Caronatopic #10

Ik zie nu nog 80 en 90-plussers die zich nu pas laten vaccineren, terwijl ze al in februari aan de beurt waren. Toevallig gisteren nog een mevrouw gehad die eerst twijfelde, maar nu toch na maanden gegaan is. Dus denk dat het prima kan!

8 likes

Ik heb me ook aangemeld! En het meteen aan wat mensen in mn omgeving doorgestuurd die er ook wel voor open staan denk ik!

1 like

1967 en 1968 kunnen een afspraak maken!
Ben zelf van 1969, spannend. Hoewel ik contact moet opnemen met de mensen van Curevac onderzoek ga ik wel meteen een afspraak plannen zodra mijn bouwjaar dat mag.
Twijfel alleen nu een beetje, mocht ik de echte hebben gehad neem ik deze dan ook? Wilde dat eerst wel, maar ga dat nu toch maar overleggen met de mensen van dat onderzoek.

25 likes

Ik heb gelijk mijn moeder wakker gebeld dat ze een afspraak kan maken! :grin::syringe:
Edit: ze is over 1,5 week aan de beurt en ik heb een hoera gevaccineerd kaart laten maken

22 likes

Ik lees dat die groep (1967/1968) Janssen krijgt! Die zijn lekker snel klaar dan.

14 likes

Oh dat zou fijn zijn als 1969 dat ook gaat krijgen, dan twijfel ik ook niet meer om deze ook te nemen.

3 likes

Kan dat zonder oproep?

Lijkt me een lastige keuze, zeker omdat jouw jaar misschien net aan de beurt zal zijn voor die onderzoeksresultaten van Curevac naar buiten worden gebracht. Misschien toch hopen op placebo, dan is de keuze makkelijk :stuck_out_tongue:

1 like

Ja, je hebt alleen een oproep nodig als je wordt gevaccineerd ivm medische indicatie en je leeftijdsgroep is nog niet aan de beurt.

1 like

Ik ben niet Misty, maar ja! En als het niet lukt: cookies verwijderen of andere browser proberen.

1 like

Ja als je geboortejaar aan de beurt is kan dat zonder oproep. Ook tijdens de vaccinatie kan dat, ID is dan genoeg als bewijs van je geboortejaar. Mijn moeder kreeg haar oproep pas binnen na haar vaccinatie.
Edit: en ze is gevaccineerd in H., daar zullen jouw ouders ook naartoe moeten denk ik.

1 like

Maar waar staat die info dan dat die geboortejaren aan de beurt zijn?

Curevac resultaten zijn er al bijna toch? Als dat een goed vaccin blijkt en je hebt m al gehad zou ik het gewoon laten hoor. M’n tante is uit 62 en deed ook mee met de trial, die heeft toen ze bij de GGD een afspraak mocht maken met curevac gebeld en gehoord dat ze het echte vaccin gehad heeft. Nu wacht ze gewoon de resultaten van curevac af (die komen dacht ik volgende week of de week erna al?), als het dan toch niet een werkend vaccin blijkt kan ze dan nog een afspraak maken bij de ggd! Beetje zonde anders als je een extra vaccin neemt wat ook naar iemand kan gaan die nog niks gehad heeft toch?

6 likes

Oh geen idee, ik heb het alleen hier gelezen! Maar bij vorige jaren was er ook nog officieel nieuwsbericht, maar kon je toch al online een afspraak maken voor deze geboortejaren.

@Baron Als ik het probeer via https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken in chrome doet deze het niet met jaartallen 1967 en 1968, maar in Edge werkt het wel. Dus als je/je ouder er niet uitkomt even een andere browser proberen!

2 likes

Ik heb me ook aangemeld voor dat onderzoek. Ben benieuwd naar dat vingerprikje, of er genoeg bloed uit m’n vinger komt haha

Ik vroeg dat aan de arts afgelopen week en die kon me daar eigenlijk niet echt over adviseren, omdat er geen onderzoek naar gedaan is kunnen ze ook niks zeggen over de verwachte effecten. Lijkt me lastige keuze! Voor mij gaat ie denk ik niet op omdat curevac wss eerder op de markt is dan dat ik aan de beurt ben.

RIVM-facebook-pagina onder andere.

https://www.facebook.com/RIVMnl/photos/a.329064947143507/3942441815805784/?type=3

1 like

Twitter van VWS/HdJ en liveblogs van nieuwswebsites staat dit soort info altijd heel snel op

6 likes

Still going strong, gewoon nérgens last van! Ben er zo verbaasd over vanwege de eerste prik, denk bijna dat ik een placebo spillage vaccin heb gehad :rofl: (grapje natuurlijk)

6 likes

Ik lees nu dat ‘69 waarschijnlijk weer Pfizer wordt, maar nog niet zeker.

Edit: er komt een flinke batch Janssen aan, maar dat is misschien niet genoeg voor 3 jaartallen.

5 likes