13 likes

Want: dom
De een z’n dood, is de ander z’n vaccin. Mogen ze zich daarna wel bedenken, maar eerst ff andere mensen aan de beurt

1 like

Hate to break it to ya Cora, maar als je zo redeneert ben ik bang dat de veiligheid van jouw anticonceptie inderdaad rond dat percentage ligt

11 likes

De beschermingsgraden kan je ook helemaal niet zo 1 op 1 vergelijken, want de tests zijn uitgevoerd in verschillende periodes waarbij het mogelijk is dat de ene vooral resultaten heeft uit een periode met een hoge piek van besmettingen en de ander in een dal waardoor deelnemers ook meer of minder risico liepen op covid. + andere varianten zoals de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse speelden eerder nog amper een rol waardoor die nauwelijks invloed hebben gehad op de studies van pfizer bijv en wel op vaccins die later kwamen. Het is heel goed mogelijk dat Pfizer en Moderna als ze nu getest zouden worden op een ander percentage bescherming uit zouden komen. Goedgekeurd vaccin betekent dus gewoon dat het een goedwerkend vaccin is zoals beoordeeld door experts. Als ik in het ziekenhuis lig ga ik ook niet alle tesresultaten opvragen van de medicatie die ze me willen toedienen zodat ik met mijn lekenexpertise nog even de afweging kan gaan maken welke de juiste is.

26 likes

Als gisteravond 30 uur na de prik was, is hij dan niet donderdag gevaccineerd?

2 likes

Goed punt hahaha ik pas m aan

1 like

Kreeg een update van de PostNL app dat er post onderweg was en mijn hart maakte een sprongetje, nouuu zo te zien is het reclame. Ik hoop dat er vertraging is maar ik heb net wel even een potje zitten janken 🥲. Allemaal mensen om mij heen krijgen een uitnodiging voor medisch risico en snappen niet waarom en ik die daadwerkelijk een medisch risico heeft(is?) hoor maar niets. Wil maandag weer de huisarts bellen maar die man wordt denk ik ook ondertussen gillend gek van mij. Nog maar ‘even’ geduld hebben vrees ik.

3 likes

M’n uitnodiging is er, zo blij mee!

Wel jammer dat ik op de website maar drie locaties kreeg, die best ver hier vandaan zijn? Heb geen auto, dus dat is vet onhandig. Krijg je andere locaties als je belt?

6 likes

@Krabsalade Ik heb afgelopen week ook Moderna via de GGD ontvangen! (benoem hier liever niet waar ik woon maar jij hebt geloof ik eens gepost ooit in deze stad in het ziekenhuis gewerkt te hebben/co-schappen gelopen oid en dat je er mooie huizen in de buurt vond staan :wink: dus het hoeft niet eens zo’n groot regionaal verschil te zijn als eerder geopperd!)

1 like

Hahaha ik weet al waar, is qua km dichtbij, maar wel een andere GGD-regio!

1 like

Wat gebeurt er als je hem niet neemt nu? Mijn vader is 1966 maar die ziet de nood gewoon niet en werkt daarnaast 50 uur per week en zou daar nooit vrij voor nemen, kan hij hem dan nog later halen? Of is het dan pech?

1 like

Dat wel indd, maar bedoelde dat het dus niet zo’n drastisch verschil als noord- vs. zuid-Nederland hoeft te zijn :wink:

2 likes

Ik heb mn eerste prik gehad, zo blij! De arts zei ‘Pfizer is een prachtig vaccin en je baby zal je eeuwig dankbaar zijn’ :sleepy::heart::heart:

68 likes

Kan ook later nog, maar GGD’s prikken ook op zaterdag en zondag en in avonden he.

3 likes

Ik had hier nog niet van gehoord! Maar ik ga me opgeven, fijn dat je het linkt :relaxed:

Oh top! Dat wist ik niet eens, ik heb mijne van de huisarts gekregen

Had bericht doorgestuurd naar een collega, zodat hij een afspraak kan maken. Appt hij dat hij pas op 8 juni kan.
Euh je hebt tenminste een datum.

mijn collega was 2 weken geleden om
23:30 aan de beurt!

in een vrijwel lege jaarbeurs, dat dan weer wel.

2 likes